Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor boer pieter » di sep 19, 2017 17:58

Lullig maar hoe zit het dan als je een nieuw bedrijf op wil starten dan weet je nog niet hoeveel melk je gaat leveren . hier vlak bij mij staan 2 lege bedrijven en zijn daarom bijna niet te verkopen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor wijnbergen » di sep 19, 2017 18:21

Is idd 7.5 €cent, dat gaat gewoon van de aankoopprijs af als het nog geen arla leverancier was, meestal eist de bank dan wel dat je aan Arla gaat leveren.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Sander » di sep 19, 2017 19:34

Hookwood Holsteins schreef:
boer pieter schreef:Wil je niet of kun je niet hier moet je nu ook een bedrag in leggen bij Arla .
Weg is weg

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk

daarom is beleid er ook op gericht om het allemaal niet zo prettig te maken. melk zat en men zegt in 2018 nog meer melk te leveren dus graag nog wat leden minder. oprotpremie van 5 euro geldt nog steeds, dus wellicht helpt dat nog wat.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Sander » di sep 19, 2017 19:37

boer pieter schreef:Lullig maar hoe zit het dan als je een nieuw bedrijf op wil starten dan weet je nog niet hoeveel melk je gaat leveren . hier vlak bij mij staan 2 lege bedrijven en zijn daarom bijna niet te verkopen

dan zeg je hoeveel je wilt gaan leveren en daar moet je dan over betalen en de eerste 3 jaar mag je niet meer leveren dan dat. daarna gratis meer. net als boeren die na 1-4-2015 zo tonnen tot miljoenen kg melk gratis meer mochten leveren. lief he van rfc. verwerking kost niks. oh ja toch wel. ach dan houden de toch wat meer winst voor onszelf?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » di sep 19, 2017 19:38

wijnbergen schreef:Is idd 7.5 €cent, dat gaat gewoon van de aankoopprijs af als het nog geen arla leverancier was, meestal eist de bank dan wel dat je aan Arla gaat leveren.

Kan je rustig vergeten koos ze willen er nog niks afdoen :no:
boer pieter

Berichtdoor theo » wo sep 20, 2017 07:24

boer pieter schreef:
wijnbergen schreef:Is idd 7.5 €cent, dat gaat gewoon van de aankoopprijs af als het nog geen arla leverancier was, meestal eist de bank dan wel dat je aan Arla gaat leveren.

Kan je rustig vergeten koos ze willen er nog niks afdoen :no:

waarom niet :?: :roll: da als nix verkocht word blijven ze met alles zitten ,of is verwachting dat het gaat stijgen :?:
the sky is the limit
theo

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » wo sep 20, 2017 09:11

ik weet het niet maar alle land is verhuurt, en nu met die nieuwe inkoop regel van arla er bij, en als een stal 2 jaar leeg staat
daar komt nog bij dat koeien duur zijn nu als je ze al kan krijgen ,en er is geen voer dus dat moet je ook allemaal kopen nee zal niet mee vallen 8)
boer pieter

Berichtdoor G.U. » wo sep 20, 2017 10:09

boer pieter schreef:ik weet het niet maar alle land is verhuurt, en nu met die nieuwe inkoop regel van arla er bij, en als een stal 2 jaar leeg staat
daar komt nog bij dat koeien duur zijn nu als je ze al kan krijgen ,en er is geen voer dus dat moet je ook allemaal kopen nee zal niet mee vallen 8)

Dan zal de bank de gebouwen wel af moeten schrijven en het land los blijven verhuren of verkopen. Dus nog dieper de neerwaarse spiraal in?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » wo sep 20, 2017 10:48

Sander schreef:57 cent lijkt me ook erg veel. hoe je dan weer aan 700.000 euro komt is me ook een raadsel

Gemiddelde grootte DK bedrijf iets van 1.4 mio melk dacht ik.

Sander schreef:welke melkfabriek betaald een dikke rente dan

RFC ruim 3% toch :?: Da's wss meer dan dat je op je hypo betaalt :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » wo sep 20, 2017 10:51

G.U. schreef:
boer pieter schreef:ik weet het niet maar alle land is verhuurt, en nu met die nieuwe inkoop regel van arla er bij, en als een stal 2 jaar leeg staat

Dan zal de bank de gebouwen wel af moeten schrijven en het land los blijven verhuren of verkopen. Dus nog dieper de neerwaarse spiraal in?

Interesseert banken nix :no: Er zijn een hoop varkensbedrijven die banken aan hun infuus laat liggen en pas gaan slijten wanneer er weer interesse in is.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Gerben77 » wo sep 20, 2017 12:35

http://www.butterkaeseboerse.de/UserFiles/Media/aktuelles/200917-amtliche-notierung.pdf

20 september 2017 | Officiële Nederlandse Zuivelnoteringen
Verse boter, in 25 kg cartons: plus € 1,00 op € 698,00
Vol verstuivingsmelkpoeder, 26% vet, in 6-wandige exportzakken: min € 5,00 op € 303,00
Mager melkpoeder extra kwaliteit: ongewijzigd op € 165,00
Mager verstuivingsmelkpoeder van EG-origine, voor veevoederdoeleinden, in bulk: min € 2,00 op € 149,00
Weipoeder, verstuivingspoeder, in bulk: min € 1,00 op € 68,00
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Robert » wo sep 20, 2017 22:50

Hier in de buurt nogal wat 'Leerdammer' boeren die de club verlaten. Nogal onrust bij de Fransman. NL boeren protesteren hard omdat ze enkele jaren geleden zijn geschoffeerd. Slikken of opzouten was het beleid van Bel. Dat keert nu tegen hun. Schatting dat meer dan 10% van de melk al weg is en er nog meer gaat volgen.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor bertus » do sep 21, 2017 07:58

Robert schreef:Hier in de buurt nogal wat 'Leerdammer' boeren die de club verlaten. Nogal onrust bij de Fransman. NL boeren protesteren hard omdat ze enkele jaren geleden zijn geschoffeerd. Slikken of opzouten was het beleid van Bel. Dat keert nu tegen hun. Schatting dat meer dan 10% van de melk al weg is en er nog meer gaat volgen.

Als ex-Leerdammer kan ik wel zeggen dat het totaal hun eigen schuld is en inderdaad heb ik ook een aantal boeren gesproken die al weg zijn of nog willen vertrekken.
vake bin ie te bange.
bertus

Berichtdoor boer pieter » do sep 21, 2017 08:46

waar gaan die boeren heen dan
boer pieter

Berichtdoor Sander » do sep 21, 2017 09:07

Henk schreef: