Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor Sander » za sep 23, 2017 10:29

sorry hookwood dat ik kritisch ben
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jan.nl » za sep 23, 2017 10:51

Sander schreef:sorry hookwood dat ik kritisch ben

Hookwood heeft een brede rug :D
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za sep 23, 2017 16:07

Je mag best kritisch zijn maar als je 3% boven de markt krijgt dan is dat volgens mij niet zo'n rare deal. Je moet ook niet vergeten dat je het aan de andere kant ook weer betaald.....
Hookwood Holsteins

Berichtdoor G.U. » za sep 23, 2017 17:26

Hookwood Holsteins schreef:

Je mag best kritisch zijn maar als je 3% boven de markt krijgt dan is dat volgens mij niet zo'n rare deal. Je moet ook niet vergeten dat je het aan de andere kant ook weer betaald.....

Die drie procent heb je maar weer, van de winst blijft een flink deel in de fabriek zitten
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor durk » zo sep 24, 2017 07:40

Hookwood Holsteins schreef:
boer pieter schreef:hoog is het niet maar meer dan als je het op de bank zet teminste hier (n)

Rentevergoeding is momenteel 6-maandse Euribor + 3,25%, krijg je bij de bank idd niet en als de Euribor-rente stijgt, dan gaat de rente op de ledenobligaties dus ook omhoog. Rente is dus eigenlijk altijd hoger dan bij de bank.

Die rentevergoeding is voor ledenobligaties-vast toch zeker niet hoog te noemen :?: Het is risico-kapitaal en niet opvraagbaar gedurende periode van zelfstandigheid.
Elk jaar verplicht ongeveer één eurocent per kg melk daar stallen is gekkenwerk, zelf moeten we daar ook nog een inkomstenbelasting over betalen dus we zijn van elke liter melk dan 1,4 cent kwijt :no:
durk

Berichtdoor opelmanta » zo sep 24, 2017 08:55

Het risico is niet heel erg groot. Als de N.V. op omvallen staat dan betalen ze eerst de melk een maand later. Een maand later wordt er niet betaald. Hebben ze twee maanden geen melk te betalen en dan hobbelt de trein weer door.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Sander » zo sep 24, 2017 09:06

durk schreef:
Die rentevergoeding is voor ledenobligaties-vast toch zeker niet hoog te noemen :?: Het is risico-kapitaal en niet opvraagbaar gedurende periode van zelfstandigheid.
Elk jaar verplicht ongeveer één eurocent per kg melk daar stallen is gekkenwerk, zelf moeten we daar ook nog een inkomstenbelasting over betalen dus we zijn van elke liter melk dan 1,4 cent kwijt :no:

spul moet op de schop. je moet erbij kunnen eens in de zoveel jaar. of veel minder er naar toe en veel hogere rente.
Sander

Berichtdoor Sander » ma sep 25, 2017 12:47

en wederom dikke correctie op te laag in geschatte melkprijs. begint bijna normaal te worden ipv uitzondering. maar ff rekenmachine vragen op sinterklaas straks
Sander

Berichtdoor ramos fan » ma sep 25, 2017 12:49

Sander schreef:en wederom dikke correctie op te laag in geschatte melkprijs. begint bijna normaal te worden ipv uitzondering. maar ff rekenmachine vragen op sinterklaas straks

Ik vind dit beter als andersom dus van mij mogen ze deze rekenmachine houden :yes:
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor G.U. » ma sep 25, 2017 13:44

Corrigeren zullen ze toch moeten blijven doen als ze voor de maand de melkprijs bekend maken
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Hans van Bergen » ma sep 25, 2017 17:15

Cooperaties doen het momenteel goed (y) Zaken waar ik altijd flink jeuk van krijg is het eindeloos zeiken over zijzaken. De rente over het gigantische bedrag wat de leden op de rekening(zouden) hebben staan. Dan is de vergadering afgelopen en mag je nog iets drinken. op een gegeven moment komt de ober weer en wordt er weer flink besteld. Dann wil de ober alles opschrijven want vanaf zojuist issut consumties voor eigen rekening. En dan hoeven ze ineens niks meer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » ma sep 25, 2017 17:42

G.U. schreef:Corrigeren zullen ze toch moeten blijven doen als ze voor de maand de melkprijs bekend maken

dan had dat dure gebouw ook wel wat kleiner gekund, want de afdeling met intelligente personen die onze melkprijs moeten bepalen had net zo goed niet kunnen bestaan. de grote leider van die afdeling voorspelde vorig jaar nog 7 cent nabetaling in 2019. grote onzin en dat wist ie ook wel. bewust onzin de zaal in smijten om leden maar om te krijgen voor meer geld in dode hand. keurentjes stelde dat een maand later in dezelfde zaal bij naar 5 a 6 cent. en inmiddels praat ie over 6 cent in 2025. dat zal wel zijn nieuwe stip op de horizon zijn.

wat hans schetst is overigens onzin. het is nog nooit ergens voor eigen rekening gegaan zover ik weet en tegenwoordig duren bijeenkomsten zo lang doordat men ook voor belangenhartiger en rvo speelt (n) dat je blij bent dat je naar huis kunt. bier en kaas/worst kan ik thuis ook wel eten/drinken daar hoef ik niet voor naar een bijeenkomst.
Sander

Berichtdoor Corjan » ma sep 25, 2017 18:10

Ik vind het eigenlijk nog steeds knap dat ondanks bijna alle melk NL verlaat, men toch een hogere melkprijs vangt als de omringende landen :yes: (y) .........En dan toch maar mopperen :?
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor boer pieter » ma sep 25, 2017 18:16

Ik snap daar ook niks van wij krijgen toch een paar euro minder dan in nl
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor marcelv » ma sep 25, 2017 20:01

Corjan schreef:Ik vind het eigenlijk nog steeds knap dat ondanks bijna alle melk NL verlaat, men toch een hogere melkprijs vangt als de omringende landen :yes: (y) .........En dan toch maar mopperen :?

Nog vreemder dat FRC hun leveranciers wijsmaakt dat ze aan allerlei debiele voorwaarden moeten voldoen omdat de consument dat zo wil :? :shock:
marcelv

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie