Kunnen we er zelf ook wat aan doen?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Kunnen we er zelf ook wat aan doen?

Berichtdoor jan.nl » vr maart 17, 2017 19:36

Marcel V schreef:idd Bertus, ik heb steeds meer het idee dat zelfs boeren in Nederland geïndoctrineerd zijn en niet meer zelfstandig denken :no: Omdat een kleine groep mensen vaak hetzelfde roept wil nog niet zeggen dat dit waar is :!: :!:
Als je als boer het een goed idee vind dat je afnemer meer eisen gaat stellen waarvan je al weet dat hier geen beloning tegenover staat moet je toch eens wat beter nadenken :? :yes:

Als ergens veel van is kan je als inkoper eisen stellen. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henryw » vr maart 17, 2017 19:53

ramos fan schreef:
Henk schreef:
ramos fan schreef:Ik wil ook minder regels zijn we het nog ergens mee eens zal niet vaak gebeuren.
Alleen als de geleerden van RFC denken dat ze die extra eisen uit de markt terug kunnen halen financieel ben ik voor.
Alleen moet het geen verplichting worden maar iets waar je aan mee kan doen, net als weidegang.
En als blijkt dat het niet uit de markt komt gauw kappen.

Dan kappen met weidegang want dat wordt collectief betaald door de melkveehouders :idea:
Tendens zal worden meer eisen voor hetzelfde melkgeld :idea:

komt de 1.5 cent niet uit de markt vind ik ook niet dat we hem moeten krijgen.

Ik vind het idee van dat de prijs uit de markt moet komen nog niet zo gek. Maar ik denk dat het volume aan weidemelk (de hoeveelheid die geproduceerd wordt) daarvoor veel te groot is om dat echt te kunnen bepalen of het die 1,5 cent waard is.
Henryw

Berichtdoor sivert » vr maart 17, 2017 20:28

Hier is die 1,5 cent altijd welkom, ook als die niet uit de markt komt. Ik ben wel makkelijk als het om zoiets gaat.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor JAN koeien boer » vr maart 17, 2017 21:42

Wat een onzin.
Een melkveehouder moet eerst maar eens zorgen melkveehouder te blijven. Als je geen boer meer bent dan heb je ook niets meer aan een goed imago.

Daarbij wordt 80% geëxporteerd. In China boeit het imago niet. Daar willen ze een goed product.

De sector af laten slachten. Dat is id slim :? :? :?
JAN koeien boer

Berichtdoor JAN koeien boer » vr maart 17, 2017 21:45

jan.nl schreef:
Marcel V schreef:idd Bertus, ik heb steeds meer het idee dat zelfs boeren in Nederland geïndoctrineerd zijn en niet meer zelfstandig denken :no: Omdat een kleine groep mensen vaak hetzelfde roept wil nog niet zeggen dat dit waar is :!: :!:
Als je als boer het een goed idee vind dat je afnemer meer eisen gaat stellen waarvan je al weet dat hier geen beloning tegenover staat moet je toch eens wat beter nadenken :? :yes:

Het grootste deel van de melk wordt afgenomen Door coöperaties. Die zijn in boeren hand. Dus die directeuren en bestuurders zijn niet meer en niet minder als boeren knechten en de melkveehouder de baas. Die kunnen dus de regels bepalen.
JAN koeien boer

Berichtdoor Corjan » vr maart 17, 2017 21:48

Yup het zal de rest van de wereld een worst zijn als ze lekker moeilijk lopen doen in NL :wink: Export gaat er niet makkelijker op worden voor NL :!: terwijl ze daar wel afhankelijk van zijn :!: Een cent ergens krijgen is gewoon een cigaar uit een duur betaalde eigen doos denk ik :?: :!:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Hindrik » vr maart 17, 2017 21:49

Dikke onzin natuurlijk dat weidegang verhaal, dat geloof je toch niet :?: :no: ;
http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij ... _Nederland :lol:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor jan.nl » za maart 18, 2017 00:10

JAN koeien boer schreef:
jan.nl schreef:

Het grootste deel van de melk wordt afgenomen Door coöperaties. Die zijn in boeren hand. Dus die directeuren en bestuurders zijn niet meer en niet minder als boeren knechten en de melkveehouder de baas. Die kunnen dus de regels bepalen.

Dus jij denk dat de coops hun producten ,,zomaar ,, kwijt raken :lol: :lol: :lol: :lol:
jan.nl

Berichtdoor jan.nl » za maart 18, 2017 00:13

Corjan schreef:Yup het zal de rest van de wereld een worst zijn als ze lekker moeilijk lopen doen in NL :wink: Export gaat er niet makkelijker op worden voor NL :!: terwijl ze daar wel afhankelijk van zijn :!: Een cent ergens krijgen is gewoon een cigaar uit een duur betaalde eigen doos denk ik :?: :!:

Toch maar is een keer met een product verkoper van je melkfabriek praten :yes:
jan.nl

Berichtdoor Marcel V » za maart 18, 2017 01:37

jan.nl schreef:
Corjan schreef:Yup het zal de rest van de wereld een worst zijn als ze lekker moeilijk lopen doen in NL :wink: Export gaat er niet makkelijker op worden voor NL :!: terwijl ze daar wel afhankelijk van zijn :!: Een cent ergens krijgen is gewoon een cigaar uit een duur betaalde eigen doos denk ik :?: :!:

es ff over de grens kijken Jan , weidegang is een in Nederland bedacht probleem :?
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor jan.nl » za maart 18, 2017 10:52

Marcel V schreef:
jan.nl schreef:

es ff over de grens kijken Jan , weidegang is een in Nederland bedacht probleem :?

Weidegang wordt vooral gebruikt om te promoten,zolang buitenland dit niet overneemt onderscheiden we ons nog.
Of het sigaar of marktwerking is blijft mij onduidelijk, maakt uiteindelijk niet uit,elke + is meegenomen.
Melkkoeien hier geen weidegang,de rest wel.jv wordt geweid tegen stad aan ,burger (y)
jan.nl

Berichtdoor Hindrik » za maart 18, 2017 21:18

Marcel V schreef:
jan.nl schreef:

Ierland weet er zelfs in Nederland een plus in te boeken bij verkoop vlees.
Hebben we hier niet zat vlees van geweide runderen?
Kennelijk niet, wij verkopen de slachtkoeien aan Duitsland [onze buren] en onze 'buren' in de straat, het dorp, de stad kopen hun vlees via de super in Ierland omdat er Greenfield's op staat.
Dat het vet veels te wit is voor weidegang weten zij niet.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor poekske » zo maart 19, 2017 06:55

Vlees van holstein krijg je toch amper verkocht hindrik,veel te vet en dooraderd.
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Marcel V » zo maart 19, 2017 09:51

jan.nl schreef:
Weidegang wordt vooral gebruikt om te promoten,zolang buitenland dit niet overneemt onderscheiden we ons nog.
Of het sigaar of marktwerking is blijft mij onduidelijk, maakt uiteindelijk niet uit,elke + is meegenomen.
Melkkoeien hier geen weidegang,de rest wel.jv wordt geweid tegen stad aan ,burger (y)

Laatst nog over gesproken met melkfabriek maar weidegang is helemaal geen issue buiten Nederland :no: . onderscheidend is KKM, dat een meerwaarde voor Nederlandse melk :yes: .
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » zo maart 19, 2017 09:52

Tis op zich al verrassend dat je jaarrond weidemelk kunt kopen...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie