Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor Gerben77 » ma feb 12, 2018 11:06

Maar ik heb al jaren geen AOV (arbeids ongeschiktheids verzekering) :no:
....ik heb t wel....elk jaar weer een brief of ik de premie niet wil verhogen in verband met inflatie......vraag me af of ik het nog nodig heb nu de p-rechten flink geld waard zijn.
Want mocht je een zwaar ongeval krijgen kom je wellicht voor de keuze te staan/ doorgaan of (gedwongen) stoppen.

@ Henk P , geen spijt van gehad ten tijde van ....incident met stier ??
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor melker » ma feb 12, 2018 11:22

Zet al dat geld wat je hebt betaald voor je aov eens op aparte rekening en gebruik dat voor waar je voor verzekert wil zijn, kans is groot dat je zelfs een sabatical kan nemen, bovendien kan je dat geld gebruiken als onderpant en of paar jaar eerder met pensioen. Ik ben momenteel ook niet aan het werk, 3 maand revalidatie is ook speciaal voor ondernemers aparte regeling voor waar ik vervanger voor kan betalen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor boer pieter » ma feb 12, 2018 11:56

paar jaar terug de helft van het dak er af was ik toch wel even blij dat ik verzekert was :yes: maar ik weet niet wat het kost in nl maar hier valt het wel mee ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » ma feb 12, 2018 13:28

Gerben77 schreef:
Maar ik heb al jaren geen AOV (arbeids ongeschiktheids verzekering) :no:
....ik heb t wel....elk jaar weer een brief of ik de premie niet wil verhogen in verband met inflatie......vraag me af of ik het nog nodig heb nu de p-rechten flink geld waard zijn.
Want mocht je een zwaar ongeval krijgen kom je wellicht voor de keuze te staan/ doorgaan of (gedwongen) stoppen.

@ Henk P , geen spijt van gehad ten tijde van ....incident met stier ??

Nee. Ik had al -tig uitsluitingen sinds het auto-ongeluk dus wa sowieso altijd gezeik met uitkeren. Dus de boel ooit opgezegd.
Net wat Melker zegt, zet het geld van een AOV verzekering es apart :yes: Met pech maak je het op, heb je geluk en weinig malleur heb je zomaar een leuke spaarpot :yes:

Denk trouwens dat je beter 'verzekerd' kunt zijn bij de AB :yes: Dan heb je vervangende hulp voor een prehistorisch laag uurloon (y) en ik denk dat je daar als boer meer aan hebt dan aan een AOV.
Staat me iets van bij dat ik fulltime hulp had voor 9 gulden/uur bij een jaarpremie van iets op de 600 gulden, later hetzelfde bedrag in euro's trouwens :yes:

Trouwens, bij de AB ben ik jaren geleden buiten gebonsjoerd. Had in totaliteit 2 volledige jaren hulp gehad en vlgs regelement kom je dan niet meer in aanmerking voor gereduceerd tarief :no:
Toen 10 maar lid gemaakt :yes: maar nu hebben we dat niet meer nodig (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » ma feb 12, 2018 14:32

Om de premie lag tehouden hebben wij gewoon een hoog eigenrisico. Een paar dode koeien of een trekker die aan puin loopt of een auto met schade kun je beter zelf uit de zak betalen. Anders als je dat gaat claimen gaat de premie snel omhoog en betaal je het alsnog via een omweg. Ligt er ook aan hoe je financieerd ben. Wij komen in een iets rustiger vaarwater dus kunnen wel wat bij lenen als het zou moeten. Maar betaal toch maar gewoon liever wat extra verzekering :yes:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor BDC » ma feb 12, 2018 16:25

De beste verzekering die ik heb is een levensverzekering die als er wat gebeurd met mij alle ontroerende goed leningen afbetaald, zodat mijn vrouw zich daar niet druk om hoeft te maken, en bij verkoop zit ze niet op een schopstoel. En het is niet duur :no:
BDC

Berichtdoor Gerben77 » di feb 20, 2018 20:40

https://www.barrons.com/articles/milk-prices-could-head-higher-1518839720

After years of decline, milk prices look ready to rally. More frigid winters, lower production in some parts of the world, and more Chinese demand will lead to higher prices.

“People are starting to see that milk isn’t as available as they thought it would be,” says Shawn Hackett, of Hackett Financial Advisors. He sees prices soaring as high as $20 per hundredweight within a year, up from Friday’s closing price of $14.34 for May-dated Class III milk contracts on the CME. Some of this increase is likely to show up in higher milk prices at your neighborhood grocery store. (A hundredweight of milk, depending on whether it’s whole or reduced-fat or skim, is roughly equal to 11.5 gallons.)
Gerben77

Berichtdoor Gerben77 » do feb 22, 2018 11:05

https://youtu.be/5C_QGSlS42U
Reclame film voor ventilatie in cross ventilated barn.

