Gras 2017

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2017

Berichtdoor Henk » wo aug 16, 2017 12:48

Erikjan schreef:Henk, hoeveel mooie hooiweken hebben wij dit jaar gehad?. Volgens mij allen begin juni. Voor de rest :(

Da's dees jaar idd een probleempje geweest :| Maar dan doe je ze nét niet droog persen en wikkelen en bied je ze aan bij een manege of fouragehandelaar ofso :yes: Tuuk niet aan die jongen van Lentjes :no: maar dr zijn zat eerlijke fouragehandelaren :yes:

Ik schat in dat zwat alles beter is dan weggeven of er een mesthoop van maken.
Douw desnoods een deel in de beheers tegen vergoeding :yes: of kan dat tegenwoordig niet meer :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » wo aug 16, 2017 13:04

Nee, dat kan niet meer, je moet in een gebied zitten waar al veel vogels zijn en het moet een groot aaneengesloten gebied zijn. Waar ook een natuurvereniging zit die bepaald uiteindelijk. Maakt wel makkelijker hooi maar is dan ook enige voordeel :roll:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor van wijk » wo aug 16, 2017 14:09

Die kringloopwijzer kan je al lang voor eigen gebruik invullen. Maar toen ik de officiele versie voor t eerst invulde kwam ik op bijna 20 ton ds per ha, als bioboer met een partij beheersland erbij he..
Dat was dus een kwestie van ergens iets verkeerd invullen. met voorraden of zo.
Maar.... ik had em gewoon kunnen insturen met 20 ton ds per ha. Geen haan die er naar kraait. En daar wringt het... huidige versie KRW kan teveel mee gerommeld worden om als instrument gebruikt te worden.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor auke » wo aug 16, 2017 14:18

gisteren 4e snede in pakken gemaakt. Volgende week ook nog wat balen maken. Eerst maar eens een plek op het erf zoeken waar ze kunnen staan.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Hans van Bergen » wo aug 16, 2017 14:49

van wijk schreef:Die kringloopwijzer kan je al lang voor eigen gebruik invullen. Maar toen ik de officiele versie voor t eerst invulde kwam ik op bijna 20 ton ds per ha, als bioboer met een partij beheersland erbij he..
Maar.... ik had em gewoon kunnen insturen met 20 ton ds per ha. Geen haan die er naar kraait. En daar wringt het... huidige versie KRW kan teveel mee gerommeld worden om als instrument gebruikt te worden.
Precies en dat kun je met de belastingdienst ook :yes: Totdat je, al vrij snel, tegen de lamp loopt
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor jan.nl » wo aug 16, 2017 15:53

van wijk schreef:Die kringloopwijzer kan je al lang voor eigen gebruik invullen. Maar toen ik de officiele versie voor t eerst invulde kwam ik op bijna 20 ton ds per ha, als bioboer met een partij beheersland erbij he..

Bij 20 ton ds slaat hij op tilt :lol:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor coen dp » wo aug 16, 2017 17:08

Bij meer dan 3500 weide uren geeft ie ook een alarm. :?
Bij 3,95 eiwit krijg je attentie dat dat zeer ongeloofwaardig is, of je dat ff wil controleren. 8) vervolgens wordt p gehalte in melk een vaste waarde voor standaard melk genomen terwijl iedereen weet dat hoog eiwit meer p in melk heeft :idea:
Maïsbrok krijg je attentie dat p gehalte te laag is en corrigeerde ie dann zelf naar boven :roll: :evil:
En zo zijn er nog veel meer dingen die verbeterd dienen te worden voordat je er als niet gemiddeld acterende boer iets mee kan :idea:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor melker » wo aug 16, 2017 17:49

Ik las in de melkveehouderij magazine dat er in Brazilie delen zijn waar ze 40 ton ds gras per ha kunnen halen, dan is 20 ton ook maar minimaal :?
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor van wijk » wo aug 16, 2017 18:07

De KRW algemeen invoeren vink prima maar tis toch niet te veel gevraagd om dat ding zo te maken dat iedereen em kan invullen.
Nu maakt bijvoorbeeld exlan je wijs dat je t door hunnie moet laten invullen a 700 euri en dat je ook nog extra monsters moet nemen a 800 euri. 1500 euri kwijt wat niet hoefde.
IK maakte fouten door bv ras gehalte de komma verkeerd te zetten. Daar waarschuwt dat ding niet voor. Is gewoon amateuristisch geprogrammeerd.
Dus..... maak krw wat makkelijker in te vullen en t komt allemaal goed.
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Nix » wo aug 16, 2017 20:19

KRW Kring Rommel Wijzer?
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor Nix » wo aug 16, 2017 20:20

Bij het automatisch inlezen gaat ook nog genoeg fout.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor G.U. » wo aug 16, 2017 22:02

Heb hem hier ingevuld als een repetitie waar je niet voor geleerd heb en de minimale score alle vinkjes groen is
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor jan.nl » wo aug 16, 2017 22:06

van wijk schreef:De KRW algemeen invoeren vink prima maar tis toch niet te veel gevraagd om dat ding zo te maken dat iedereen em kan invullen.
Nu maakt bijvoorbeeld exlan je wijs dat je t door hunnie moet laten invullen a 700 euri en dat je ook nog extra monsters moet nemen a 800 euri. 1500 euri kwijt wat niet hoefde.
IK maakte fouten door bv ras gehalte de komma verkeerd te zetten. Daar waarschuwt dat ding niet voor. Is gewoon amateuristisch geprogrammeerd.
Dus..... maak krw wat makkelijker in te vullen en t komt allemaal goed.

Jij ben nogal goed in denkwerk Arie (y) waarom ga je niet zelf zo,n krw buro,tje oprichten.Komt bijzonder veel werk naar je toe want het hele noorden moet er ook nog mee aan de slag.
Ik doe het zelf ook niet meer omdat het invullen etc, door een vakman gedaan moet worden die de klappen van de zweep kent... :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor sivert » wo aug 16, 2017 23:43

G.U. schreef:Heb hem hier ingevuld als een repetitie waar je niet voor geleerd heb en de minimale score alle vinkjes groen is

Ik ook. Ik kan verder toch niks met de klw.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Sander » wo aug 16, 2017 23:46

coen dp schreef:Bij meer dan 3500 weide uren geeft ie ook een alarm. :?
Bij 3,95 eiwit krijg je attentie dat dat zeer ongeloofwaardig is, of je dat ff wil controleren. 8) vervolgens wordt p gehalte in melk een vaste waarde voor standaard melk genomen terwijl iedereen weet dat hoog eiwit meer p in melk heeft :idea:
Maïsbrok krijg je attentie dat p gehalte te laag is en corrigeerde ie dann zelf naar boven :roll: :evil:
En zo zijn er nog veel meer dingen die verbeterd dienen te worden voordat je er als niet gemiddeld acterende boer iets mee kan :idea:

dat gehalten in de melk standaard is en dat iedereen dat maar accepteert vind ik ook maar wonderlijk
Sander

Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer