Eisen Supermarkten

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Eisen Supermarkten

Berichtdoor Arie » wo dec 13, 2017 12:44

Verder, die tranparantie is ook een hellend vlak ja. Als dat inhoud dat je burgers moet ontvangen op je bedrijf, voor sommige boeren leuk maar meeste boeren zitten daar niet op te wachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor G.U. » wo dec 13, 2017 13:05

Arie schreef:Verder, die tranparantie is ook een hellend vlak ja. Als dat inhoud dat je burgers moet ontvangen op je bedrijf, voor sommige boeren leuk maar meeste boeren zitten daar niet op te wachten.

Precies, want die burgers komen ook te pas en te onpas. Wanneer kun je dan nog eens weg op visite of wat dan ook zonder de kans dat er een paar goedwillende burgers op de dam voor een dichte deur staan? Of hoort dat er bij? Ik heb er lig een hekel aan dat mensen om mn keet heen struinen zonder dat ik het weet
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Anton B » wo dec 13, 2017 13:10

Niet ploegen dan vraag ik me af: mais aankopen wel goed? Niet kerende grondbewerking voorafgegaan door rounduppen wel goed?

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk
alst niet gaat zoalst mot, dan mot t maar zoalst gaat
Anton B

Beroep: melkvee

Berichtdoor Arie » wo dec 13, 2017 13:11

Hier een hek op de brug, dat zit vaak zat heel dn dag op slot.

Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Sander » wo dec 13, 2017 13:31

gezellig
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Kasé5 » wo dec 13, 2017 13:54

Ook helemaal met Jan eens; voorwaarden stellen die niet redelijk zijn tov andere sektoren en de bedrijfsvoering 40 jr terug draaien.
Dit is voor de zoveelste keer de boeren tegen elkaar op zetten om er als afnemer beter van te worden :evil:

De laatste regel is ook meer dan duidelijk genoeg:

A-ware verwacht dat op termijn alle zuivelproducten voor het Albert Heijn huismerk uit de nieuwe melkstroom geproduceerd zullen worden.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor van wijk » wo dec 13, 2017 16:57

Ja dat hoopt aware .... Appie zelf zegt dat t "project" voor meerdere partijen openstaat :D :D

Het is gewoon weer de strijd van huismerk tegen a-merk. OF je t nou leuk vindt of niet, als je voor consumptie levert in Nl ga je meer gras voeren en minder vet en de koei motten een paar uur per dag naar buiten.

De vuist die marcel v terecht wil maken is t beste te doen door de aware's en rfc's de regie te laten houden via de a-merken.

Basisprodukten rechtstreeks leveren aan de appie of jumbo moet je niet willen. Er zijn voorbeelden van boeren die groenten, of kaas of pompoenen met gehakt of iets dergelijks leveren aan ah., maar dan kies je wel voor totale afhankelijkheid.
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Sander » wo dec 13, 2017 17:09

van wijk schreef:
De vuist die marcel v terecht wil maken is t beste te doen door de aware's en rfc's de regie te laten houden via de a-merken.

Basisprodukten rechtstreeks leveren aan de appie of jumbo moet je niet willen. Er zijn voorbeelden van boeren die groenten, of kaas of pompoenen met gehakt of iets dergelijks leveren aan ah., maar dan kies je wel voor totale afhankelijkheid.

volgens mij heeft aware geen a merken en heeft aware juist als strategie om in elk land 1 grote retailer aan zich te binden.
Sander

Berichtdoor van wijk » wo dec 13, 2017 17:16

ja ok, maar appie bindt zich voor zn huismerk nooit aan 1 leverancier 8)

Ik wil bijvoorbeeld yoghurt van mn eigen melk... moet je bij de huismerken goed op de fabriekscode letten. Tegenwoordig is t AH maar over een tijdje kan t zomaar weer plus of zo zijn...
van wijk

Berichtdoor Sander » wo dec 13, 2017 18:26

ik weet niet beter dan dat ah eigen merk ook in rfc fabrieken wordt geproduceerd.
Sander

Berichtdoor arnoud » wo dec 13, 2017 20:27

De regie aan de melkfabriek geven is ook al FOUT. die drukt alles door je strot zonder dat je stemrecht heeft. Jaartje een plus of een minus is voor hunnie kostenloos. Als de melkstromen te moeilijk worden is t verplicht en anders weg. Ik zou t ook LTO nie willen geven @ moment. Dan blijft er weinig over..
arnoud

Berichtdoor van wijk » wo dec 13, 2017 23:49

nou nou...

https://www.foodlog.nl/artikel/albert-heijn-laat-het-definitief-schuren-in-de-nederlandse-melkveehouderij/

dit soort verhaaltjes wordt meer gelezen dan vtf en prikkebord samen vrees ik.
van wijk

Berichtdoor jan.nl » do dec 14, 2017 09:20

van wijk schreef:nou nou...

https://www.foodlog.nl/artikel/albert-heijn-laat-het-definitief-schuren-in-de-nederlandse-melkveehouderij/

dit soort verhaaltjes wordt meer gelezen dan vtf en prikkebord samen vrees ik.

Ipv van bulkmelk,een bulk aan regels..en eisen. :yes:
De ware aard van de supers,over de rug vd boer mooi weer spelen.Want wat heb je aan 3 cent,als je kosten om aan die eisen te voldoen ook net zo hoog zijn..,
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor opelmanta » do dec 14, 2017 09:43

Heb jij andere medicijnen jan.nl? Waar is die overdadig positieve man?
Ik vind het niet zo gek. Er komt een klant die graag iets van je wil en hij zegt er direct bij dat hij daar geld voor wil geven. Jumbo, Albert Heijn en Aldi gaan straks je product verdedigen tegen wakker dieren etc. Heb je de kale verkoper van Jumbo, van de keuringsdienst van waarde, aan jouw kant dan heb je de slag eigenlijk al gewonnen.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor boer pieter » do dec 14, 2017 09:52

het is nogal wat wat ze eisen vind ik
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie