Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor sivert » di feb 20, 2018 21:16

Eindelijk een keer duidelijkheid over het aantal fraudeurs, minder dan een half procent. En dat heet dan grootschalige fraude (n)
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor G.U. » di feb 20, 2018 21:44

sivert schreef:Eindelijk een keer duidelijkheid over het aantal fraudeurs, minder dan een half procent. En dat heet dan grootschalige fraude (n)

Niet signifiekant dus
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hindrik » di feb 20, 2018 22:21

Aangezien melkgevend tussen [ ] staat, lijkt het mij niet uitgesloten dat hieronder ook nog dieren zitten die bv gust zijn gebleven of verworpen hebben, maar nog nooit gemolken zijn.
Code 100, 102 of 120 :?:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Kees99 » di feb 20, 2018 23:57

Erikjan schreef:Zo te zien 60 echte boefjes.

De echte uitbreiders die meer dan 20 vaarzen hebben gekocht en waar i&r een foute melding heeft door gegeven . pffff.
Kees99

Berichtdoor marcelv » wo feb 21, 2018 06:09

Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat het dus eik maar over zo'n klein groepje bedrijven gaat :shock: :shock: . Wat we na een paar dagen al dachten is dus echt waar : storm in een glas water met enorme imagoschade :( :( :| :|
marcelv

Berichtdoor G.U. » wo feb 21, 2018 06:49

De nos heeft het steeds over de petitie die begonnen is over de kwestie. Heeft iedereen die al ondertekend? De teller staat nu op een kleine 4000. T zou mooi zijn als dat minimaal 10.000 wordt om het kracht bij te zetten
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Schoonvelde » wo feb 21, 2018 07:13

Kees99 schreef:
Erikjan schreef:Zo te zien 60 echte boefjes.

De echte uitbreiders die meer dan 20 vaarzen hebben gekocht en waar i&r een foute melding heeft door gegeven . pffff.

Zeer laag percentage boefjes in de melkveehouderij kunnen we wel concluderen, welke branche doet het beter?
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor bertus » wo feb 21, 2018 08:17

Wanneer komt die roeptoeter Calon zijn excuses aanbieden aan alle boeren die hij ten onrechte beschuldigde van fraude?
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor jan.nl » wo feb 21, 2018 08:24

Carola Schouten van de christen unie heeft heel wat uit te leggen,de C in haar partij zal ze waar moeten maken :yes:
Want ze heeft wat nu blijkt de melkvee sector vals beschuldigt en in kwaad daglicht gezet.
Ik verwacht van haar dus een rectificatie en een genoegdoening voor de sector,anders is de C van christenunie mij nix waard. :no:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Gerben77 » wo feb 21, 2018 08:50

Wanneer komt die roeptoeter Calon zijn excuses aanbieden aan alle boeren die hij ten onrechte beschuldigde van fraude

Dat gaat hij niet doen denk ik, gaat LTO veel leden kosten. Van een voorman mag je verwachten voor dat hij iets te hard roept, eerst wacht op harde feiten !
Gerben77

Berichtdoor Henk » wo feb 21, 2018 09:05

marcelv schreef:Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat het dus eik maar over zo'n klein groepje bedrijven gaat :shock: :shock: . Wat we na een paar dagen al dachten is dus echt waar : storm in een glas water met enorme imagoschade :( :( :| :|

Een klein groepje idd. Maar het is niet eens duidelijk wát dat kleine groepje mispeuterd had...
Ik denk dat dit ook nooit boven tafel zal komen :no:

Vaststaand feit is iig dat de NVWA, Schouten en LTO onze sector enorm veel schade hebben toegebracht met hun ongefundeerde/ valse beschuldigingen.
Half Europa valt inmiddels over ons heen en roept moor en brand dat NL de derogatie niet verdient.

Heel bijzonder, wanneer de derogatie niet verleend wordt, te moeten weten dat oa de grootste belangenbehartiger door mede schuldig aan is... :?
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor marcelv » wo feb 21, 2018 09:26

Dus we hebben gezamenlijk vorig jaar zo'n 160.000 gezonde dieren naar de slacht gedaan om derogatie veilig te stellen, en omdat een paar ambtenaren gemakkelijk willen scoren lopen we dero alsnog mis :?: :!:
marcelv

Berichtdoor G.U. » wo feb 21, 2018 11:54

marcelv schreef:Dus we hebben gezamenlijk vorig jaar zo'n 160.000 gezonde dieren naar de slacht gedaan om derogatie veilig te stellen, en omdat een paar ambtenaren gemakkelijk willen scoren lopen we dero alsnog mis :?: :!:

Ik weet niet wat die ambtenaren bezielt. Geloof eigenlijk eerder dat ze actief de melkveehouderij willen frustreren dan ze voor zichzelf bezig zijn. Van mij mogen die kwasten op de brandstapel :twisted:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » wo feb 21, 2018 15:31

Onderschat het aantal achterkamertjes in de politiek niet :idea:

Nederland staat te popelen om het nieuwste overloopputje van Schiphol, Lelystad te ontwikkelen :idea:
Vliegveld Eindhoven groeit as een bezetene :idea: Schiphol zelf ook :idea: Er moet nog meer asfalt komen :idea: Industrie :idea: en woningen :idea:

Vraagt allemaal milieuruimte :yes:

Makkelijkste en snelste manier om die ruimte te pakken is de veehouderij flink snoeien :idea:
Gewoon flink frustreren, jaar op jaar op jaar, dan houden er vanzelf een hoop op :idea:
Voor de schermen wordt de NL landbouw bejubeld :yes: vooruitstrevend, efficiënt, exportreus, 1e klas voedsel :yes:
Achter de schermen zijn wij gewoon stinkers die welleswaar voedsel maken maar verder alleen stank en stront achter laten :idea:

Tendens in NL is duidelijk :arrow: boeren onder strikte voorwaarden, alleen voor eigen bevolking :idea:
Landbouw export vinden de bobo's unaniem een fikse aderlating maar wordt geslachtofferd voor algemeen belang :idea:
De NVWA heeft cart blanc gekregen om de veehouderij hard aan te pakken :idea: Tis ook té verleidelijk om een sector aan te pakken die hooguit wat moppert maar verder alles gelaten laat gebeuren :?

Team Agro NL is een sympathiek idee (y) en het waard om te steunen denk ik :yes:
Maar ook dat houdt het verval in onze sector niet tegen :no:

De consument bepaalt immers niet :no: Dat doet de retail die mekaar concurreren :idea:
De consument is gewoon de derde hond die lachend weg loopt met het been :yes:

Het gros van de consumenten respecteert ons al :yes: En die laatste paar procent niet :no: ook niet na een campagne van zeg 2 miljoen euro...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » wo feb 21, 2018 21:35

Zowel Calon als Schouten kunnen zich nu 24/7 voor ons gaan inzetten in Brussel om de schade die ze hebben aangericht voor de sektor te herstellen.
Hoe kunnen we ze hiertoe dwingen :?:
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie