Mais 2017

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Mais 2017

Berichtdoor poekske » wo jul 12, 2017 22:31

hier staat de slechtste 6 ha ook zo
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Sander » do jul 13, 2017 06:09

jij bepaalt toch wanneer er gespoten wordt dus wellicht ff in spiegel kijken :wink:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor hendrik83 » do jul 13, 2017 09:33

Sander schreef:jij bepaalt toch wanneer er gespoten wordt dus wellicht ff in spiegel kijken :wink:

Doet hij toch, neemt volgend jaar een andere. Als je opdracht geeft om de mais te spuiten mag je toch aannemen dat de loonwerker dat doet op een moment dat het ook kan en dus idd niet in de brandende zon
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor jvt » do jul 13, 2017 12:01

Sander schreef:jij bepaalt toch wanneer er gespoten wordt dus wellicht ff in spiegel kijken :wink:

Heb hem maar drie x gebeld waarom hij nog niet geweest was, maar druk met gras oprapen etc etc, maar wil dan niet zeggen dat hij het dan maar een keer moet doen wanneer hem het beste uitkomt. Maar Sander....franse slag begint al in Wallonie hoor, onze loonwerker is denk ik verreweg de beste van de streek, maar denk dat als hij in Nederland loonwerker was hij allang failliet was, omdat hij nergens meer terug hoefde te komen. Helaas kunnen we niet alles zelf doen, maar zou t overwegen bijna waard zijn :cry:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Erikjan » do jul 13, 2017 21:04

Afbeelding
Dik 2,5 meter
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Henk » vr jul 14, 2017 13:20

Vergelijkbaar met hier dus :yes: Vorig jaar stond er hier in de streek veel matige mais door de hagel. Dit jaar tot nu toe eik unaniem overal super mais (y) Ben benieuwd wat daluk de prijzen gaan doen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erikjan » ma jul 31, 2017 19:21

Kolfzetting lijkt (y) . Regen was dit jaar mooi op tijd en niet teveel.

Afbeelding
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor maistro » di aug 08, 2017 15:09

heb afgelopen jaar ecosyl da door mais gedaan , maar merk dat ik de broei nog niet geheel voor kan blijven ook te hoog ds percentage speelt hierbij natuurlijk een rol 41%
wil dit jaar lalsil fresh proberen iemand ervaringen hiermee?
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor W.A » di aug 08, 2017 15:40

Ja,ook wel gebruikt. Zag geen verschil. Belangrijkste is goed afdekken incl.onderfolie vind ik. En niet boven 38 % !!

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Henk » di aug 08, 2017 16:07

Standaard toevoegingen in je kuil doen is weggegooid geld wanneer je je kuil goed vast rijdt en afdekt :yes:
Tis trouwens eveneens weggegooid geld wanneer je je kuil niet goed vast rijdt en afdekt...
Maar veel trappen dr in :yes: en ik ook ooit :oops: en dat noemen ze dan leergeld... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » zo aug 13, 2017 08:00

gewoon meer kuilplaten maken zodat je meer voersnelheid hebt.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor marcelv » zo aug 13, 2017 08:14

Aanrijden gebeurd meestal nog steeds met 1 loader net als 20 jaar geleden met 4 rijige hakselaar. Je kunt zelf bedenken dat met 8 rijer of meer en dubbele pk's van toen je op de kuil niet kunt bijhouden :no:
Hier hebben we laatste 2 jaar met 2 loaders gereden en dat bevalt prima :yes: . Als we klaar zijn nog paar uurtjes met de kraan bovenop de kuil om de kanten netjes op te trekken en we hebben het hele jaar plezier van een vaste kuil zonder broei (y) .
marcelv

Berichtdoor john jakobs » zo aug 13, 2017 09:15

met de kraan nog op de kuil wat hebben die loadermachinisen da zitten doen, als het goed is hoeft dat niet .......de onderste mais wordt weer door de bovenste aan gedrukt loaders zijn ook nogal wat zwaarder en als ze maar niet hoeven te stopen met rijden als er gekiept wordt gaat dat allemaal prima , doe hier wel met de trekker op de kuil alles narijden als het circus weg is ,,,...de perspulp kuil laat ik wel met de kraan afwerken , maar die staat dan langs de kuil
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor marcelv » zo aug 13, 2017 10:43

john jakobs schreef:met de kraan nog op de kuil wat hebben die loadermachinisen da zitten doen, als het goed is hoeft dat niet .......de onderste mais wordt weer door de bovenste aan gedrukt loaders zijn ook nogal wat zwaarder en als ze maar niet hoeven te stopen met rijden als er gekiept wordt gaat dat allemaal prima , doe hier wel met de trekker op de kuil alles narijden als het circus weg is ,,,...de perspulp kuil laat ik wel met de kraan afwerken , maar die staat dan langs de kuil

Als de silo vol komt moeten we het "bochtje"om en houd de muur op. voorheen deed ik dat en de kanten met bats bijwerken maar ik kan het goed zien als de kraan het doet :mrgreen: , gaat ook stuk sneller :yes:
marcelv

Berichtdoor john jakobs » zo aug 13, 2017 16:04

die loonverker naam genoot uit arle rixsel is dat familie van jou
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer