Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor van wijk » vr dec 08, 2017 00:04

Robert schreef:Het gaat mij niet om Melker. Wel over de zottigheid die uitgevoerd moet worden om hier maar boer te blijven.
Gesleep met vee, quarantaine, ubn's, jongvee aantallen, melkproductie, aan en afvoer van voer en mest.
Dan ging ik naar het buitenland

Hoe ik naar te toekomst van de melkveehouderij kijk mocht bekend zijn ... viewtopic.php?f=6&t=160

2006

Die zottigheid betreft de regelgeving en niet het houden van vee. Jongveeopfok op andere locatie gebeurde 60 jaar geleden al.

Afstand zegt strikt genomen niks: mn pa fietste 30 km voor zn verkering, ik ging er 300 km voor...en wat mn dochters in verre steden gaan doen wil ik nie weten..
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 08, 2017 10:54

Robert schreef:Het gaat mij niet om Melker. Wel over de zottigheid die uitgevoerd moet worden om hier maar boer te blijven.
Gesleep met vee, quarantaine, ubn's, jongvee aantallen, melkproductie, aan en afvoer van voer en mest.
Dan ging ik naar het buitenland

Hoe ik naar te toekomst van de melkveehouderij kijk mocht bekend zijn ... viewtopic.php?f=6&t=160

2006

Is ook by far het onsinnigste topic wat je ooit geopend hebt. De varkenshouderij loopt minimaal 20 jaar vooruit op de melkveehouderij. Daar heb je geen mensen die nummertjes aan varkens geven en aan beren en die dan bij elkaar zoeken. Of beren uitzoeken die welliswaar weinig biggen geven en minder snel groeien maar wel een bepaalde breedte hoogte verhouding hebben. Varkens boeren hebbe meerdere vestigingen en personeel. Robert.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 08, 2017 10:59

300 km met de fiets ja Arie 8) 8) Kon je nog iets as je aankwam :lol: :lol: Maar je hebt groot gelijk :yes: 100 jaar geleden gingen ze al op de veemarkt vaarzen kopen :yes: En 500 jaar daarvoor ook al :yes:

Heel veel vee in NL arriveerde hier uit Hongarije Bosnie Oekraine en weet ik veel omda het daaro winter werd en dat die hier dan afgemest werden :yes: Later middeleeuwen Robert. We weten dat je conservatief bent maar.......

Volgende week vliegt die consument btw efkes naar Balie om efkes bij te tanken op een all inclusive :yes: Wanta da kande nie op Centerparks in Heijen :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Robert » vr dec 08, 2017 12:06

Al heel lang gaan er jonge boeren de grens over om daar te boeren. Groot voordeel, meer ruimte, minder regels
Gezien de ontwikkelingen in de melkveehouderij in NL lijkt mij dat nog steeds een (y) oplossing.
Vreemd dat jullie dan niet 8)

De varkenshouderij in NL is failliet. Decennia lang groot, groter, grootst. Uiteindelijk stoppen door nul inkomen voor de boer.
Overigens elders is 't niet veel beter met de varkens. (groot of klein)
Aanpassen kan ook zijn verdwijnen
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 08, 2017 12:13

Je weet dus gewoon helemaal niets af van de varkenshouderij. Overigens krijgen zij vaak geen glb gelden. Trek dat af van het melkveehouders inkomen en er blijft niets over. Of men komt vele tienduizenden euro's tekort :idea:
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 08, 2017 12:16

En zijn al die boeren in het buitenland gelukkig :no: :no: Ze zeggen van wel maar ze zitten zoveel migelijk op NL fora en als er iets speelt in NL hebben ze 0.3 microseconde later al een reactie op vtf staan da het bij hun veeeeeeeeel beter is :yes:

Hedendaagse jonge boeren zijn slimmer. Die laten zich niet meer voor de gek houden door een makelaar met leugens over het buitenland. :idea:
Hans van Bergen

Berichtdoor opelmanta » vr dec 08, 2017 12:25

Is het daar nog kudder?
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor van wijk » vr dec 08, 2017 12:34

Afgeven op varkenshouderij is zoo 2016.. en ook arrogant als t van melkveehouderij komt die leunt op goedkoop gekregen grond en subsidies..
De sanering van de varkenshouderij gaat harder dan de mvhouderij en ze hebben ook meer "maatschappijlijke tegendruk".
Maar reken maar dat ze beter inspelen op wat de markt vraagt door fokkerij, vleeskwaliteit, maar ook met huisvesting of "merkconcepten".
Wat dat betreft zijn ze te vergelijken met tomatenteelt: dertig jaar terug bijna stuk door "waterbommen gedoe" en nu draait t als een tierelier met allerlei merken en ideën.

Als de ondernemerts er maar zin in hebben komt t wel goed.
Een familielid heeft 10.000 varkens en 7-800 zeugen op 3 locaties. Mestvarkens ziet ie zelf allemaal elke dag, en de zeugen hebben een goeie bedrijfsleider. (y)
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » vr dec 08, 2017 13:47

Da's mooi (y) maar dat verandert nix aan het gegeven dat de NL varkenshouderij failliet is. Tel de waarde van alle bedrijven op en haal er al het VV uit. Dan duik je diep onder de nul...
En tuurluk kent iedereen een voorbeeld van een (op het oog) geweldig florerend bedrijf.
Maar daar staan er 100 tegenover waar het kommer en kwel is. De hut is onverkoopbaar. Ze hopen nu op de staldering of alsnog een warme sanering.
Hopelijk voor hunnie komt dat van de grond (y)
Afgelopen jaar was een redelijk jaar (y) maar nog steeds zegt een bovengemiddelde varkensboer uit de buurt dat ze zijn varkensstallen voor 0 euro mogen hebben, plus de hypo natuurlijk :yes:

Verder is Roberts 2006 topic nog steeds harstikke actueel. De veehouderij gaat ontegenzeglijk dezelfde route op als de varkenshouderij 20 jaar geleden. Laten we hopen dat het niet zo afloopt als bij de varkens...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » vr dec 08, 2017 14:48

Denk dat het bij mvhouders niet beter is
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Henk » vr dec 08, 2017 15:59

Ligt er aan hoe je telt Poekie. Tel je voor elk melkveebedrijf waarde bij overname dan zit er minder vermogen in.
Maar dan nog zijn het denk ik de uitzonderingsgevallen die dan een negatief vermogen hebben, met als gevolg dat zo'n bedrijven niet over te nemen zijn en dus alsnog verkocht worden tegen marktwaarde, en dus een positief vermogen eruit halen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 08, 2017 16:30

Varkenshouderij is een blik in de toekomst van de melkveehouderij. Hier in de buurt zijn 1000 zeugen bedrijven met bungalow wat grond zeugen biggen rechten voer alles overgegaan voor 3ton :yes: Dus die nieuwe vaak mega ondernemer wappert nog nie zo snel om Henk. Die heb al die toko's voor een habbekrats Die hebben heel heel wah meer euri dan jij en die crossen in een dikke ML half Europa rond ipv de ganse dag op een forum te zitten.
Hans van Bergen

Berichtdoor Sander » vr dec 08, 2017 18:35

intensieve boeren die al jaren bij forfarmers zitten kunnen nu leuk cashen sinds die naar de beurs zijn gegaan :yes:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor john jakobs » vr dec 08, 2017 21:29

dat geld is al gebruikt om gaten te dichten en stallen aan te passen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Sander » vr dec 08, 2017 22:18

:no:
Sander

Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie