Klaagbox (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Klaagbox (deel 9)

Berichtdoor poekske » vr aug 11, 2017 18:59

is er bij schoonbroer onlangs eentje gekalft, die vorige lactatie 8 dagen plat lag in de weide. (maar zijn uitzonderingen)
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor bertus » vr aug 11, 2017 21:44

Richt schreef:Ik weet niet hoor, maar een koe die al sinds maandag ligt, word vaak gewoon niks meer :(

het kan soms wel goed komen. Hier hebben we een keer een vaars gehad die na kalven 14 dgn niet heeft gestaan, wel regelmatig omgelegd maar heeft daarna nog 11 jaar hier rond gelopen.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Henk » za aug 12, 2017 09:03

poekske schreef:is er bij schoonbroer onlangs eentje gekalft, die vorige lactatie 8 dagen plat lag in de weide. (maar zijn uitzonderingen)

Hebben er ooit 1 gehad die een week in een ligbox had gelegen. Kheb het hier indertijd wel es over gehad.
Koetje kon zich een klein eindje van de grond drukken waardoor ze geregeld op een andere zijde kwam te liggen. Verder vrat en zoop ze als de tierelier (y)
Maar na een week is het geloof een heel eind weg en op de dag dat ik de vet wilde bellen voor euthanasie stond ze ineens :yes:
Toen heel voorzichtig koetje de box uit gewinkeld en richting seperatiestrohok gedirigeerd.
Kan me de afloop niet meer herinneren maar ergens op vtf staat het :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » za aug 12, 2017 10:42

moet je even al je reactie lezen :lol: :lol: :lol: zie dat je al tegen de 50000 reacties hebt ...hoe ga je dat feest vieren ,, neem aan dat jaap met taart naar eersel komt , en dat we er een mini forum dag van maken :oops: :oops:
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Arno » za aug 12, 2017 11:43

En toen wij gister na een bezoek in indiana naar huis reden zagen we de kerstman vliegen :yes: :yes:

Maw, het word steeds sterker hier, nog ff en dan is er iemand die zich een koe kan 'herinneren' die de volledige lactatie liggend doorbracht en toen ineens na nog een keer kalven zomaar weer opstond en daarna nog 18 lactaties gemaakt heeft :lol: :lol: :lol:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor melker » za aug 12, 2017 12:11

:D Sterkste wat ik mij kan heugen was een Belg vaars die zwaar had afgekalfd, al liggend in een sloot, niet meer in de benen wou, waar we na ruim week takelen wel klaar mee waren. Toen dierenarts gebeld om te euthaniseren voor slacht, kon pas op maandag na weekend en konden we de maandags toen de vet en slager er al waren de vaars niet vinden :shock: Liep die paar 100 meter verder in het dorp voor de kroeg :) Sterker heb ik ze niet , echt waar gebeurt :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » za aug 12, 2017 12:39

melker schreef::D Sterkste wat ik mij kan heugen was een Belg vaars die zwaar had afgekalfd, al liggend in een sloot, niet meer in de benen wou, waar we na ruim week takelen wel klaar mee waren. Toen dierenarts gebeld om te euthaniseren voor slacht, kon pas op maandag na weekend en konden we de maandags toen de vet en slager er al waren de vaars niet vinden :shock: Liep die paar 100 meter verder in het dorp voor de kroeg :) Sterker heb ik ze niet , echt waar gebeurt :yes:

Die belg zocht zijn baas zeker :cheers:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor pieterv » za aug 12, 2017 13:00

't zal wel alleen hier zijn dat zo'n dingen niet lukken... :roll: :roll:

Maar na een dag of 3 ben ik wel klaar met zo'n beesten... :|
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Henk » za aug 12, 2017 13:07

Arno schreef:En toen wij gister na een bezoek in indiana naar huis reden zagen we de kerstman vliegen :yes: :yes:

Maw, het word steeds sterker hier, nog ff en dan is er iemand die zich een koe kan 'herinneren' die de volledige lactatie liggend doorbracht en toen ineens na nog een keer kalven zomaar weer opstond en daarna nog 18 lactaties gemaakt heeft :lol: :lol: :lol:

:lol: :lol: da zou pas geweldig zijn :lol: :yes: (y) en idd in 9 van de 10 gevallen wordt het niks :no: maar dan is het juist mooi dat dieren je af en toe kunnen verrassen :yes: (y)

Henk

Berichtdoor Henk » za aug 12, 2017 13:09

john jakobs schreef:moet je even al je reactie lezen :lol: :lol: :lol: zie dat je al tegen de 50000 reacties hebt ...hoe ga je dat feest vieren ,, neem aan dat jaap met taart naar eersel komt , en dat we er een mini forum dag van maken :oops: :oops:

Zou niet de eerste keer zijn, een mini forumdag @ HvP's :cheers:
Alleen verschil met toen is dat er nu bar weinig te zien is :no: Wel kan ik een clinic stalpoetsen geven mss :yes:

Henk

Berichtdoor ramos fan » ma aug 14, 2017 17:47

pieterv schreef:'t zal wel alleen hier zijn dat zo'n dingen niet lukken... :roll: :roll:

Maar na een dag of 3 ben ik wel klaar met zo'n beesten... :|

Hier ook niet gelukt en word morgen door rendac gehaald.
Er zat 0 verbetering in.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Hans van Bergen » ma aug 14, 2017 21:10

Hier een potentiele [robleemkoe snel naar dr Goschalk :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor melker » ma aug 14, 2017 21:26

Heb er ook weer 1, koe was tochtig en buiten uit elkaar gegleden. Grote hf natuurlijk maar moet laatste zetje hebben en
blijft dan redelijk staan, doe er wat kalveren bij die koe leeg houden meestal na dag of 10 kan koe weer bij koppel. hebben groot katrol aan spant op ca 10 meter zodat koe wat rond kan bungelen in stro hok en we koe met alles wat kan trekken omhoog krijgen, heb mijn auto er ook wel eens voor.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Sander » ma aug 14, 2017 22:34

Hans van Bergen schreef:Hier een potentiele [robleemkoe snel naar dr Goschalk :yes:

dit jaar zeker. mee liggen ouwehoeren en nog gve boete betalen zeker ook :wink:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Sander » ma okt 02, 2017 16:18

met shovel over telefoon gereden. :oops: kaart etc omgezet naar nieuwe tweedehands. maar mis veel telefoonnummers en alle foto's. hoe krijg ik foto's en telefoonnummers uit mijn oude tel? :?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Community