eigen stier

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: eigen stier

Berichtdoor G.U. » do sep 21, 2017 12:10

Een stier van 9 maand kan evengoed gevaarlijk zijn. Hetzij niet dat die je perse morsdood wil maken maar een tikje en je ligt gestekt. En een jongen van 15 kan je evengoed wel tegen de grond meppen, al vraagt dat wat meer techniek
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor sivert » do sep 21, 2017 22:21

boer pieter schreef:die voorbeelden kennen we allemaal wel sivert is nog geen reden om geen stier meer te hebben ,ik weet niet hoe het in nl is nu maar hier zijn veel met een stier ,vooral grotere bedrijven 2 keer ins dan in de groep met de stier ,maar je moet goed oppassen

Hier heeft de stier zijn eigen hok en ik pieker er niet over om die los tussen de koeien te laten lopen.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Hindrik » vr sep 22, 2017 00:28

Respect voor Sanders besluit
Ook bij de geringste twijfel niet aan derden doorverkopen
beter half of geen geld, dan de kans op jaren/levenslange wroeging
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Talis » vr sep 22, 2017 09:43

sivert schreef:Sander heeft helemaal gelijk met de enkele reis van de stier naar het slachthuis, dat is iets waar een weldenkend mens niet over in discussie hoeft te gaan. Zelf ben ik ook al een keer bijna gepakt door een stier wat afgezien van schaafplekken aan arm en been (net op tijd weg gesprongen) goed is afgelopen en dan wordt je wel even weer met de neus op de feiten gedrukt. De opa van een tante van mij is vroeger ook door een stier verongelukt en als die tante dan de stier ziet is het ook altijd "pas toch op!"

Flauwekul Door welke stier wordt men bijna altijd gepakt?? Altijd de stier waar je het niet van verwacht. Dus als je weet dat een stier niet te vertrouwen is kom je er niet bij in. Misschien is het wel veiliger om zo`n stier te houden.
Talis

Berichtdoor G.U. » vr sep 22, 2017 16:55

Elke stier moet je behandelen alsof die je in een oogwenk naar een andere wereld kan helpen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor marcelv » vr sep 22, 2017 20:49

Talis schreef:
sivert schreef:Sander heeft helemaal gelijk met de enkele reis van de stier naar het slachthuis, dat is iets waar een weldenkend mens niet over in discussie hoeft te gaan. Zelf ben ik ook al een keer bijna gepakt door een stier wat afgezien van schaafplekken aan arm en been (net op tijd weg gesprongen) goed is afgelopen en dan wordt je wel even weer met de neus op de feiten gedrukt. De opa van een tante van mij is vroeger ook door een stier verongelukt en als die tante dan de stier ziet is het ook altijd "pas toch op!"

Flauwekul Door welke stier wordt men bijna altijd gepakt?? Altijd de stier waar je het niet van verwacht. Dus als je weet dat een stier niet te vertrouwen is kom je er niet bij in. Misschien is het wel veiliger om zo`n stier te houden.

in de categorie rechtlullen wat krom is hebben we een winnaar :yes: :mrgreen:
marcelv

Berichtdoor sivert » vr sep 22, 2017 21:13

marcelv schreef:
Talis schreef:

in de categorie rechtlullen wat krom is hebben we een winnaar :yes: :mrgreen:

:cheers: :cheers: :cheers:
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » za sep 23, 2017 12:28

:lol: :lol: :lol: Ik lees sommige bijdrages ook met zukke :shock: ogen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor opelmanta » zo sep 24, 2017 08:59

Wat is het nut eigenlijk van de eigen stier buiten een stukje folklore? Voor 35 euro heb je koeien of pinken geïnsemineerd, gescanned en het sperma betaald. Kun je ook nog wat kiezen met de triplaa.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor pinguin » zo sep 24, 2017 12:48

Dat dat niet zo werkt als je je jongvee niet op stal hebt.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor marcelv » zo sep 24, 2017 13:12

opelmanta schreef:Wat is het nut eigenlijk van de eigen stier buiten een stukje folklore? Voor 35 euro heb je koeien of pinken geïnsemineerd, gescanned en het sperma betaald. Kun je ook nog wat kiezen met de triplaa.

Een eigen stier maakt koeien drachtig die anders aan de haak belanden. Ik neem aan dat FRC binnenkort duurzaamheidsfocusbonuspunten hiervoor gaat geven :yes: :mrgreen:
marcelv

Berichtdoor king » zo sep 24, 2017 22:13

pinguin schreef:Dat dat niet zo werkt als je je jongvee niet op stal hebt.

Dat is idd 1 hele goede reden, maar ook als ze in de winter binnen lopen ist erg makkelijk, geen omkijken naar :idea:
Verder als je een beetje aardigheid hebt in je eigen fokkerij :roll: , is het wel leuk om je eigen gefokte stieren te gebruiken o.a. om zo meer nazaten te krijgen van de betere koeien van je eigen bedrijf(al zijn het dan kleindochters)
Ook kan een bepaalde stier(waar je nogal van gecharmeerd bent)zo veel invloed krijgen in je stal, door er 1 of meerdere zonen van aan te houden

daarnaast ist voor ons nog wel een leuk handeltje :roll: , fokken de laatste jaren zo'n 4-6 stiertjes per jaar op , welke we met gemak in de buurt kwijtraken( waarvan ong. de helft eerst een tijdje bij de pinken hebben gelopen)
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Jarwin de Man » vr sep 29, 2017 20:35

Weet iemand nog een goede dekrijpe HF pinkenstier te koop?
Jarwin de Man

Berichtdoor Sander » vr sep 29, 2017 22:36

als je grote pinken hebt wel :D hij is al twee jaar namelijk. maar geeft veel vaarskalveren en kalveren zijn best :yes:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Jarwin de Man » vr sep 29, 2017 22:41

Sander schreef:als je grote pinken hebt wel :D hij is al twee jaar namelijk. maar geeft veel vaarskalveren en kalveren zijn best :yes:

Die is net iets te oud :?
Jarwin de Man

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij