Actualiteiten (deel 4)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 4)

Berichtdoor Sander » zo apr 10, 2016 22:00

die alberto stegeman rijdt zo weer defensie terrein op en haalt daar ff een legerjeep op nadat ie ff om wat tanks was gewandeld. de efteling is beter beveiligd zei een vrouw van cda in reactie :lol: :lol:

kansloos.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Flyinghollander » zo apr 10, 2016 22:12

hoop schijnveiligheid..... moet hier speciaal papier van leger bij mij hebben, controleren nogal veel en hun oefenterrein zit achter de boerderij op 5 km en soms missen ze wel eens :oops:
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » ma apr 11, 2016 19:31

Sander schreef:die alberto stegeman rijdt zo weer defensie terrein op en haalt daar ff een legerjeep op nadat ie ff om wat tanks was gewandeld. de efteling is beter beveiligd zei een vrouw van cda in reactie :lol: :lol:

kansloos.

Ach, er zijn duizend en één dingen onveilig. Neem nou die loop gisteren in A'dam. Tienduizenden mensen op de been en elke gek kan er op zn gemakske een rugzak vol explosieven af laten gaan.
Of de kerncentrales. Zitten de stropdassen hardop te denken dat deze slecht beveiligd zijn tegen terroristen. Denk ik lig niet zo te zwammen en beveilig die shit :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor teuntje93 » ma apr 11, 2016 20:41

Henk schreef:Ach, er zijn duizend en één dingen onveilig. Neem nou die loop gisteren in A'dam. Tienduizenden mensen op de been en elke gek kan er op zn gemakske een rugzak vol explosieven af laten gaan.

dat was rotterdam henk :wink:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor G.U. » ma apr 11, 2016 20:55

teuntje93 schreef:
Henk schreef:Ach, er zijn duizend en één dingen onveilig. Neem nou die loop gisteren in A'dam. Tienduizenden mensen op de been en elke gek kan er op zn gemakske een rugzak vol explosieven af laten gaan.

dat was rotterdam henk :wink:

Amsterdam, Rotterdam, van Dam, henk heeft er niet zo veel mee :mrgreen:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor poekske » ma apr 11, 2016 21:38

:lol:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Mellek » di apr 12, 2016 09:04

Defensie stelt inderdaad weinig voor, m'n kameraad zit in de isolatie kregen laatst in L'warden bij de ingang een pasje, konden bij wijze van spreken zo in een F16 springen geen hond te bekennen. Moest je vroeger bij de Amerikaanse site H'Berg in de buurt komen, als je daar in de bos rondliep met een fototoestel werd je gelijk een paar dagen hardhandig ondervraagt, lagen hoogstwaarschijnlijk een paar nukes en was officiëel V.S. grondgebied dus andere wetten.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Kasé5 » di apr 12, 2016 20:55

Klopt ja. Heb er m'n maisland liggen maar is altijd eng ploegen hoor :wink:

Eigenlijk wel 8) als je zo'n F16 zo ff aan kunt slingeren
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor opelmanta » di apr 12, 2016 23:23

Schietkamp Oldebroek, 't Harde, had ook zo'n Amerikaanse atoombom site. Mocht je ook geen fotostel laten zien. Die Amerikanen zullen wel in orde zijn geweest. Die zaten in de binnenste ring. De buitenkant werd bewaakt door van Heutz. Daar zou ik mij meer zorgen om maken want daar zat niet één normaal persoon tussen.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Mellek » wo apr 13, 2016 09:28

opelmanta schreef:] Daar zou ik mij meer zorgen om maken want daar zat niet één normaal persoon tussen.

Steenwijk had ook zo'n kazerne, alle tuig ... die lag er vlakbij, maar waren mooie tijden al die Cadillacs in de binnenstad, St'Wijk had toen nog een bruisend uitgaansleven, zelfs Desi Bouterse liep daar toen nog rond. Maar goed toen Ami's weg waren leende ik mien va's knijptang uit de Ford even eem paar keer gaas doorknippen als 12 jarigen was ook prachtig mooi al die gebouwen bunkers wachttorens :mrgreen: paar keer beveiliging met honden er gezien, maar die kwamen gelukkig zelfs toen niet in de binnenring, wij wel 8)
Afbeelding

@Kase
Toch niet bij de Meerkamp, daar liggen vast nog wel een paar die zijn ook iets ouder, heb ook wel eens mills granaten gevonden, in slootafval..
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Henk » do apr 14, 2016 12:57

Moet ik denken aan mn vorige farm. Daar was achter in het land in de oorlog een vliegtuig neer gestort. En elke keer wanneer we er ploegde kwam er weeer allerlei fraais mee omhoog :yes: helm, munitie, granaten, een leren aktetas en een schoen :yes:
Totaal 5x zijn ze van de EOD geweest om de boel af te zetten en op te ruimen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Marcel V » di apr 19, 2016 18:38

Ik hoorde dat de 2e kamer bio boeren en boeren met voldoende grond wil ontzien bij de fosfaatrechten korting :shock: :shock: . Gaat nu iedereen opnieuw onderhandelen of krijgen we ipv 8 % 10-12 % generieke korting :?: :!:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor Wim R » di apr 19, 2016 20:30

Marcel V schreef:Ik hoorde dat de 2e kamer bio boeren en boeren met voldoende grond wil ontzien bij de fosfaatrechten korting :shock: :shock: . Gaat nu iedereen opnieuw onderhandelen of krijgen we ipv 8 % 10-12 % generieke korting :?: :!:

Kamer wil dat grondgebonden melkveebedrijven volledig gecompenseerd worden bij de generieke korting op fosfaatrechten.

Een ruime meerderheid van SP, PvdA, GroenLinks, PvdD, D66, ChristenUnie, 50Plus en Kuzu Öztürk steunde de motie van Eric Smaling (SP) en Rik Grashoff (GroenLinks). Een vergelijkbare motie van CU en D66 kreeg ook een meerderheid. Ook wil de Kamer dat grondgebonden melkveebedrijven die op grondgebonden wijze hun bedrijf willen uitbreiden, hiervoor ruimte krijgen bij de invoering van het fosfaatrechtenstelsel.

Maximale korting 8%

Staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken zei bij het indienen van de motie al dat het zijn intentie is om grondgebonden bedrijven volledig te compenseren bij de generieke korting. Grondgebonden bedrijven krijgen bij de toedeling van de fosfaatrechten in 2017 extra rechten toegekend, omdat ze grondgebonden zijn. Van Dam wil grondgebonden bedrijven zoveel extra rechten geven dat ze er bij de generieke korting netto niet op achteruitgaan. "Of ik die waar kan maken, hangt af van de definitieve cijfers van de fosfaatproductie van het CBS van juni 2016." Van Dam wil niet meer dan 8% generiek korten. "Een krimp van 8% voor alle bedrijven is een behoorlijke klap om te verwerken voor een bedrijf. Ik vind wel dat het daarbij moet blijven", aldus Van Dam.

Generieke korting

LTO Nederland is positief over de aangenomen motie om grondgebonden bedrijven te compenseren, al zal dit wel een hogere generieke korting tot gevolg hebben. Beleidsmedewerker Wiebren van Stralen verwacht dat de compensatie van de grondgebonden bedrijven kan, binnen de maximale generieke korting van 8%. Hij schat in dat een derde van de melkveebedrijven grondgebonden zijn en dat voor compensatie van de korting van deze ruimte 1,5 miljoen kilo fosfaat nodig is.

Bedrijfsoverdracht

De Kamer vindt dat bij bedrijfsoverdracht bij familie tot in de derde graad geen korting op fosfaatrechten moet plaatsvinden. De Kamer steunde hiervoor een motie van CDA, ChristenUnie, SGP en SP. Ook wil de Kamer dat de regering gaat kijken naar mogelijkheden om omschakeling naar biologisch economisch aantrekkelijker te maken. Ook wil de Kamer dat de biologische bedrijven niet gedupeerd worden door het fosfaatrechtenstelsel.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Kasé5 » di apr 19, 2016 21:12

Als het verdelen van de fosfgaatrechten in Nederland maar niet zo zal gaan maar vrees het zo langzamerhand wel
http://www.skoften.net/item/chinese_bou ... un_shovels
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Schoonvelde » wo apr 20, 2016 08:18

Wel hulde aan comité grondgebonden. Wat een effectieve belangen behartiging.

Geeft wel weer veel stof tot nadenken voor de beleidsmakers. Wanneer ben je grondgebonden. Forfortair of bex , telt natuurgrond mee waar bijna geen mest op mag, wat wordt de datum je grond op 2/7/2016 of op het moment van korten, .....
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

VorigeVolgende

Keer terug naar Community