Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor poekske » di jan 16, 2018 16:23

Normaal toch, ik los nog rapper af dan er afgeschreven wordt, en das maar best ook
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor G.U. » di jan 16, 2018 16:35

poekske schreef:Normaal toch, ik los nog rapper af dan er afgeschreven wordt, en das maar best ook

Normale gang van zaken als je een verouderde toko overneemt. Hier hetzelfde verhaal
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » di jan 16, 2018 17:38

Je wilt niet weten hoeveel er niks aflossen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor poekske » di jan 16, 2018 18:37

G.U. schreef:
poekske schreef:Normaal toch, ik los nog rapper af dan er afgeschreven wordt, en das maar best ook

Normale gang van zaken als je een verouderde toko overneemt. Hier hetzelfde verhaal

Nieuwe aankopen doen we ook zo
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » wo feb 14, 2018 09:02

mooi stukje van bert groen in veeteelt (y)
boer pieter

Berichtdoor Henk » wo feb 14, 2018 12:21

G.U. schreef:

Oke...dus boer Piet koopt 300 kg fosfaat van zn RC voor 55.000,-
Hij schrijft jaarlijks 5.500,- extra af maar de aflossing stijgt niet mee.

:idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » ma feb 19, 2018 16:02

er word de laatste tijd nogal negatief over dk gesproken ,maar ik denk dat er grote kansen liggen in de landbouw hier ,met de landprijzen hier en goede finanserings mogelijk heid kun je hier toch nog steeds met relatief laag ev beginnen ,ondanks dat de melkprijs nu iets lager is kun je nog steedswel een goede boterham plus beleg verdienen .wat ook mee werkt is dat de banken niet meer zo ver mee gaan als vroeger, dus minder finanserings koste, wat alleen maar positief is ,ook zal het wel moeilijk worden om een staande lening te maken wat ook goed is ,al met al kansen genoeg hier (y)
boer pieter

Berichtdoor wijnbergen » di feb 20, 2018 09:11

wordt idd nogal negatief over DK gesproken, er is niet eens animo voor een veeteeltforumdag 8) . Maar het is hier prima boeren,
zeker als je een beetje eigenkapitaal hebt, maar zonder of met heel weinig kun je ook een goede boterham hebben.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor kobonde » di feb 20, 2018 12:56

Er zijn ook goede moglijkheden om een stal te huren met mest afname, en voerlever kontrakten. Het is dan wel raadzaam de contaktprijzen gerelateerd aan de melkprijs te maken anders kom je in een periode met lage melkprijs in de problemen.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Niels » di feb 20, 2018 14:36

Wat verdiend een beetje herdmanager op een bedrijf met een paar honderd koeien in Denemarken? Met de deense lonen in het achterhoofd zou je als herdmanager nog wel eens beter af kunnen zijn dan op een huurbedrijf zonder eigen grond?
Niels

Berichtdoor MarcB » di feb 20, 2018 14:49

Als je graag boer wil zijn zou ik ook kiezen voor bedrijfsleider/medewerker. Goed loon, weinig zorgen en je mag een van de mooiste beroepen uitvoeren en je krijgt er een goed loon voor. Ben je eigen baas, werk je dag en nacht en alle zorgen/problemen vallen op je schouders en in mindere tijden kan jij je broeksriem een paar gaatjes vaster doen. Maar ja we zijn toch met een hele groep die voor optie 2 kiest. Dus het zal allemaal nog wel niet slecht zijn. :wink:
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Corjan » di feb 20, 2018 14:53

boer pieter schreef:Je wilt niet weten hoeveel er niks aflossen

Wat is het nu Pieter :?: Als ik dit lees dan denk ik het gaat niezzo super met een boterham verdienen, en een stukkie verder zeg je dat het wel super is :!: Wat is het nu :?:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor boer pieter » di feb 20, 2018 15:30

je hebt gelijk :yes: het is zo die boeren die in 2006 tot 2009 een 20 jarige lening of 30 jaar met de eerste 10 jaar aflossings vrij hebben gekregen nu een probleem hebben, omdat je bijna of niks hebt afgelost, maar de waarde met 50% is gezakt dus sta je onder water , en daar zijn er heel veel van ,ook hebben veel een rente swap wat ook niet mee helpt ,maar wie nu de laatste paar jaar iets heeft gekocht die kopen een boerderij die veel goedkoper is en dus minder finansering , toch moet je wel wat eigen geld hebben om dat banken, die het laatste deel moeten lenen niet meer zo ver met de nieuwe boeren meegaan ,daar hebben ze wel van geleert ,
boer pieter

Berichtdoor Niels » di feb 20, 2018 15:55

MarcB schreef:Als je graag boer wil zijn zou ik ook kiezen voor bedrijfsleider/medewerker. Goed loon, weinig zorgen en je mag een van de mooiste beroepen uitvoeren en je krijgt er een goed loon voor. Ben je eigen baas, werk je dag en nacht en alle zorgen/problemen vallen op je schouders en in mindere tijden kan jij je broeksriem een paar gaatjes vaster doen. Maar ja we zijn toch met een hele groep die voor optie 2 kiest. Dus het zal allemaal nog wel niet slecht zijn. :wink:

Jij hebt waarschijnlijk net als ik een compleet bedrijf gekocht. Ik vraag me af waarom je in DK een grondloos bedrijf zou willen huren zoals Kobonde schrijft. Er zijn dan niet zoveel vrijheden meer. Het zou dan zo maar interessanter kunnen zijn om medewerker met verantwoording te zijn op een top bedrijf.

Om daarna mogelijk alsnog een compleet bedrijf te kopen (y)
Niels

Berichtdoor boer pieter » di feb 20, 2018 15:59

share melken is ook een optie ,met een optie om het na een aantal jaren over te nemen ,
boer pieter

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie