Moderator: Moderators
boer pieter schreef:
klauwbekapper gehad vorige week
inseminatieservice schreef:Hoeveel % van de NL veehouders weet op het eigen bedrijf wat of de IR (Inseminationrate) PR (pregrate) of de CR (Conceptionrate) is. Ik ben nu een ruim half jaar in NL aan het insemineren maar er zijn maar enkele veehouders die weten het te vinden in het managmentprogramma op de computer. Terwijl dit veel zegt over de vruchtbaarheid op het bedrijf en wat de vooruitzichten zijn tav vruchtbaarheid.
inseminatieservice schreef:Hoeveel % van de NL veehouders weet op het eigen bedrijf wat of de IR (Inseminationrate) PR (pregrate) of de CR (Conceptionrate) is. Ik ben nu een ruim half jaar in NL aan het insemineren maar er zijn maar enkele veehouders die weten het te vinden in het managmentprogramma op de computer. Terwijl dit veel zegt over de vruchtbaarheid op het bedrijf en wat de vooruitzichten zijn tav vruchtbaarheid.
hendrik83 schreef:inseminatieservice schreef:Hoeveel % van de NL veehouders weet op het eigen bedrijf wat of de IR (Inseminationrate) PR (pregrate) of de CR (Conceptionrate) is. Ik ben nu een ruim half jaar in NL aan het insemineren maar er zijn maar enkele veehouders die weten het te vinden in het managmentprogramma op de computer. Terwijl dit veel zegt over de vruchtbaarheid op het bedrijf en wat de vooruitzichten zijn tav vruchtbaarheid.
Als de tkt maar onder de 400 ligt dan zullen al die moeilijke termen ook wel goed zijn
Nix schreef:Uniform-Agri hoest het zo op. 3.11
inseminatieservice schreef:hendrik83 schreef:inseminatieservice schreef:Hoeveel % van de NL veehouders weet op het eigen bedrijf wat of de IR (Inseminationrate) PR (pregrate) of de CR (Conceptionrate) is. Ik ben nu een ruim half jaar in NL aan het insemineren maar er zijn maar enkele veehouders die weten het te vinden in het managmentprogramma op de computer. Terwijl dit veel zegt over de vruchtbaarheid op het bedrijf en wat de vooruitzichten zijn tav vruchtbaarheid.
Als de tkt maar onder de 400 ligt dan zullen al die moeilijke termen ook wel goed zijn
Dat is nou net de fout die de meesten maken, in de TKT zijn je melkvaarzen niet berekend en als je net een koppeltje slachtkoeien verkocht hebt zakt de TKT snel en heeft niets bijgedragen aan je bedrijfsniveau. Bij de amerikaanse vruchtbaarheidsgetallen heb je alle koeien in de berekening minus de aangegeven bewust guste koeien.
JR je hebt gelijk dat het betrouwbaarder is bij grotere aantallen maar je leert die getallen ook snel lezen op eigen bedrijfsniveau.
Keer terug naar Koe en gezondheid
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast