Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor van wijk » za okt 21, 2017 10:23

sivert schreef:Het schijnt dat de bedrijven met vrijstelling de koeien met vrachtwagens tegelijk uit Duitsland aanslepen en dat gaat dan wel doortikken. (n)

Lijkt me sterk.
Ik heb inmiddels meerdere vrijstellingen, maar allemaal voorlopig of onder voorbehoud van 1 of ander hoger beroep. Vrachtwagen vol vee aanvoeren is te hoog risico op te hoge boete.

Je kan het ook positief zien: oorspronkelijk zou ik teruggaan op 2 juli 2015. In de fosfaatreductie kan ik october 2016 minus 12 procent doen. Daarmee lever ik de gewenste bijdrage aan behoud derogatie.
En volgend jaar zien we wel weer verder.....
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Schoonvelde » za okt 21, 2017 16:29

van wijk schreef:
sivert schreef:Het schijnt dat de bedrijven met vrijstelling de koeien met vrachtwagens tegelijk uit Duitsland aanslepen en dat gaat dan wel doortikken. (n)

Lijkt me sterk.
Ik heb inmiddels meerdere vrijstellingen, maar allemaal voorlopig of onder voorbehoud van 1 of ander hoger beroep. Vrachtwagen vol vee aanvoeren is te hoog risico op te hoge boete.

Je kan het ook positief zien: oorspronkelijk zou ik teruggaan op 2 juli 2015. In de fosfaatreductie kan ik october 2016 minus 12 procent doen. Daarmee lever ik de gewenste bijdrage aan behoud derogatie.
En volgend jaar zien we wel weer verder.....

De meeste groei komt vanuit wat natuurlijke groei in september. Tot op heden is feitelijk de participatie voor de regeling groot. En inderdaad er zullen altijd uitzonderingen zijn.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Sander » za okt 21, 2017 21:54

participatie is groot

:lol: :lol:

verder ga je lekker?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Sander » wo okt 25, 2017 15:31

geen antwoord.

lto al lekker aan het toekijken hoe er weer massaal vee wordt geimporteerd? goed bezig hoor (y) (y)

straks dus geen derogatie, maar dan ook geen fosfaatrechten. hoe gaat onze Carola dan de groei van de veestapel in toom houden?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor G.U. » wo okt 25, 2017 19:32

Sander schreef:geen antwoord.

lto al lekker aan het toekijken hoe er weer massaal vee wordt geimporteerd? goed bezig hoor (y) (y)

straks dus geen derogatie, maar dan ook geen fosfaatrechten. hoe gaat onze Carola dan de groei van de veestapel in toom houden?

Niet, en zonder derogatie maar wel met kunstmestvervangers van opgewaardeerde dierlijke mest
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Nix » wo okt 25, 2017 19:35

Volgens mij is dat zogenaamde mineralen concentraat ook niet zo geconcentreerd. Weet iemand gehaltes daar van?
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor G.U. » wo okt 25, 2017 19:48

Ep heeft gezegd dat opgewaardeerde (bewerkte) mest vrij verhandeld mag worden in de eu net als kunstmest. Goed nieuws voor de mestverwerkers dus
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hans van Bergen » do okt 26, 2017 11:05

Sander schreef:participatie is groot

verder ga je lekker?

Op het prikbord kun je lezen dat 1 limbirgs bedrijf alleen al 1750 mellkoeien erbij heeft sinds 2-7-2015 :cheers: Dan nog een paar meer deelnemers van de rechtzaak en dan zijn we er
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor durk » do okt 26, 2017 13:48

Hans van Bergen schreef:
Sander schreef:participatie is groot

verder ga je lekker?

Op het prikbord kun je lezen dat 1 limbirgs bedrijf alleen al 1750 mellkoeien erbij heeft sinds 2-7-2015 :cheers: Dan nog een paar meer deelnemers van de rechtzaak en dan zijn we er

Over de grens is het gras altijd groener? Hoeven ze zich daar niet te houden aan het fosfaatreductieplan van NZO en LTO ?
durk

Berichtdoor marcelv » zo okt 29, 2017 11:36

Hookwood Holsteins schreef:
Sander schreef:waarom zit je er zoveel onder bij deze melkprijs?

Beetje pech met wat vaarzen gehad. Paar vaarzen weg moeten doen die zich zelf de spenen kapot likten. Paar vaarzen met Neospora. Eentje heeft verworpen op 6 maand dracht maar geeft nu toch 20 liter per dag. Andere vaars 3 weken te vroeg gekalfd ga een paar liter meer maar één kwartier molk slecht uit dus maar weggedaan. Daarnaast nog een vaars die gust bleek op het moment dat ze uitgeteld was. En bij de melkcontrole op para bleek er nog een koe positief te zijn. En dan zit je zo onder de referentie. Zitten nog wel wat vaarzen aan te komen en volgend jaar moet er nog 4,3% vanaf. Koeien kopen heeft mijns inziens weinig zin in dat geval en voor elke koe die ik in oktober t/m december niet heb beur ik als het goed is 600 euro bonus dus dan moet je de koeien die geen toekomst hebben ook niet te lang houden.

Hoe zit dat ook weer precies met die bonus, heeft iemand daar al wat van gebeurd ? Werd dat per afnemer geregeld ?
marcelv

Berichtdoor opelmanta » zo okt 29, 2017 18:21

Ik krijg iedere keer een brief van de RoyalFC dat ik geld krijg omdat ik te weinig koeien heb. En dan storten ze er geld bij. Eén keer de Minimis verklaring invullen en klaar.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Gerben77 » ma okt 30, 2017 13:11

https://www.topagrar.com/news/Rind-Rindernews-Milch-Boom-in-Irland-und-kein-Ende-8793936.html

Ierland geeft gas.

Als je op Facebook bijv lely ierland volgt zie je dat er ook veel vleesveehouders omschakelen naar melkvee, paar robots en melken maar......

https://www.facebook.com/efsireland/
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor van wijk » di okt 31, 2017 10:09

opelmanta schreef:Ik krijg iedere keer een brief van de RoyalFC dat ik geld krijg omdat ik te weinig koeien heb. En dan storten ze er geld bij. Eén keer de Minimis verklaring invullen en klaar.

Ik weet nog steeds niet hoeveel ik in maart en april 2017 mag produceren. :mrgreen:

Ondertussen staan er hier meer campers en caravans dan koeien. :yes:
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Robert » di okt 31, 2017 10:29

Ierland heeft de gang erin.
De melkprijs is nog hoog en dan gaat het wel.
Bij een lagere prijs zakt 't ook weer snel.

Brexit is natuurlijk wel een dingetje ... :roll:
Afzet naar UK is enorm
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor JG ten Kate » di okt 31, 2017 11:27

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JG ten Kate

Interesses: Koeien