Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor jan.nl » wo okt 18, 2017 21:55

ramos fan schreef:
Sander schreef:zijn 10.000 koeien bij gekomen aldus kamp :? ben ik de enige met reductie of zo :|

Zit er ook net onder. Maar 10.000 koeien klinkt veel maar is nog niet 1 gve per boer

Idd drukte van nix,denk ook niet dat veel boeren vrijwillig boete gaan betalen. :no:
Helemaal schade vrij 2018 halen lukt niet :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor coen dp » wo okt 18, 2017 22:45

Hindrik schreef:
Sander schreef:zijn 10.000 koeien bij gekomen aldus kamp :? ben ik de enige met reductie of zo :|

Heeft hij het ook over jv gehad?

groei afgelopen maand
kalveren :arrow: +7403 :arrow: 1703 gve
pinken :arrow: + 681 :arrow: 361 give
koeien :arrow: + 7587
totaal 9651 gve groei

doelstelling voor totale reductie was 100.000 gve. zitten nu totaal op 122.900 gve
dus nog kleine 23000 gve speling tov de doelstelling.
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor coen dp » wo okt 18, 2017 22:48

jan.nl schreef:
ramos fan schreef:

Zit er ook net onder. Maar 10.000 koeien klinkt veel maar is nog niet 1 gve per boer

Idd drukte van nix,denk ook niet dat veel boeren vrijwillig boete gaan betalen. :no:
Helemaal schade vrij 2018 halen lukt niet :wink:

september is natuurlijk ook totaal geen interessante maand omdat deze maand niet meetelt voor boete/bonus systeem :no:
gemiddelde van maand oktober bepaalt de boete/bonus voor periode 4 :idea:
coen dp

Berichtdoor sivert » wo okt 18, 2017 22:57

September telt zeker wel mee, maar als je er in oktober onder zit maakt september niets uit. Zit je er in oktober boven, dan telt september wel weer mee. Daarom moet je ook pas begin oktober dieren afvoeren om aan de aantallen te voldoen. (Achteraf toch een koe te vroeg weg gedaan, de week er op kon er nog een vaars naar Oezbekistan en afgelopen maandag zijn er 2 naar Spanje gegaan en er is nog een vaars bloed getapt voor Libanon, die zal als alles goed verloopt ook op korte termijn vertrekken.)
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor coen dp » wo okt 18, 2017 23:07

heb ik dat toch ergens niet goed gelezen denk ik :wink: :?
coen dp

Berichtdoor opelmanta » do okt 19, 2017 03:59

coen dp schreef:september is natuurlijk ook totaal geen interessante maand omdat deze maand niet meetelt voor boete/bonus systeem :no:
gemiddelde van maand oktober bepaalt de boete/bonus voor periode 4 :idea:

Voor de individuele boer en de vermaledijde bonus/malus klopt het wel. Landelijk bij nacalculatie in januari kan dit ons nog wel eens om de kont slaan. Meer koeien in de maanden die niet tellen en een hogere productie kan maar zo een paar procent schelen. Hadden ze de slappe 12 % van de na 2 juli groeiers maar op 40 % moeten zetten.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Hindrik » do okt 19, 2017 21:46

coen dp schreef:
Hindrik schreef:

Heeft hij het ook over jv gehad?

groei afgelopen maand
kalveren :arrow: +7403 :arrow: 1703 gve
pinken :arrow: + 681 :arrow: 361 give
koeien :arrow: + 7587
totaal 9651 gve groei

doelstelling voor totale reductie was 100.000 gve. zitten nu totaal op 122.900 gve
dus nog kleine 23000 gve speling tov de doelstelling.

Oke, maar als die 10.000 gve er alleen de laatste 3 mnd van 2017 lopen blijft er qua p productie maar een kwart van over
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Sander » vr okt 20, 2017 10:23

paniek om niks. september voert geen hond vrijwillig koeien af die gaan allemaal rond de maandwisseling naar de slacht.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor melker » vr okt 20, 2017 12:30

:yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Arie » vr okt 20, 2017 14:04

Hindrik schreef:Oke, maar als die 10.000 gve er alleen de laatste 3 mnd van 2017 lopen blijft er qua p productie maar een kwart van over

Volgens mij telt het jaargemiddelde niet, maar moeten we aan het einde van het jaar - laatste paar maanden dus - onder een bepaald aantal dieren zitten.
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor ramos fan » vr okt 20, 2017 15:25

Arie schreef:
Hindrik schreef:Oke, maar als die 10.000 gve er alleen de laatste 3 mnd van 2017 lopen blijft er qua p productie maar een kwart van over

Volgens mij telt het jaargemiddelde niet, maar moeten we aan het einde van het jaar - laatste paar maanden dus - onder een bepaald aantal dieren zitten.

Als het gemiddelde nu niet uit maakt moeten ze volgend jaar maar weer zo rekenen :D scheelt wat koeien
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Sander » vr okt 20, 2017 21:59

misschien moet kamp eens wat minder vrijstellingen uitdelen dan zagen de aantallen er over september er ook heel anders uit.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor sivert » vr okt 20, 2017 23:11

Sander schreef:misschien moet kamp eens wat minder vrijstellingen uitdelen dan zagen de aantallen er over september er ook heel anders uit.

Het schijnt dat de bedrijven met vrijstelling de koeien met vrachtwagens tegelijk uit Duitsland aanslepen en dat gaat dan wel doortikken. (n)
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Hindrik » vr okt 20, 2017 23:18

Arie schreef:

Volgens mij gaat het om de totale [mv] P productie in 2017, anders had iedereen toch tot bv 1 okt volle bak kunnen melken?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Arie » vr okt 20, 2017 23:47

Hindrik schreef:
Arie schreef:

Volgens mij gaat het om de totale [mv] P productie in 2017, anders had iedereen toch tot bv 1 okt volle bak kunnen melken?
En de laatste week van september die 100.000 naar het slachthuis?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Arie

Interesses: melkkoeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie