Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor boer pieter » vr jan 12, 2018 17:24

Ze zijn hier van GEA geweest maar zo lang ik nog melkers kan krijgen nee word niks heb nu max 1.5 uur melken dat is best te doen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor W.A » vr jan 12, 2018 17:31

Corjan schreef:Denk als Joost met hongaren gaat werken beter koeien 6 hekken verder kan behandelen dan in de robot ivp met fouten die gemaakt kunnen worden. Koop dan maar een bekapbox die omhoog kan en zet ze daar droog in of behandel ze :idea:
Denk dat de Hongaren en Burgaren niet meer zo vlot afkomen. Of dat ie er vanaf wil.. Zelfs hier word het lastig mensen te vinden en de lonen worden in hard tempo hoger. En komen aardig richting westEU nivo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Henk » vr jan 12, 2018 18:33

Wat is er mis met een goed loon voor een goede medewerker :?: Toen wij er nog hadden was je 50K/pp kwijt incl GUO ed, maar dat betaal je gewoon als je een goeie had.
Denk dat in NL tegenwoordig niet het salaris de bottleneck is maar het werk zelf...
Meesten willen in kantooruren werken, weekenden vrij en liefst werk waarbij je niet naar stront of kuilvoer ruikt :)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » vr jan 12, 2018 19:41

hier maken ze ook jacht op boeren ie hun personeel niet genoeg betalen ,als ik soms ook hoor wat die oostblokkers betaalt krijgen dan snap ik ook wel waarom ze slecht mensen kunnen krijgen ,betaal ze gewoon goed net als ieder ander mens en dan heb je er goede en stabiele werkers aan ,
boer pieter

Berichtdoor jvt » vr jan 12, 2018 20:49

Om even een einde te maken aan het giswerk, ben nog steeds bijzonder te spreken over onze bulgaren, maar melkstal begint aan einde van latijn te komen en ondanks dat hart van mij meer bij koeien ligt en lag, laatste vijf jaar automatisch zelf richting veel veldwerk geschoven. Grotere melkstal en zelf melken is geen optie omdat schouder niet wil wat ik wil. Hebben voor ons zelf gezegd na 5 jaar Belgie: willen we zo nog 10 jaar verder en antwoord was nee. Had ik zoveel trekkerwerk willen doen heel mijn leven had ik beter akkerbouwbedrijf kunnen kopen dan een melkveebedrijf. Derhalve denken we nu deze kant op, maar er is nog niks zeker. Wordt het allemaal toch te kostelijk, gaan we waarschijnlijk dit jaar melkstal renoveren en gewoon verder met onze bulgaren.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor W.A » vr jan 12, 2018 20:53

Hoor geregeld van louche uitzendburo's die volk naar jullie regionen uitzenden ja.
Verder is hier gewoon geen werkeloosheid meer! Iedereen die kan/wil werken werkt. Dat is richting het oosten wel meer, maar ook daar moeten en gaan de lonen omhoog. Omdat anders veel mensen naar het westen vertrekken.

Ook nog even over het tempo en het nivo van het gemiddelde werkvolk hier.... de meesten willen wel veel verdienen,maar het wringt nogal eens met wat de meesten presteren(in een uur). Maar dat zal met de tijd ook wel verbeteren denk ik.

W.A

Berichtdoor W.A » vr jan 12, 2018 20:55

En 50 K voor een mannetje... dat ga ik hier niet meemaken als boer denk ik. Dan ga ik Henk ze'n voorbeeld volgen...

W.A

Berichtdoor opelmanta » vr jan 12, 2018 21:41

Henk praat over inclusief GUO, dat komt uit de gulden tijd. Het zit nu weer tegen de 50.000.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor boer pieter » vr jan 12, 2018 21:46

50 is wel erg veel maar voor een goede man fulltime ben je toch snel 40 kwijt hier
boer pieter

Berichtdoor poekske » vr jan 12, 2018 22:03

Goed volk moer je goed betalen punt. Joost, renoveer je melkstal maar ipv robots...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Sander » za jan 13, 2018 09:14

toko verkopen en wat anders gaan doen geen optie?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Niels » za jan 13, 2018 09:36

Locatie zoeken zonder stenen in de grond en vlakke grote percelen waar de loonwerker goedkoop kan werken. (y)
Bulgaren met de koeien aan het werk en zelf met enige tegenzin op de trekker moeten gaan zitten lijkt me geen ideale oplossing voor iemand die eigenlijk koeienman is.
Niels

Berichtdoor Richt » za jan 13, 2018 09:57

Niels schreef:Locatie zoeken zonder stenen in de grond en vlakke grote percelen waar de loonwerker goedkoop kan werken. (y)
Bulgaren met de koeien aan het werk en zelf met enige tegenzin op de trekker moeten gaan zitten lijkt me geen ideale oplossing voor iemand die eigenlijk koeienman is.

dan moet je weer zoveel geld er bij leggen, daar kan de LW paar jaar voor werken
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor BsK » za jan 13, 2018 10:01

boer pieter schreef:hier maken ze ook jacht op boeren ie hun personeel niet genoeg betalen ,als ik soms ook hoor wat die oostblokkers betaalt krijgen dan snap ik ook wel waarom ze slecht mensen kunnen krijgen ,betaal ze gewoon goed net als ieder ander mens en dan heb je er goede en stabiele werkers aan ,

wat vind jij er van dat als je niet het overeenkomst tekent arla je melk niet komt halen??
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor theo » za jan 13, 2018 10:24

BsK schreef:
boer pieter schreef:hier maken ze ook jacht op boeren ie hun personeel niet genoeg betalen ,als ik soms ook hoor wat die oostblokkers betaalt krijgen dan snap ik ook wel waarom ze slecht mensen kunnen krijgen ,betaal ze gewoon goed net als ieder ander mens en dan heb je er goede en stabiele werkers aan ,

wat vind jij er van dat als je niet het overeenkomst tekent arla je melk niet komt halen??

dat is de grootste schande :shock: :cry COMUNISME!!!! DIKTATUUR (n) (n) (n) (n) (n) SNAP OOK NIET DAT ARLA LEDEN DAT BELEID ACCEPTEREN VAN HUN BEDRIJF(ARLA);jullie als leden en werkgevers moeten die vakbonden boycotten GEZAMELIJK
the sky is the limit
theo

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken