Moderator: Moderators
Sander schreef:en met orbeseal vraag ik me eigenlijk altijd af welk doel het moet hebben. tov van niks doen heb je met orbeseal meer kans om bacterien naar binnen te brengen en daarna sluit je hem ook nog eens af. en een koe kan met orbeseal in uier ook wel melk lekken.... en heb nu afgelopen jaar af en toe eens een koe zonder iets drooggezet, en celgetal is bij al die koeien laag gebleven. en terwijl bij orbeseal het nog wel eens in de loop van de volgende lactatie geleidelijk verder wil oplopen.
dus nu doe ik meer koeien zonder iets droogzetten, kijken hoe dat uitpakt.
opelmanta schreef:Waarom gebruiken jullie orbenin extra? Ik gebruik de normale en orbenin extra voor hoogcel gevallen.
Erik S. schreef:Sander schreef:en met orbeseal vraag ik me eigenlijk altijd af welk doel het moet hebben. tov van niks doen heb je met orbeseal meer kans om bacterien naar binnen te brengen en daarna sluit je hem ook nog eens af. en een koe kan met orbeseal in uier ook wel melk lekken.... en heb nu afgelopen jaar af en toe eens een koe zonder iets drooggezet, en celgetal is bij al die koeien laag gebleven. en terwijl bij orbeseal het nog wel eens in de loop van de volgende lactatie geleidelijk verder wil oplopen.
was dure les voor mij om geen orbeseal te gebruiken![]()
![]()
![]()
Sander schreef:Erik S. schreef:Sander schreef:en met orbeseal vraag ik me eigenlijk altijd af welk doel het moet hebben. tov van niks doen heb je met orbeseal meer kans om bacterien naar binnen te brengen en daarna sluit je hem ook nog eens af. en een koe kan met orbeseal in uier ook wel melk lekken.... en heb nu afgelopen jaar af en toe eens een koe zonder iets drooggezet, en celgetal is bij al die koeien laag gebleven. en terwijl bij orbeseal het nog wel eens in de loop van de volgende lactatie geleidelijk verder wil oplopen.
was dure les voor mij om geen orbeseal te gebruiken![]()
![]()
![]()
wat gebeurde er precies?
JG ten Kate schreef:Vanwaar deze ommezwaai ? Poosje terug zette je alles nog droog met droogzetters. Of moet je nog gve' s reduceren en kun je niet kiezen welke koeien weg moeten?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JG ten Kate schreef:Vanwaar deze ommezwaai ? Poosje terug zette je alles nog droog met droogzetters. Of moet je nog gve' s reduceren en kun je niet kiezen welke koeien weg moeten?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pieterv schreef: melk mag heel snel de tank in. 2de melkbeurt testen en 9,5/10 mogen dan al weer in de tank.
Keer terug naar Koe en gezondheid
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten