Ervaring met kruislingen (deel 11)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Ervaring met kruislingen (deel 11)

Berichtdoor ramos fan » zo dec 03, 2017 19:42

Schoonvelde schreef:
h.groothuis schreef:hoorde van de week dat de tabellen nog weer worden aangepast en ze boven 11000 nog weer door gaan tellen :roll:

We (lto) zijn aan het kijken wat het beste hiervoor is. Feitelijk leen je gratis fosfaat van andere veehouders wanneer je boven de 10600 zit , domweg omdat die tabel (waar eigenlijk gewoon een formule achter zit) ooit is opgesteld alleen voor mest verantwoording.
Doe je nu niks dan is er de kans dat je over 2 jaar misschien wel weer een 20% van de veehouders moet terugroepen die volop bezig zijn om tabel 6 te verslaan.
Maar er zitten zoals altijd weer wat haken en ogen aan om dit correct geregeld te krijgen.

Er zijn nogal wat boeren die er nu al boven melken. Dat correct regelen zal wel moeilijk worden nu.
De LTO had hier 2 jaar geleden al naar moeten kijken toen ze met de plannen kwamen. (n) (n) (n)
Altijd achter de feiten aanlopen. Dat gaat geen 2 jaar duren om die tabel te verslaan. daar is die 20% nu al mee bezig.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Sander » zo dec 03, 2017 19:58

ik geloof geen ene flikker van die hele tabel. het verschil tussen 8000 en 10600 is zo giga qua fosfaat, kan bijna niet waar zijn :mrgreen:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Schoonvelde » zo dec 03, 2017 21:18

Is data van koeien en kansen. Uiteraard generiek , wil je specifiek dan heb je klw nodig.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Schoonvelde » zo dec 03, 2017 21:23

ramos fan schreef:
Schoonvelde schreef:
h.groothuis schreef:hoorde van de week dat de tabellen nog weer worden aangepast en ze boven 11000 nog weer door gaan tellen :roll:

We (lto) zijn aan het kijken wat het beste hiervoor is. Feitelijk leen je gratis fosfaat van andere veehouders wanneer je boven de 10600 zit , domweg omdat die tabel (waar eigenlijk gewoon een formule achter zit) ooit is opgesteld alleen voor mest verantwoording.
Doe je nu niks dan is er de kans dat je over 2 jaar misschien wel weer een 20% van de veehouders moet terugroepen die volop bezig zijn om tabel 6 te verslaan.
Maar er zitten zoals altijd weer wat haken en ogen aan om dit correct geregeld te krijgen.

Er zijn nogal wat boeren die er nu al boven melken. Dat correct regelen zal wel moeilijk worden nu.
De LTO had hier 2 jaar geleden al naar moeten kijken toen ze met de plannen kwamen. (n) (n) (n)
Altijd achter de feiten aanlopen. Dat gaat geen 2 jaar duren om die tabel te verslaan. daar is die 20% nu al mee bezig.

Feitelijk heb je nog niks. Alleen data over gve per 2 7 en productie.
Wanneer je inzet op klw zowel zuivel, lnv en standsorganisaties dan was tabel 6 niet relevant. Zonder klw is de tabel wel belangrijk want anders moet je ieder jaar de excretie aanpassen en wordt het een run naar oneindig.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor ramos fan » ma dec 04, 2017 04:34

De klw gaat hem echt niet worden en dat wisten jullie 2 jaar geleden ook al wel.
En wij als ondernemers gaan toch kijken wat dat interessant is.
Boven de 10600 liter melken was hier ook een optie. (of dat zou lukken weet ik niet)
Nu komen jullie net een maand voor de invoering ermee mee aan dat je tabel 6 wil veranderen.
Ik kan niet anders zeggen dat ik het maar een lachertje vind.
Was daar 2 jaar geleden mee gekomen en had toen al een onderzoek gestart of de getallen ook anders konden.
En de afgelopen jaren werd het fosfaat ook niet meegeteld boven de 10600.
ramos fan

Berichtdoor Henk » ma dec 04, 2017 08:44

Dat heet achter de feiten aanlopen... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Geert-Jan » ma dec 04, 2017 09:47

Schoonvelde schreef:Is data van koeien en kansen. Uiteraard generiek , wil je specifiek dan heb je klw nodig.

Waarom ben je dan de KLW nodig, staat toch gewoon in de BEX? Of zie ik dat verkeerd?
Geert-Jan

Berichtdoor Mellek » ma dec 04, 2017 09:57

De topmelkers gaan er alles aan doen om nog meer liters te leveren, en de bedrijven onder de 9.000 gaan mooi zo hoog mogelijk gehalten leveren.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Gerben77 » do dec 07, 2017 22:58

Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor prosolo » vr dec 08, 2017 10:35

Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar hier geven de kruislingen eerder minder dan meer dan de HF. Ook qua vruchtbaarheid en celgetal zie ik geen verschil. :roll: Ik ben er dan ook mee gestopt.
prosolo

Berichtdoor boer pieter » vr dec 08, 2017 11:24

prosolo schreef:Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar hier geven de kruislingen eerder minder dan meer dan de HF. Ook qua vruchtbaarheid en celgetal zie ik geen verschil. :roll: Ik ben er dan ook mee gestopt.

zie je hier ook liters blijven achter
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » vr dec 08, 2017 14:08

Mooie sterke beesten (y) Ik zie ze liever lopen dan een Belg :yes: 50% Belg vind ik de max.
Onze kruisen we oa met Pinzgauer dus qua kleuren zou ik over een paar jaar ook zo'n filmke kunnen maken... :wink:

Dit was onze laatste...

Afbeelding

Foto is te breed voor het forum zie ik :?
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan b » vr dec 08, 2017 14:42

mooie vaars, wat is de vader?
jan b

Berichtdoor poekske » vr dec 08, 2017 15:40

prosolo schreef:Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar hier geven de kruislingen eerder minder dan meer dan de HF. Ook qua vruchtbaarheid en celgetal zie ik geen verschil. :roll: Ik ben er dan ook mee gestopt.

Heb ik ook al gezegd hier op vtf
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor ramos fan » vr dec 08, 2017 16:12

poekske schreef:

Heb ik ook al gezegd hier op vtf

Hier doen ze het veel beter als onze hf, en wat ik er zo mooi aan vind ze geven zichzelf niet weg. Het blijft een koe.
Maar er zijn ook boeren die al super hf hebben dan zou ik ook niet gaan kruisen.
Ik ga voor 80% naar FLV x Montb x hf die bevallen goed. De andere 20% met scrb,bs,jersey. Om te kijken wat het verschil is
ramos fan

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij