Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor john jakobs » do sep 21, 2017 06:28

G.U. schreef:
Jozef schreef:Neem aan dat er daar wel wat meer aan de hand is, dan dat dit artikel ons meldt.... :?:

Nou ik weet wel dat sommige qlippers helemaal flippen op kleine dingetjes waarvan je zelf denkt van stel je niet zo aan. Maar melkweigering heb je indd niet zomaar.

als er in de herstel periode iets fout gaat ben je de sjaak
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » do sep 21, 2017 08:01

john jakobs schreef:
G.U. schreef:
Jozef schreef:Neem aan dat er daar wel wat meer aan de hand is, dan dat dit artikel ons meldt.... :?:

Nou ik weet wel dat sommige qlippers helemaal flippen op kleine dingetjes waarvan je zelf denkt van stel je niet zo aan. Maar melkweigering heb je indd niet zomaar.

als er in de herstel periode iets fout gaat ben je de sjaak

Juist en dat gaat veel te gemakkelijk over kleine onozele dingen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor john jakobs » do sep 21, 2017 09:25

yep en dan heb je al gauw een flink bedrag te pakken hier een kleine middeklasser en bij melker zou er er een benz doorheen gaan
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Berichtdoor john jakobs » do sep 21, 2017 09:26

bijvoorbeeld twee keer niet handelen volgens behandelplan
john jakobs

Berichtdoor Henk » do sep 21, 2017 09:42

Kheb er in het verleden eik niks negatiefs mee gehad. Waren int algemeen correcte controleurs. Maar hou de boel wel een beetje netjes als het kan :yes: da's ook voor jezelf ook veel prettiger werken :yes:
Stof op het dak van je robot vink dan weer ver gezocht van zunne gast. Bij ons boven in de melkstal hangen op 9 mtr ook spinnenwebben en stof. Daar kun je niet eens bij komen :no: maar dr heeft er nog nooit 1tje iets van gezegd.

Moet ook een bietje geluk hebben met wie er komt denk ik. En zelf vriendelijk blijven. Gaan slaan kan altijd nog :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » do sep 21, 2017 09:58

Dat één na laatste is wel belangrijk maar dat geld voor alle erfbetreders. Hier komt ook wel een qlipper die tegen je praat als een kleuterjuf. Superirritant maar kleuterjuffen heb ik verder niet zo hoog qua inteligentie dus laat ik het maar zo
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Kees99 » do sep 21, 2017 10:17

Als het nog bij geld blijft. Wat is het gevolg voor de betreffende man met zijn geestelijk gesteldheid.
Kees99

Berichtdoor Hindrik » do sep 21, 2017 23:49

Kees99 schreef:Als het nog bij geld blijft. Wat is het gevolg voor de betreffende man met zijn geestelijk gesteldheid.

Dat zou zo maar eens met de man z'n financiële situatie van doen kunnen hebben....toch?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Kees99 » vr sep 22, 2017 09:09

Hendrik het letterlijk de benen onder het lijf weg zagen is geen fijn gevoel.
Kees99

Berichtdoor hendrik83 » vr sep 22, 2017 21:22

de laatste qliper hier zeurde dat er spinrag tegenover de eenlinghokjes hing en over een stuk of 6 sleufsiloelementen die netjes naast de oprit staan totdat ze gebruikt worden. Dus nu is orde en netheid van bedrijf een aandachtspunt en krijg ik volgende week rfc op bezoek voor een verbeterplan :?
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor poekske » vr sep 22, 2017 21:38

vinden jullie dat eigenlijk nog normaal????
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Richt » za sep 23, 2017 08:48

poekske schreef:vinden jullie dat eigenlijk nog normaal????

Slaat helemaal nergens op...
Hier zie je ook tussen bedrijven veel verschil, bij ons is ook niet alles zo netjes en picobello in orde maar daar zeuren ze niet direct over. Je kunt meestal ook snel het verschil zien tussen een bedrijf waar opa nog rond loopt en waar niet. als je een extra gratis kracht hebt rondlopen met kruiwagen en bezem is het een stuk makkelijker alles netjes te houden, of als je een compleet nieuw opgezet bedrijf hebt.
Heb je zoals hier deels een oud bedrijf (oude niet altijd even praktische gebouwen) en geen opa rond lopen blijft veeg werk wel eens liggen.
Nederlandse kameraden van me doen der wel eens lacherig over dat het soms een beetje een rotzooi is, maar wij krijgen momenteel ook gewoon 40ct voor de melk :lol:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Henk » za sep 23, 2017 11:22

hendrik83 schreef:de laatste qliper hier zeurde dat er spinrag tegenover de eenlinghokjes hing en over een stuk of 6 sleufsiloelementen die netjes naast de oprit staan totdat ze gebruikt worden. Dus nu is orde en netheid van bedrijf een aandachtspunt en krijg ik volgende week rfc op bezoek voor een verbeterplan :?

Het moet niet gekker worden... :lol: :lol:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Robert » za sep 23, 2017 11:30

Staan de beton elementen achter divers machinewerk, landbouwplastic, grote plassen en emmertjes gereedschap, zandbultjes en anderszins :wink: :P
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Mellek » za sep 23, 2017 11:33

De laatste hier keek nauwelijks naar het erf, maar vooral naar de medicijnregistratie, wij verbruikten al vrij weinig dat was wel verdacht, stond later wel een punt op papier over vieze jongveeboxen, snap niet wat dat met melk produceren te maken heeft maar goed.
Die daar voor kwamen met z'n 2-en, blijkbaar moest de een de ander opleiden en die gingen het hele erf afstruinen en in de voerwagen kijken, en aan het kuilsnijvlak voelen of het warm was, flipte nog over een bultje restvoer in de silo want ik het een broeikantje aan de kant gegooid en dat zou dan alle voer kunnen besmetten. Ook wilden ze de adressen van de stro-leverancier of nazoeken of die wel GMP-gekeurd was enz.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken