Gras 2017

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2017

Berichtdoor G.U. » ma nov 20, 2017 21:36

Sander schreef:
G.U. schreef:Die laser werkt als een tierelier :yes: (y)

welke adviseer je

Heb er 1 van €400 maar die van €200 zal net zo goed werken
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » wo nov 22, 2017 18:22

Zag onderweg naar de coop weer aardig wat gras gemaaid liggen :yes: Vanmiddag zonnig en harde wind (y) je zag het gras voor je ogen drogen :yes: Zullen ze morgen wel kuilen denk ik :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Freddy » wo nov 22, 2017 19:51

Henk schreef:Zag onderweg naar de coop weer aardig wat gras gemaaid liggen :yes: Vanmiddag zonnig en harde wind (y) je zag het gras voor je ogen drogen :yes: Zullen ze morgen wel kuilen denk ik :yes:

Wat? :shock:
Als ik hier de trekker start zit ik al bijna vast, zo nat is het hier!
Wou dat ik kon maaien, want er staat nog veel te lang gras
Freddy

Berichtdoor Het Honderd » do nov 23, 2017 13:27

Er zit nog 1 voordeel aan het natte weer hier... Alle muizen verzuipen nu wel :roll: . De katten zeuren steeds meer :arrow: teken dat er niet veel muizen meer te vinden zijn. Alleen de bollenboeren rooien op het moment 24 uur per dag lelies en das niet omdat het zo super loopt :no:
Het Honderd

Berichtdoor Henk » do nov 23, 2017 14:19

Zojuist farmwalk gedaan. lekker weertje (y) aangenaam zelfs zonder jas :D Even de plaatselijke 'Deltawerken' bewonderd :D en meteen mn gras gecheckt :yes: Zelfs op mijn laagste perceel is het kurkdroog (y)
Komt mss ook wel deels omdat ze langs de beek werken en daarom de stuwen naar beneden hebben gezet waardoor het waterpeil laag is (y) Zitten om de 750 mtr stuwen in vanwege het verval. Bij elke sluis minimaal 1-2 mtr. Zijn al 3 poelen gegraven en een 'plasdras-zone'.
Poel hebben ze wel heel strak neffe mn grasland afgegraven dus effe uitvoerder aan zn jas getrokken :? Ook een dam (buis) kapot gereden waardoor een tussensloot niet meer leeg kan lopen. Zouwe ze dr vanmiddag uitlepelen (y)

Als het met de regen gaat meevallen kan de graascombi weer uit de schuur denk ik :yes:

Henk

Berichtdoor pinguin » do nov 23, 2017 17:48

Hmm hier vandaag geprobeerd om de laatste triticale te zaaien, maar gauw weer op huis aan gegaan.... Wordt nog hele strijd.. Kleine trekker dit weekend mr weer op grote wielen zetten denk ik

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor van wijk » do nov 23, 2017 20:55

Henk schreef: Zitten om de 750 mtr stuwen in vanwege het verval. Bij elke sluis minimaal 1-2 mtr. Zijn al 3 poelen gegraven en een 'plasdras-zone'.

Blijven die stuwen waar ze staan?
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » vr nov 24, 2017 13:47

van wijk schreef:
Henk schreef: Zitten om de 750 mtr stuwen in vanwege het verval. Bij elke sluis minimaal 1-2 mtr. Zijn al 3 poelen gegraven en een 'plasdras-zone'.

Blijven die stuwen waar ze staan?

Yup :yes: Na -tig aanpassingen in heel het plan wordt de Run zelf nu geheel buiten de ecologische verbindingszone gehouden :yes: Waterschap houdt de Run plus een schouwpad van variabel 1.2-3 meter.
De zone zelf komt in handen van gemeente Eersel en Bergeijk :idea: Beheer van deze zone willen enkele veehouders doen die grenzen aan de Run, alsus de krant enkele maanden geleden...
Hoe of wat kan ik me weinig bij voorstellen :roll: Vanwege het verval blijven ook 5 van de 12 B sloten gewoon open in de zone dus hebben ze niet een aaneengesloten stuk :no: Weiters zone-breed poelen en drasgebieden.
Eerste tekeningen was er veel meer aaneengesloten stukken schraal gras. Mss dat ze dachten dat ze daar droge koeien konden weiden of zo :roll: geen idee :no: maar ik wens ze veel succes (y)

Henk

Vorige

Keer terug naar Koe en voer