Waarom cross ventilated barn : minder water nodig om koeien te koeien dus dat hoef je ook niet uit te rijden, blijft warmer in de winter scheelt per koe voer, weer $$ besparing...kijk vanaf 1.55 minuten en verder.
Alles moet efficienter/groter, elke cent telt.

Vraag me af hoeveel $$ eigenaar krijgt om met zon met kwijl bedekt filmpje te maken om een product te promoten :lol:
Gerben77

Berichtdoor Henk » do feb 22, 2018 11:28

Gerben77 schreef:https://youtu.be/5C_QGSlS42U
Reclame film voor ventilatie in cross ventilated barn.

Waarom cross ventilated barn : minder water nodig om koeien te koeien dus dat hoef je ook niet uit te rijden, blijft warmer in de winter scheelt per koe voer, weer $$ besparing...kijk vanaf 1.55 minuten en verder.
Alles moet efficienter/groter, elke cent telt.

Hier wordt zoiets maatschappelijk gezien nooit geaccepteerd :no: Ik bedoel; je kan alles tot 2 cijfers achter de komma berekenen om aan te tonen dat het super efficiënt is maar de burger hiero pikt het niet :no:
Er is in ons land ingezet op grootschalige mestverwerking maar de ene na de andere locatie gaat niet door :no:
Nederland is een klein landje dus bij alles wat wordt ontwikkeld hebben er allicht een paar zoiets aan hunnie achtertuin.

Het idiote is dat vaak de grote en moderne bedrijven ook qua milieu beter kunnen presteren, dus eik zouden de burgers en milieu-tiepjes er blij mee moeten zijn :? maar zij denken vooral met hun onderbuik... :?

Meest zorgelijke is dat onze overheid hier steeds vaker in mee gaat...

Henk

Berichtdoor W.A » wo maart 07, 2018 14:39

Wat gaat 't worden met het getouwtrek tussen Eu en USA ? Wat betreft melk en voerprijzen... Het gaat er in ieder geval al vrienelijk aan toe..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor G.U. » wo maart 07, 2018 15:14

Importheffing op mais hoor ik al... wordt het voer weer duurder van :? Maar volgens de geleerden wordt de soep nooit zo heet gegeten
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Kasé5 » do maart 08, 2018 10:59

kreeg gister, van een "onafhankelijke', ook nog het advies alles maar gauw stampvol te blazen. Liever vanmorgen dan vanmiddag :!:
Heb eens ff rondgebeld maar ben vlgs mij dan al te laat en is "stil blijven zitten" zeker net zo verstandig... :?:
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Gerben77 » do maart 08, 2018 11:13

https://www.dairyherd.com/article/milk-co-op-mailer-address-suicide-risk-dairy-farmers
:cry:

Triest: stel je voor dat Frica op melkweb de melkprijs voorspelling zet met daarbij telefoonnummers voor mensen die geen uitkomst meer zien.....pfffff hoop dat nooit te lezen !
Gerben77

Berichtdoor Henk » do maart 08, 2018 11:30

Kasé5 schreef:kreeg gister, van een "onafhankelijke', ook nog het advies alles maar gauw stampvol te blazen. Liever vanmorgen dan vanmiddag :!:
Heb eens ff rondgebeld maar ben vlgs mij dan al te laat en is "stil blijven zitten" zeker net zo verstandig... :?:

Is eik altijd nog zo geweest :yes: Op het moment dat je zoiets hoort ben je meestal al te laat.
Ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte :?: Want wat kan je 'vol stampen' rekening houdende met de wetgeving rond het fosfaat :?:
Begrijp uit de handel dat de fosfaathandel nog steeds erg lauw is. Weinig vraag, weinig aanbod, prijzen die nagenoeg niet veranderen :no: ene weekje paar euro dr af, weekje dr op paar euro dr bij...

Henk

Berichtdoor MarcB » do maart 08, 2018 13:14

Gerben77 schreef:https://www.dairyherd.com/article/milk-co-op-mailer-address-suicide-risk-dairy-farmers
:cry:

Triest: stel je voor dat Frica op melkweb de melkprijs voorspelling zet met daarbij telefoonnummers voor mensen die geen uitkomst meer zien.....pfffff hoop dat nooit te lezen !

wat is daar verkeerd aan. Denk je soms dat boeren robots zijn die dag en nacht werken/knokken om arbeid rond te krijgen, te overleven,... gewoon hun gevoelens uit schakelen.
we zijn de pispaal van de burgers (klein gedeelte maar wel de hardste roepers), goedkope arbeidskrachten voor de bank/financierders. proefkonijnen/slaven voor de overheid met hun regels,...
En dan mag er nog geen mogelijkheid geboden worden tot hulp.
Schaam je niet als het slecht gaat, praat en ben er open over!!
MarcB

Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie