Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor Arie » za mei 20, 2017 19:50

Henk schreef:
Arie schreef: waarschijnlijk was een KIWA certificaat helemaal nog niet mogelijk / verplicht ofzo toen jij dat ding aan liet leggen. En is er niks aan de hand.

Je laat hem toch wel keuren? Oude bassins zonder KIWA keuring moeten volgens mij elke 2.5 jaar gekeurd worden. Met KIWA om de 5 jaar. Kost 300 euro bij Milieu Systemen Tiel.

Bespeur ik een kleine tegenstrijdigheid in jouw reactie Arie... :)

Owja? Welke dan wel? Dat jij geen KIWA heb bij je bassin wil nog niet zeggen dat zeggen dat je helemaal niks hoef te doen :roll:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Henk » zo mei 21, 2017 08:28

Nou vlgs jou is er niks aan de hand met een ouwere silo zonder kiwa maar dan vraag je of ie 'm toch wel laat keuren :D
Meeste silobouwers doen ook inspecties en certificering :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » zo mei 21, 2017 10:40

Henk schreef:Nou vlgs jou is er niks aan de hand met een ouwere silo zonder kiwa maar dan vraag je of ie 'm toch wel laat keuren :D
Meeste silobouwers doen ook inspecties en certificering :yes:

Heb ook een stalen silo gehad,elk jaar keurde ik hem zelf :yes: vorig jaar heb ik hem afgekeurd en afgevoerd :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor ramos fan » ma jun 19, 2017 11:41

Qlip Net weer geweest voor controle weidegang. Ze komen elk jaar maar weer ik snap dat niet zo. Je rijd langs een paar bedrijven en waar je geen koeien buiten Ziet na twee keer er langs gereden te hebben ga je eens langs.
Dat scheelt veel kosten.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Freddy » ma jun 19, 2017 11:53

Inderdaad.
Daarnaast een beetje vreemde dag om vandaag weidegang controle te doen, ivm de zonkracht en hitte.
Ze zouden eigenlijk opstal controle moeten doen vanmiddag. 8)
Freddy

Berichtdoor Kees99 » ma jun 19, 2017 12:19

De nacht weidende koeien worden die ook gecontroleerd.
Kees99

Berichtdoor JanR » ma jun 19, 2017 21:14

Onlangs bij Qlip controle flinke discussie met controleur gehad.
We zijn al lang gecertificeerd Ibr vrij,machtiging afgegeven zodat FC dit kan checken.
Volgens de qlipper moeten wij toch een entverklaring inleveren tegen Ibr.
Vandaag een brief in de bus dat ik mijn ontwikkelpunten voor Ibr met terugwerkende kracht voor 2016 kwijt ben
JanR

Berichtdoor sivert » ma jun 19, 2017 22:17

De boer hier in de buurt die laatst met de 1e snede Qlip had geweigerd omdat hij moest inkuilen belden ze vorige maandag op dat ze dinsdag kwamen voor controle. Deze keer had hij er gelukkig nog niks liggen, hij was wel van plan om te gaan maaien maar omdat hij wat andere tijden heeft dan anderen ('s morgens om 10 uur melken en 's avonds ook om 10 uur) was hij nog niet zover. De Qlip heeft alles goedgekeurd en hij is toen 2 dagen later gaan maaien. Vorige week had mijn vrouw op facebook nog een verhaal dat iemand haar kind naar school wilde brengen maar dat er toen een (echt) onaangekondigde Qlip controleur op de stoep stond. Het draaide er op uit dat ze na een pittige discussie de controleur weg stuurde en haar kind toch naar school bracht. Zal ook wel weer een brief op volgen van de melkfabriek dat ze dat geen 2e keer weer mag doen.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Arie » ma jun 19, 2017 22:26

ramos fan schreef:Qlip Net weer geweest voor controle weidegang. Ze komen elk jaar maar weer ik snap dat niet zo. Je rijd langs een paar bedrijven en waar je geen koeien buiten Ziet na twee keer er langs gereden te hebben ga je eens langs.
Dat scheelt veel kosten.

Sommige bedrijven houden stiekum de verse koeien binnen. Dat zie je zomaar niet meteen als je ff voorbij rijd.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Freddy » ma jun 19, 2017 22:50

JanR schreef:Onlangs bij Qlip controle flinke discussie met controleur gehad.
We zijn al lang gecertificeerd Ibr vrij,machtiging afgegeven zodat FC dit kan checken.
Vandaag een brief in de bus dat ik mijn ontwikkelpunten voor Ibr met terugwerkende kracht voor 2016 kwijt ben

Als je aan FC levert, lijkt mij dat onjuist.
Dan zou ik ook mijn punten moeten inleveren.
Is er niet iets mis gegaan met de machtiging? In ieder geval ff achteraan gaan.
(En indien jij toch gelijk blijkt te hebben rekening van €200 er achteraan sturen. :D )
Freddy

Berichtdoor h.groothuis » di jun 20, 2017 07:44

Verleden week ook steekproef weidegang gehad :yes: was warm weer was aan het harken, jongste zoon ff meegestuurd en die kon naadloos vertellen hoe we werken :yes: op dat moment liepen een 10 tal koeien buiten maar toen mn zoon vertelde dat ze van 8 s'morgens tot 10 S'avonds naar buiten konden was er niks aant handje :no:

Enige waar hij wat van zei is de registratie..koeien waren 6-4 voor het eerst naar buiten gegaan dus ik netjes kruisje zetten maar had de dagen dat ze eventueel binnen waren gebleven niet geregistreerd....is nog niet echt weer geweest om ze binnen te houden (op de laatste dagen na) maar dan maken ze de uren s'avonds nog wel :yes: gisteravond pas om half 12 opgehaald :roll:
h.groothuis

Berichtdoor G.U. » di jun 20, 2017 08:27

Als je gecerificeert ibr/bvd vrij bent dan hoef je geen entverklaring. Zo snel mogelijk contact opnemen met het fabriek dan breien ze het wel weer recht met qlip.
Freddy schreef:
JanR schreef:Onlangs bij Qlip controle flinke discussie met controleur gehad.

Als je aan FC levert, lijkt mij dat onjuist.
Dan zou ik ook mijn punten moeten inleveren.
Is er niet iets mis gegaan met de machtiging? In ieder geval ff achteraan gaan.
(En indien jij toch gelijk blijkt te hebben rekening van €200 er achteraan sturen. :D )
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » di jun 20, 2017 09:59

sivert schreef: Vorige week had mijn vrouw op facebook nog een verhaal dat iemand haar kind naar school wilde brengen maar dat er toen een (echt) onaangekondigde Qlip controleur op de stoep stond. Het draaide er op uit dat ze na een pittige discussie de controleur weg stuurde en haar kind toch naar school bracht. Zal ook wel weer een brief op volgen van de melkfabriek dat ze dat geen 2e keer weer mag doen.

Zo onnodig allemaal :? Zeg gewoon tegen de controleur dat je effe je koter moet wegbrengen en dat ie maar alvast een stofjas en laarzen aan doet en wat rondloopt. Dan is er niks aant handje (y)

Henk

Berichtdoor Henk » di jun 20, 2017 10:00

h.groothuis schreef: gisteravond pas om half 12 opgehaald :roll:

Waarom ga jij 's nachts op tijden dat een goed christen slaapt nog koeien ophalen :shock: :?: Of is dat omdat jij een botje hebt :?:

Henk

Berichtdoor boer pieter » di jun 20, 2017 10:12

het hele gewone koetje melken is er af :twisted: hier worden ze ook steeds strenger en alles wat ze bedenken kost geld (n)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken