Moderator: Moderators
ramos fan schreef:Schoonvelde schreef:h.groothuis schreef:hoorde van de week dat de tabellen nog weer worden aangepast en ze boven 11000 nog weer door gaan tellen
We (lto) zijn aan het kijken wat het beste hiervoor is. Feitelijk leen je gratis fosfaat van andere veehouders wanneer je boven de 10600 zit , domweg omdat die tabel (waar eigenlijk gewoon een formule achter zit) ooit is opgesteld alleen voor mest verantwoording.
Doe je nu niks dan is er de kans dat je over 2 jaar misschien wel weer een 20% van de veehouders moet terugroepen die volop bezig zijn om tabel 6 te verslaan.
Maar er zitten zoals altijd weer wat haken en ogen aan om dit correct geregeld te krijgen.
Er zijn nogal wat boeren die er nu al boven melken. Dat correct regelen zal wel moeilijk worden nu.
De LTO had hier 2 jaar geleden al naar moeten kijken toen ze met de plannen kwamen.![]()
![]()
![]()
Altijd achter de feiten aanlopen. Dat gaat geen 2 jaar duren om die tabel te verslaan. daar is die 20% nu al mee bezig.
Schoonvelde schreef:Is data van koeien en kansen. Uiteraard generiek , wil je specifiek dan heb je klw nodig.
prosolo schreef:Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar hier geven de kruislingen eerder minder dan meer dan de HF. Ook qua vruchtbaarheid en celgetal zie ik geen verschil.Ik ben er dan ook mee gestopt.
Gerben77 schreef:beetje off topic
@ Henk Peters.....je speckel sparkel ....en dan met Herefords crosbreds :
https://www.facebook.com/maungahina/videos/1070019986463590/
https://www.facebook.com/maungahina/?hc_ref=ARR4WquJYiCc5BMy7fvyNwFSdEmq8KqgIZVOdpoGvg9gIr1ffUgvs1ms-AuC6jyp3cM&fref=nf
prosolo schreef:Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar hier geven de kruislingen eerder minder dan meer dan de HF. Ook qua vruchtbaarheid en celgetal zie ik geen verschil.Ik ben er dan ook mee gestopt.
poekske schreef:prosolo schreef:Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar hier geven de kruislingen eerder minder dan meer dan de HF. Ook qua vruchtbaarheid en celgetal zie ik geen verschil.Ik ben er dan ook mee gestopt.
Heb ik ook al gezegd hier op vtf
jan b schreef:mooie vaars, wat is de vader?
Keer terug naar Koe en fokkerij
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten