Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Wim R » za feb 17, 2018 18:28

melker schreef:Ik weet inmiddels van een paar gevallen die wat met kalfdatum hebben zitten schuiven maar om daar vervolgens als lto een flink deel van leden op voorhand veroordelen als fraudeurs was wel zeer voorbarig. Dat vervolgens bestuurders van coöperatieve zuivelonderneming ook nog lekker mee gaat doen en ook nog eens grote baas van eveneens coöperatieve RABO bank lekker stoer betreffende boeren het krediet wil intrekken mogen we betreffende bestuurders wel eens wijzen op hun taak en voor wie en dank zij wie ze daar zitten. We zouden als boer ook kunnen zeggen bij dergelijke bank wil ik niet horen en ook bij dergelijke zuivelfabriek niet.

Je bent zo klaar waarvoor deze heren op deze functies zitten. Niet meer en minder dan hun zakken goed te vullen en in hun achterhoofd houdend dat er na deze periode ook nog wel eens een rustende functie komt waar ze hun beurs nog meer kunnen spekken tot dik na hun pensioen. Een paar keer een dikke vette gouden handdruk ontvangen bij wisselen van baan/functie :mrgreen:
Zeker de heren van de rabobank zouden hun verstand eens moeten gebruiken als het over fraude gaat. Heel het libor verhaal en nog meer van deze zaken worden met een dik bedrag afgekocht en alles wordt in de doofpot gestopt.
Zit er dik in dat de landbouw de komende jaren moet wijken voor vlieg,auto verkeer en industrie . Ter compensatie van die groei komt er genoeg landbouwgrond vrij voor natuur door stoppende boeren.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Nix » za feb 17, 2018 19:32

Waarom op de man weer spelen, wat is het nut?

Ik vermaakte prima met z'n schrijfsels en gegoochel met cijfers. Dat zure krijg volgens mij alleen niet van koffie.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor Henk » zo feb 18, 2018 14:14

Calon en de rest van LTO trekt de keutel al een heel eind in. Wij allen hebben hen helemaal verkeerd begrepen zegt Calon nu :roll: want toen hij het had over fraudeurs bedoelde hij dit in het algemeen... Yeah sure :roll:

Grappig trouwens hoe Calon terug kijkt op zijn sollicitatie indertijd bij LTO. Hoop gelul over transparantie en eerlijkheid terwijl ie zelf net de provincie Groningen voor vele miljoenen een oor had aangenaaid ...

En die Rabo knakker loopt nog steeds een paar weken achter.... :roll:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor sivert » zo feb 18, 2018 22:00

Typisch een gevalletje van de splinter in het oog. Calon heeft hier destijds gewoon de wijk genomen naar een overkoepelende woningcoöperatie vlak voordat de rest van Groningen met de scheuren van zijn beleid zat. En de Rabobank moet zich helemaal stil houden met de Libor affaire, de rente swaps en allerlei onduidelijke leaseconstructies met aandelen en het financieel faciliteren van Mexicaanse drugshandelaren en moordenaars. Dat is toch wel van een heel andere categorie dan rommelen met tweelingen.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor ramos fan » ma feb 19, 2018 11:42

https://www.melkveebedrijf.nl/nieuwsart ... 4c46o3270/

Hoe kun je deze man nog serieus nemen wat een dikke droeftoeter. (n) (n) (n)
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor opelmanta » ma feb 19, 2018 12:11

Jij maakt het die man ook niet makkelijk. Je kat als een Italiaan melkvee om, om ze maar buiten de boekhouding te krijgen. Daarnaast ga je er prat op dat je fraudeert met geboortedata. Dat het voor burgers en buitenlui fraude is heb je niet echt begrepen lijkt het.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Frans V » ma feb 19, 2018 12:14

Nou ja het is nooit te laat om weer de goeie kant op te gaan. Helaas durft Calon dit nu pas in de pers te zetten, dit had zijn eerste reactie moeten zijn. In plaats van: wat een domme boeren, we gaan ze allemaal royeren, we zijn geschokt door de omvangrijke fraude, we hebben dit niet in de gaten gehad.
Don't call it a dream. Call it a plan.
Frans V

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma feb 19, 2018 12:36

Frans V schreef:Nou ja het is nooit te laat om weer de goeie kant op te gaan. Helaas durft Calon dit nu pas in de pers te zetten, dit had zijn eerste reactie moeten zijn. In plaats van: wat een domme boeren, we gaan ze allemaal royeren, we zijn geschokt door de omvangrijke fraude, we hebben dit niet in de gaten gehad.

Ik kan me voorstellen dat ie geschokt was omtrent de omvang die toen genoemd was en dat ze dat niet in de gaten hadden. Dat had hier toch ook niemand? Op dat moment heb je dus te maken met een informatieachterstand en dan is het gewoon lastig discussiëren. Nu hebben ze allerlei meldingen gehad van de leden over wat er nu precies is gebeurd en daarmee is die informatieachterstand dus weg en kun je op basis van argumenten tegengas geven.
Ik heb van begin af aan niet geloofd dat het zo'n grote omvang had en dat heeft het volgens mij ook niet. Grootste aantal blokkades betreft mijns inziens de alom genoemde onvolkomenheden die er in het systeem zitten vanwege diverse redenen. Ook zijn er bedrijven geblokkeerd die helemaal niets fout hebben gedaan. Mijn zwager had bijvoorbeeld een oudere vaars zonder kalfdatum en wel een MPR datum. Bleek dat het kalf gewoon netjes op tijd gemeld was en ook bij RVO in het I&R systeem stond. Inmiddels is ie weer gedeblokkeerd maar dat duurt dan toch weer even. Van al dit soort gevallen zal RVO zeggen dat ze door de veehouders zijn hersteld terwijl er eigenlijk niets te herstellen viel.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor ramos fan » ma feb 19, 2018 12:42

opelmanta schreef:Jij maakt het die man ook niet makkelijk. , om ze maar buiten de boekhouding te krijgen. Daarnaast ga je er prat op dat je fraudeert met geboortedata. Dat het voor burgers en buitenlui fraude is heb je niet echt begrepen lijkt het.

Als die beste calon nou gewoon gezegd had dat hij zelf niet zo hard met de minister had mee moeten lullen. Alle respect.
Maar nu doet ie of het alleen schouten haar schuld is. maar hij is net zo verantwoordelijk voor de imago schade.

Je kat als een Italiaan melkvee om?? Als dat om code 120 gaat. Dat heet volgens mij ondernemen.

Met de geboorte data ja daar maak ik gebruik van de 3 dagen ruimte die ik heb gekregen.
Maar ik vertel wel eerlijk hoe ik het doe en ben niet achterbaks.
ramos fan

Berichtdoor Richt » ma feb 19, 2018 12:46

ramos fan schreef:
opelmanta schreef:Jij maakt het die man ook niet makkelijk. , om ze maar buiten de boekhouding te krijgen. Daarnaast ga je er prat op dat je fraudeert met geboortedata. Dat het voor burgers en buitenlui fraude is heb je niet echt begrepen lijkt het.

Als die beste calon nou gewoon gezegd had dat hij zelf niet zo hard met de minister had mee moeten lullen. Alle respect.
Maar nu doet ie of het alleen schouten haar schuld is. maar hij is net zo verantwoordelijk voor de imago schade.

Je kat als een Italiaan melkvee om?? Als dat om code 120 gaat. Dat heet volgens mij ondernemen.

Met de geboorte data ja daar maak ik gebruik van de 3 dagen ruimte die ik heb gekregen.
Maar ik vertel wel eerlijk hoe ik het doe en ben niet achterbaks.

Maar in de ogen van de rest van NL is dat gebruik maken van die ruimte gewoon fraude, omdat daar door dieren onder 14dgn op transport gaan, niet dat dat voor dat dier een probleem is of slecht voor het dier, is alleen een probleem volgens de wet...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor ramos fan » ma feb 19, 2018 12:56

Kijk dat snap ik. En binnenkort was de melddatum leidend vertelde de veehandelaar me
Vanmorgen. Dat is ook de beste methode denk ik
ramos fan

Berichtdoor hulsteins » ma feb 19, 2018 13:03

die calon is al net zo overspannen als de rest van melkveehoudend NL want
ook hij maakt geen onderscheid meer tussen verdacht en schuldig
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Henk » ma feb 19, 2018 15:12

Achteraf straatjes schoonvegen kan iedereen :? Ik heb vanaf dag 1 gezegd dat het een raar verhaal was. En dat het schande was om op voorhand veehouders te schofferen (n)
De schrijver stapt heel makkelijk over het gegeven heen dat heel bestuurlijk LTO de NVWA op hun blauwe ogen geloofden.
En dit werd uitmuntend verwoord door hun opperhoofd/sjoemelaar in eerdere functies Calon :idea:

Inmiddels is bestuurlijk LTO vooral druk met zoete broodjes bakken.
Pas nu blijkt dat de NVWA een enorme blunder begaat, durven ze weer te kiezen voor eigen achterban.

Het zijn broekeschijters eerste klas :idea: Eerst heulen met de ‘vijand’ en eigen volk verketteren. Niet het lef hebben om gezond kritisch te zijn op het moment dat hun leden er om vroegen :idea:
Nee! Zelfs om schreeuwden!!! :idea:

Alle bestuurders die afgelopen weken er voor koos om te heulen met de overheid ipv op te komen voor eigen leden, hebben unaniem aangetoond totaal ongeschikt te zijn als belangenbehartiger.
Het zou hen sieren als ze hun biezen zouden pakken.

Want wat onze sector nodig heeft zijn bestuurders met ballen :!: Bestuurders die op komen voor eigen achterban. Bestuurders die niet bij enige weerstand partij kiezen voor de ander, maar voor eigen volk blijven staan :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor sivert » ma feb 19, 2018 17:36

Henk schreef:Achteraf straatjes schoonvegen kan iedereen :? Ik heb vanaf dag 1 gezegd dat het een raar verhaal was. En dat het schande was om op voorhand veehouders te schofferen (n)
De schrijver stapt heel makkelijk over het gegeven heen dat heel bestuurlijk LTO de NVWA op hun blauwe ogen geloofden.
En dit werd uitmuntend verwoord door hun opperhoofd/sjoemelaar in eerdere functies Calon :idea:

Inmiddels is bestuurlijk LTO vooral druk met zoete broodjes bakken.
Pas nu blijkt dat de NVWA een enorme blunder begaat, durven ze weer te kiezen voor eigen achterban.

Het zijn broekeschijters eerste klas :idea: Eerst heulen met de ‘vijand’ en eigen volk verketteren. Niet het lef hebben om gezond kritisch te zijn op het moment dat hun leden er om vroegen :idea:
Nee! Zelfs om schreeuwden!!! :idea:

Alle bestuurders die afgelopen weken er voor koos om te heulen met de overheid ipv op te komen voor eigen leden, hebben unaniem aangetoond totaal ongeschikt te zijn als belangenbehartiger.
Het zou hen sieren als ze hun biezen zouden pakken.

Want wat onze sector nodig heeft zijn bestuurders met ballen :!: Bestuurders die op komen voor eigen achterban. Bestuurders die niet bij enige weerstand partij kiezen voor de ander, maar voor eigen volk blijven staan :idea:

(y) (y)
sivert

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie