Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Sander » ma okt 02, 2017 06:54

helder (y) grondgebonden groei is trouwens voldoen aan AMvB. en dat moet iedereen dus had iedereen grondgebonden groei
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Arie » ma okt 02, 2017 08:10

Sander schreef:helder (y) grondgebonden groei is trouwens voldoen aan AMvB. en dat moet iedereen dus had iedereen grondgebonden groei

Je kunt als je een melkveefosfaatreferentie heb prima voldoen aan AmvB maar toch niet grondgebonden zijn en niet grondgebonden groeien. Iedereen die gebruik maakt van een melkveefosfaatreferentie is niet grondgebonden en groeit niet grondgebonden.
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma okt 02, 2017 08:23

Sander schreef:helder (y) grondgebonden groei is trouwens voldoen aan AMvB. en dat moet iedereen dus had iedereen grondgebonden groei

Als ik de dieraantallen wil houden die ik mag houden volgens mijn vergunning en dan zal er op basis van de AmvB wel grond bij moeten. Maar ik had de dieraantallen nog niet dus heb ik de grond ook nog niet hoeven regelen.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Henk » ma okt 02, 2017 13:40

Arie schreef:Meneer van de bank is hier ook komen polsen hoe het staat met de fosfaatreductie en fosfaatrechten voor volgend jaar. Ze willen graag weten hoe het er voor staat en of je al enig inzicht heb in hoe het volgend jaar gaat verlopen. Hij vertelde dat die overal langs ging. En hij had het ook over die rechtzaken. Ja leuk zei die, maar die boeren weten echt helemaal niks. Geen enkele zekerheid voor als nog.

Heel bijzonder dat je bankdude je komt polsen :? Er is nog nix bekend :no: en de kans is very aannemelijk dat er op 1 januari a.s. er in de verste verte nog geen fosfaatrechten te bekennen zijn :no:
Kan me wel voorstellen dat ze benieuwd zijn naar hoeveel vee je op peildatum had. Dan vullen zij de te verwachte korting in, indien van toepassing, en weten zij zo'n beetje je omzet in te schatten.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma okt 02, 2017 14:02

Henk schreef:
Arie schreef:Meneer van de bank is hier ook komen polsen hoe het staat met de fosfaatreductie en fosfaatrechten voor volgend jaar. Ze willen graag weten hoe het er voor staat en of je al enig inzicht heb in hoe het volgend jaar gaat verlopen. Hij vertelde dat die overal langs ging. En hij had het ook over die rechtzaken. Ja leuk zei die, maar die boeren weten echt helemaal niks. Geen enkele zekerheid voor als nog.

Heel bijzonder dat je bankdude je komt polsen :? Er is nog nix bekend :no: en de kans is very aannemelijk dat er op 1 januari a.s. er in de verste verte nog geen fosfaatrechten te bekennen zijn :no:
Kan me wel voorstellen dat ze benieuwd zijn naar hoeveel vee je op peildatum had. Dan vullen zij de te verwachte korting in, indien van toepassing, en weten zij zo'n beetje je omzet in te schatten.

Bankman was hier om een andere reden maar vraagt altijd naar hoeveel melk we denken af te leveren in een jaar
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor bertus » wo okt 11, 2017 08:40

zo als het nu lijkt weer geen minister van landbouw. (n)
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Hans19 » wo okt 11, 2017 08:43

Wel een Minister van Klimaat...
Hans19

Berichtdoor Sander » wo okt 11, 2017 09:58

bertus schreef:zo als het nu lijkt weer geen minister van landbouw. (n)

hopelijk gaat cda er nog ff hard aan trekken. wat is dat voor iets raars dat op drie posten een dubbele bezetting moet en daardoor doen we landbouw maar niet :? (n)
Sander

Berichtdoor Schoonvelde » wo okt 11, 2017 15:49

Allemaal niet te voorbarig zijn.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor bertus » wo okt 11, 2017 16:04

Er staat dat hij wel onderdak zal houden onder economische zaken, dan is het in mijn ogen niets meer dan een veredelde staatssecretaris.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Cowboy1991 » do okt 12, 2017 16:04

Zit nog wel beetje verschil tussen een stas en minister, o.a. dat een minister lid is van de ministerraad en een stas niet en dat heeft wel voordelen.
De wereld is klein.....
Cowboy1991

Interesses: Boeren in buitenland, Afrika, Centraal Azie, Noord Amerika

Berichtdoor Sander » do okt 12, 2017 18:37

Schoonvelde schreef:Allemaal niet te voorbarig zijn.

nee joh heel normaal dat na 6 maanden overleg op het laatst nog geen helderheid is over minister voor landbouw.....
Sander

Berichtdoor Frans V » do okt 12, 2017 22:27

Sander schreef:
Schoonvelde schreef:Allemaal niet te voorbarig zijn.

nee joh heel normaal dat na 6 maanden overleg op het laatst nog geen helderheid is over minister voor landbouw.....

Was gewoon weer een poppekast voorstelling Sander. Er was al afgesproken dat ie kwam, dan spreken we we af, we zeggen dat ie niet komt, allemaal mensen in paniek, en dan opeens: we hebben er hard voor gestreden, hij komt toch wel. Iedereen opgelucht en blij. En aandacht weer ff een dag afgeleid van andere pijnpunten. Henk S zal in een app zitten waar iemand geappt had: geen paniek, hij komt gewoon, dat wordt vanmiddag bekend gemaakt
Blijf positief, gun anderen een kans
Frans V

Berichtdoor Sander » do okt 12, 2017 22:45

als men er zulke gedachten op na houdt is het geen wonder dat overleg 6 maanden moet duren, dat men in mali afgekeurd materiaal bij zich heeft en dat zieke mensen gewoon op proefverlof kunnen.

maar goed ontopic. iemand al namen gehoord voor de ministerpost.
Sander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie