Gras 2017

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2017

Berichtdoor Arie » do aug 17, 2017 07:10

van wijk schreef:Die kringloopwijzer kan je al lang voor eigen gebruik invullen. Maar toen ik de officiele versie voor t eerst invulde kwam ik op bijna 20 ton ds per ha, als bioboer met een partij beheersland erbij he..
Dat was dus een kwestie van ergens iets verkeerd invullen. met voorraden of zo.
Maar.... ik had em gewoon kunnen insturen met 20 ton ds per ha. Geen haan die er naar kraait. En daar wringt het... huidige versie KRW kan teveel mee gerommeld worden om als instrument gebruikt te worden.

Je moet zelf niks invullen, alles moet via koppelingen binnen komen. Dan maak je geen tikfouten.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor van wijk » do aug 17, 2017 12:40

Ik doe niet aan kuilmonsters dus er valt weinig te koppelen.
Het is hier net wat GU zegt, invullen... hee 20 ton droge stof is wel veel..... zoeken waar t fout zit... ok nu lijkt t ergens op ( weinig rode vinkjes) insturen... klaar.
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor melker » do aug 17, 2017 12:47

SInds 4 jaar laten we het door Exlan doen, daar voor deed ik alles zelf maar na een paar keer door RVO uitgemaakt te zijn voor crimineel afscheid genomen van die club, ik verdiep me er ook niet meer in en doe alles wat Exlan me vvorschrijft. Ben er niet happy mee, kost allemaal bakken geld maar slaapt wel beter en beter voor hart :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Mellek » do aug 17, 2017 12:55

Dit jaar voor eerst ingevult, door adviseur, wel bij gezeten, kreeg ook tig foutmeldingen. En doen nu hele zomer stalvoedering schijnt heel efficiënt te zien, maar gras allemaal verlies zie wel hoe het uitkomt, 100 m3 mest meer/minder lig ik ook niet wakker van, opmeten van de kuil klopt volgens mij ook nooit ligt ook dikke laag zand op.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor MelkboerLuc » do aug 17, 2017 13:21

misschien eens iemand een topic aanmaken over Kringloopwijzer?
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Kees99 » do aug 17, 2017 13:26

Een goede kan niet en een slechte heeft geen nut.
Kees99

Berichtdoor Hans van Bergen » do aug 17, 2017 14:04

van wijk schreef:Ik doe niet aan kuilmonsters dus er valt weinig te koppelen.
Het is hier net wat GU zegt, invullen... hee 20 ton droge stof is wel veel..... zoeken waar t fout zit... ok nu lijkt t ergens op ( weinig rode vinkjes) insturen... klaar.
kan helemaal niet :no: Alle vinkjes moeten groen zijn en je moet grond en kuilmonsters hebben. So je heb helemaal nix ingestuurd :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor coen dp » do aug 17, 2017 14:58

Hans van Bergen schreef:
van wijk schreef:Ik doe niet aan kuilmonsters dus er valt weinig te koppelen.
kan helemaal niet :no: Alle vinkjes moeten groen zijn en je moet grond en kuilmonsters hebben. So je heb helemaal nix ingestuurd :idea:

je moet helemaal niks hebben :no:
basis eis zoals in focus planet vastgelegd.

1.4 Mineralen: verbeteren van de mineralenefficiëntie.
1.4.1
Het is aantoonbaar dat vóór 15 mei de KringloopWijzer, over voorgaand kalenderjaar, volledig is ingevuld in de aangewezen Centrale Databank van ZuivelNL.

er staat dus nergens dat de ingevulde cijfers onderbouwd moeten zijn met kuilmonsters grondmonsters en andere bullepoep :no: alleen dat je hem volledig in moet vullen :yes: mag dus ook fictief :wink:

wat betreft die vinkjes bedoelen ze de groene vinkjes in de resultaten :yes: niet die ronde balletjes die groen moeten worden bij invoer :idea:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor Freddy » do aug 17, 2017 14:59

Kuil monsters zijn niet verplicht. Je mag ook de gemiddelde waarden uit de boekjes gebruiken.
Wat dan de zin er nog van is om hem (verplicht) in te vullen is dan natuurlijk wel weer de vraag.
Grondmonstrs weet ik niet
Freddy

Berichtdoor Hans van Bergen » do aug 17, 2017 15:52

Als bij mij niet alles groen is wordt het niet geaccepteerd. Maar dat zal bij jullie heel anders zijn
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » do aug 17, 2017 15:53

Ik doe ok de klw er Arie de krw :?
Hans van Bergen

Berichtdoor Henk » do aug 17, 2017 16:32

Mellek schreef:Dit jaar voor eerst ingevult, door adviseur, wel bij gezeten, kreeg ook tig foutmeldingen. En doen nu hele zomer stalvoedering schijnt heel efficiënt te zien, maar gras allemaal verlies zie wel hoe het uitkomt, 100 m3 mest meer/minder lig ik ook niet wakker van, opmeten van de kuil klopt volgens mij ook nooit ligt ook dikke laag zand op.

Nadeel van een advizeur - behalve dat ze duur zijn - vind ik dat je dr zelf helemaal uit raakt.
En maken hunnie een fout ben je alsnog zelf de klos...
Kheb tot het laatste toe altijd alles zelf ingevuld, wat in houdt de GO en de BEX. Kringspierwijzer heb ik gelukkig nooit mee van doen gehad :cheers: met zn rode balletjes en groene vinkjes :mrgreen:
Als ik het allemaal snap is het een soort van uitgebreide BEX :?: dus volop te manipuleren :yes: dus heeft de kringspierwijzer eik nulkommanul zin :no: terwijl RFC het hanteert als een geweldig belangrijk instrument...
Oftewel; de afnemers van RFC willen een gelikt kringloopverhaaltje horen :yes: en of dit verhaal nu wel of niet klopt is blijkbaar van geen belang.....en dat is zorgwekkend :?

@Mellek; juist met mechanisch grazen kun je mineraal-technisch ongelofeloos goed scoren :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Nix » do aug 17, 2017 18:06

Ik denk dat RFC daarom ook met vogel/natuur gebeuren komt. Dat kan je makkelijker aan een burger uitleggen dat kringloopwijzer. Een groene terrorist wijst gelijk naar soja import om die zogenaamde kringloop af te schieten.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor marcelv » vr aug 18, 2017 05:00

Nix schreef:Ik denk dat RFC daarom ook met vogel/natuur gebeuren komt. Dat kan je makkelijker aan een burger uitleggen dat kringloopwijzer. Een groene terrorist wijst gelijk naar soja import om die zogenaamde kringloop af te schieten.

Je bedoelt verwerking van sojaschroot
marcelv

Berichtdoor Nix » vr aug 18, 2017 06:20

Inderdaad
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer