Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor ramos fan » di jan 23, 2018 12:38

Degene die bewust fraude gepleegd heeft mogen ze van mij hard aanpakken.
Streep door derogatie en toeslagrechten.
En als er zulke straffen op fraude staan zal de boer wel nadenken voordat hij met iets gaat sjoemelen.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor opelmanta » di jan 23, 2018 12:44

Je bent zelf bezig sluipwegen te verzinnen om meer vee te houden.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » di jan 23, 2018 13:10

En nog een keer:
opelmanta schreef:Zeg Schoonvelde wil je over twee weken weer voor schut staan met code 120 of ga je er wat aan doen.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » di jan 23, 2018 13:21

Nee daar gaat Schoonevelde niks aan doen :no: Het is allemaal zo geregeld in de P plannen die zijn uitgebreid doorgesproken aan de P tafel met daaraan 2 x milieudefensie het is besproken inde 1e en de 2e kamer en aangenomen. En als iemand een deel van zijn veestapel op code 120 zet gaat jouw dat geen flikker aan :no: Die komt bij controle vanzelf aan de beurt als blijkt dat afmest koeien gemolken worden en de melk geleverd word aan een melkfabriek. Het is ook allemaal simpel na te gaan. Immers het staat vastgelegd op papier. Er zijn nu strenge dero controles en dit soort koeien komen heel simpel aan het licht. Wat ga je verklaren als een koe met 15 kg melk in het uier op code 120 staat :?: Fouteje bedankt :yes: En een hoge boete a 481 per kg p zal volgen :yes: Zijn mijn zaken ook niet wat andere melkveehouders doen. :no: Ik vind het nogal treurig om bij Henk Schoonevelde te gaan jengelen als een klein kind dat er ingegrepen moet worden (n)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Kasé5 » di jan 23, 2018 13:27

Stelletje oplichters die dit weer veroorzaakt hebben, bedankt.
Hebben we eindelijk iemand die keihard voor ons aan het werk wil en dan moeten we de boel weer "slim" (of oliedom) bedonderen.
Als ze dit weet op te lossen is de beste prijs die we kunnen krijgen dat ze a la minute naar een ministerie vertrekt die direkt een hele goeie nodig heb.
Stelletje sukkels!

Keihard aanpakken die knoeiers. De één ruimt flink op en stopt al z'n vakantie geld in fosfaatrechten en de ander verknooit het hele systeem.

CRV houdt van publicaties.
Maar snel de top 25 w.b. 2-lingen publiceren :idea:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor ramos fan » di jan 23, 2018 13:45

opelmanta schreef:Je bent zelf bezig sluipwegen te verzinnen om meer vee te houden.

Ja dat klopt maar wel binnen de regels. Dat heet toch ondernemen
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor BDC » di jan 23, 2018 14:35

Ik sta met open mond naar al dit oeverloze geneuzel te luisteren. Wanneer staat de Nederlandse veehouderij op en zegt "genoeg is genoeg"? Het is gewoon communisme bij jullie, en iedereen slikt het als zoete koek. Jullie zijn de kikker in de kookpot; het is lekker warm hier maar hebt niet door dat je langzaam aan gekookt wordt.
BDC

Berichtdoor Talis » di jan 23, 2018 15:50

Kasé5 schreef:

Stelletje oplichters die dit weer veroorzaakt hebben, bedankt.
Hebben we eindelijk iemand die keihard voor ons aan het werk wil en dan moeten we de boel weer "slim" (of oliedom) bedonderen.
Als ze dit weet op te lossen is de beste prijs die we kunnen krijgen dat ze a la minute naar een ministerie vertrekt die direkt een hele goeie nodig heb.
Stelletje sukkels!

Keihard aanpakken die knoeiers. De één ruimt flink op en stopt al z'n vakantie geld in fosfaatrechten en de ander verknooit het hele systeem.

CRV houdt van publicaties.
Maar snel de top 25 w.b. 2-lingen publiceren :idea:

dat gebeurt helaas niet. maar dat zou wel een goeie geweest zijn. Misschien is er een hacker die dat bij crv kan weghalen. alles fosfaatrechten afpakken en herverdelen onder de eerlijke boeren..
Talis

Berichtdoor Richt » di jan 23, 2018 16:12

Het word steeds communistischer, alles verdelen (y)

Gewoon fraude bestraffen, zoals het hoort, dingen gaan afpakken en herverdelen slaat natuurlijk nergens op :no:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Freddy » di jan 23, 2018 17:34

Ik vind alle reacties nogal overdreven naïef van onze 'sectorvertegenwoordigers'.
De mogelijkheid om via tweelingen bij oudere koeien en het niet laten kalven van vaarzen, was bij bijna alle ondernemers bekend. Ook de meulenbroeks en keurentjes en consorten waren hier natuurlijk van op de hoogte. (Of ze weten echt niet wat er leeft onder de leden/boeren..)
De meesten zullen hier zelf ook over nagedacht hebben.
Hetzelfde kun je nu krijgen met de discussie over de groep '120' koeien.
De keus is aan jezelf om te kiezen om hier een risico mee te gaan lopen, maar ik durf nu al wel te beweren dat dit dezelfde ophef gaat geven als nu, mocht hier niet nog iets aan gedaan worden.

Om nu ook gelijk termen als grootschalige fraude (tot op heden 50 van ca 17000 geen kloppende administratie) te noemen vind ik ook overdreven.
Hetzelfde geldt trouwens voor de term fraude, boekhouders doen niets anders dan aktes en trucjes om maar zo weinig mogelijk belasting te betalen. Kun je net zo goed fraude noemen. Net zoals te hard rijden op de weg.
Er worden wel zoveel mogelijk regelingen getroffen om boeren te verleiden tot fraude, daar mag door de overheid en nzo/lto ed ook wel eens aandacht voor zijn.

Feit blijft dat dit alles natuurlijk niet mag en dat er straf op zal volgen. Ik vind royering van lidmaatschap van zuivelverwerker wel erg voorbarig, omdat ik nog niet weet hoeveel van die 50 echt grootschalig bezig zijn geweest.
En waar leg je dan de grens? Bij iedere bestuurlijke boete?
Freddy

Berichtdoor Talis » di jan 23, 2018 17:52

Richt schreef:Het word steeds communistischer, alles verdelen (y)

Gewoon fraude bestraffen, zoals het hoort, dingen gaan afpakken en herverdelen slaat natuurlijk nergens op :no:

sommigen snappen het niet echt he... Hoe denk je nu hoe de consument over alle boeren gaat denken..... Keihard aanpakken en inderdaad de boer die zich netjes aan de regels houdt belonen..
Talis

Berichtdoor Nix » di jan 23, 2018 19:12

98% wil alleen maar dat z´n eten niet duurder wordt.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor Henk » di jan 23, 2018 19:13

Freddy schreef:
Om nu ook gelijk termen als grootschalige fraude (tot op heden 50 van ca 17000 geen kloppende administratie) te noemen vind ik ook overdreven.
Hetzelfde geldt trouwens voor de term fraude, boekhouders doen niets anders dan aktes en trucjes om maar zo weinig mogelijk belasting te betalen. Kun je net zo goed fraude noemen. Net zoals te hard rijden op de weg.

Dat slaat natuurlijk nergens op :no: Als jij een frauderende boekhouder hebt moet je 'm buiten trappen :idea:
Zo min mogelijk belasting betalen willen we allemaal en daar is vaak een mouw aan te passen (y) maar dat heeft niks met fraude te maken :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Nix » di jan 23, 2018 19:15

Wanneer is het fraude en wanneer creatief boekhouden??
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie