Kunnen we er zelf ook wat aan doen?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Kunnen we er zelf ook wat aan doen?

Berichtdoor W.A » ma sep 18, 2017 19:40

Gerben77 schreef:
Wat betreft die branden zit het toch ook niet helemaal pluis bij veel bedrijven. Fout vergund lijkt mij dan.

Lekkere conclusie van jouw :evil: (n)

Ooit wel is zon brand meegemaakt ?? Ik wel van dichtbij, en dat gun je niemand. Vind je opmerking dan ook zeer kwalijk !
Als ik de verschillen zie tussen nl en hu. ...hier is flinke bluswatervijver plicht, brandblussers jaarlijks contoleren/ vervangen plicht. Eigen bluswater leidingsysteem, plicht. En bij bouw, rond ieder gebouw 4 m ruimte. Geen pur toegestaan, alleen PIR.
Als ik de luchtfoto van de Knorhof zag, en niks verkeerds over Straath.ontbrak er wel een en ander aan het hierboven opgesomd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor marcelv » ma sep 18, 2017 20:40

Ik weet van het bedrijf in Heeswijk-Dinther dat die veel bovenwettelijke maatregelen hadden getroffen na een eerdere brand. Gemeente en brandweer waren vol lof over hoe deze ondernemer z'n brandveiligheid voor elkaar had. Maar bij een blikseminslag die een gat in de stal van 3 bij 3 meter slaat waarbij in de afdeling op die plek alles gewoon weg is valt weinig tegen te doen :no:

Daarom heb ik veel moeite met Lubach en anderen die dit gebruiken om hun eigen ideeën en politieke standpunten kracht bij te zetten :evil:
marcelv

Berichtdoor hulsteins » ma sep 18, 2017 23:27

Hindrik ?
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hans van Bergen » di sep 19, 2017 10:25

Willem waarom durf je niks verkeerds te zeggen over Straathof?. ik weet e verder weinig van maar hij genereert nogal wat imago schade voor de varkens houderij sector. Stel dat de vleesprijzen door deze actie onderuit gaan issut grotendeels wel zij schuld. Bij Kleine ondernemers wordt de stekker eruit getrokken en Straathof krijgt dit soort bedrijven bijna gratis van de bank. En dan heeft hij weer een veeeeeel lagere kostprijs. In het woonhuis worden een haffel Polen gepropt en van hun loon houdt hij de huur in en zo heeft hij ook nog goedkope arbeid.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » di sep 19, 2017 10:53

Wat betreft die branden zit het toch ook niet helemaal pluis bij veel bedrijven. Fout vergund lijkt mij dan.

De toename van stalbranden hebben we mede te danken aan centrale afzuiging tbv luchtwasser. Tis een enorme schoorsteen waardoor bij brand meteen de hele boel in de hens staat.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » di sep 19, 2017 11:01

W.A schreef:Als ik de verschillen zie tussen nl en hu. ...hier is flinke bluswatervijver plicht, brandblussers jaarlijks contoleren/ vervangen plicht. Eigen bluswater leidingsysteem, plicht. En bij bouw, rond ieder gebouw 4 m ruimte. Geen pur toegestaan, alleen PIR.
Als ik de luchtfoto van de Knorhof zag, en niks verkeerds over Straath.ontbrak er wel een en ander aan het hierboven opgesomd.

Brandblussers worden in NL ook elk jaar gekeurd. 4 meter vrij houden rondom elke stal komt onder druk te staan door de relatief kleine bouwkavels in NL.
Wat overigens krommer dan krom is, is dat een scheet geleden LOG's (Landbouw Ontwikkelings Gebied) werden aangewezen om de veehouderij te centreren en kwetsbare gebieden te ontzien, terwijl men nu de bedrijven juist niet meer bij mekaar wil hebben ivm besmettingsdruk/ zoönose :?
Dus niet in de kwetsbare gebieden maar ook niet bij mekaar in een LOG... :roll:
Zitten in onze gemeente ook 2 LOG's. Het ene heeft zich 1 bedrijf gevestigd en het ander nog geen een...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hindrik » di sep 19, 2017 12:12

hulsteins schreef:Hindrik ?

Ja hulsteins :?: :?: :?:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor marcelv » di sep 19, 2017 12:40

Henk schreef:

De toename van stalbranden hebben we mede te danken aan centrale afzuiging tbv luchtwasser. Tis een enorme schoorsteen waardoor bij brand meteen de hele boel in de hens staat.

Idd, per direct verbieden die dingen.
marcelv

Berichtdoor Hans van Bergen » wo sep 20, 2017 11:16

Tis inderdaad zo dat sinds de invoering van luchtwassers er veel meer stalbranden zijn. Ik heb daar tuukk geen cijfers van maar gevoelsmatig fikt er de laatse jaren veel meer af as vroegah :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » wo sep 20, 2017 11:26

Hans van Bergen schreef:Tis inderdaad zo dat sinds de invoering van luchtwassers er veel meer stalbranden zijn. Ik heb daar tuukk geen cijfers van maar gevoelsmatig fikt er de laatse jaren veel meer af as vroegah :yes:

Dat idee heb ik ook. Ik weet niet precies in hoeverre de varkens en kippenstallen klimaatgestuurd zijn maar er moet toch wel iets te maken zijn met rookmelders of thermometers dat bij een bepaald signaal de luchtwassers(centrale afzuiging) uit slaat en de boer telefoon krijgt?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor van wijk » wo sep 20, 2017 13:54

Kees vd meyden uit oirschot brandde af en bouwde een nieuwe stal met betonnen wanden ipv kunststof, zo min mogelijk electra dichtbij de dieren, speciale kabelgoot, brandvrije roosters, vernevelingsinstallatie die al begint te sproeien als sprinklers nog lang niet beginnen. Luiken die opengaan voor natuurlijke ventilatie in geval van nood. Dus.... perfect wordt t nooit maar je kan er wel wat aan doen om t beter te maken. En dat helpt wel mee voor t publieke imago.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Vorige

Keer terug naar Koe en economie