Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor boer pieter » do feb 22, 2018 12:01

poekske schreef:Wat een verhalen, andere bedrijfstakken worden binnen de 20 jaar volledig afgelost, zaak die ik gekocht heb was volledig afbetaald. Hoe komt het denk je dat landbouwbedrijven in nl en dk zo duur geworden zijn? Onder andere door dit soort constructies...

dat vind ik ook , en banken hebben ook liever dat je meer eigen vermogen hebt dan hebben hun minder risico ,boert ook makkelijker in wat slechtere tijden ,maar zo zie je maar weer iedereen denk er ander over ,ik heb een paar maten in nl die ook boer zijn en die hebben misschien 40 % vv en dat vinden ze al veel
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » do feb 22, 2018 12:19

BsK schreef:Kobonde

Hoe moet je uitbreiden als alles in de buurt andere kredietverreniging of bank heeft?

Als jouw bedrijf goed draait, wil de kredietverneging/bank van het bedrijf dat je wil bijkopen, je bstaande finaciering wel over nemen. willen ze dat niet kan je een invsteerder te vinden Agrocura kan je daar bij helpen. Maar aangezien ik jouw sitiatie niet ken kan, ik niet beoordelen wat in jouw geval wel of niet mogelijk is.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Corjan » do feb 22, 2018 12:57

poekske schreef:Wat een verhalen, andere bedrijfstakken worden binnen de 20 jaar volledig afgelost, zaak die ik gekocht heb was volledig afbetaald. Hoe komt het denk je dat landbouwbedrijven in nl en dk zo duur geworden zijn? Onder andere door dit soort constructies...

Hier bijna alle bedrijfstakken in 10 jaar :!: En de landbouw gaat tegenwoordig over de 10 jaar heen (n)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Hindrik » do feb 22, 2018 13:14

Ik begrijp dat Poekske ook [de ondergrond van] het halve dorp heeft overgenomen :?:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Berichtdoor kobonde » do feb 22, 2018 13:39

Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat in Belgie, maar Bij ons huurt de plaatselijke slager gewoon zijn winkel van een invsteerder die ook de boven liggende wonigen verhuurt, en heeft de inventaris van de vorige huurder overgenomen. De vorige huurder heeft nu een andere grotere zaak gehuurd.
kobonde

Berichtdoor poekske » do feb 22, 2018 15:08

Heb alles gekocht, gebouw, parking en 2 appartementen. Inboedel op 7 jaar aflossen, de rest op 20
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Arno » do feb 22, 2018 16:18

Jij bent dan ook veel slimmer als al die domme boeren in denemarken :yes: :roll: :?

Maw ,kobonde legt het goed uit ,zou mijn system ook niet zijn maar ze zullen niet allemaal achterlijk zijn daar dus er zal een goede reden zijn waarom ze het zo doen daar.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor boer pieter » do feb 22, 2018 18:04

Dan zal ik wel bij de domme groep horen . maar ik heb altijd geleerd wat je afgelost hebt is weg
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » do feb 22, 2018 18:07

poekske schreef:Heb alles gekocht, gebouw, parking en 2 appartementen. Inboedel op 7 jaar aflossen, de rest op 20

Ik zou het onroerendgoed verkopen aan een investeerder en daarna het gedeelte wat je nodig hebt huren en dan een huis kopen en daar op aflossen. Apartementen verhuren die je gekocht hebt van geleend geld is speculatie.
kobonde

Berichtdoor Henk » do feb 22, 2018 18:26

kobonde schreef:
Ik zou het onroerendgoed verkopen aan een investeerder en daarna het gedeelte wat je nodig hebt huren en dan een huis kopen en daar op aflossen. Apartementen verhuren die je gekocht hebt van geleend geld is speculatie.

OG verkopen :arrow: terug huren :arrow: ander OG kopen... :roll: zal wel aan mij liggen maar juist appartementen is hiero gouden business om in te investeren :yes:
Jeugd komt moeilijk aan geld voor een koopwoning dus staan ze in de rij voor een huur-appartement :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » do feb 22, 2018 19:09

Yup heb een maatje die koopt pandjes en hakt ze in stukkies en verhuurd ze dan :idea: Denk dattie daar mee meer geld maakt dan een gemiddelde boer :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor poekske » do feb 22, 2018 20:24

Ja vooral speculatie ja... Na 20 jaar issut wel va' jezelf, huurders blijven betalen... Huis kopen doen we de eerste jaren wel, of liever een farm om men eigen koeien te kweken :P
poekske

Berichtdoor poekske » do feb 22, 2018 20:25

Arno schreef:Jij bent dan ook veel slimmer als al die domme boeren in denemarken :yes: :roll: :?

Maw ,kobonde legt het goed uit ,zou mijn system ook niet zijn maar ze zullen niet allemaal achterlijk zijn daar dus er zal een goede reden zijn waarom ze het zo doen daar.

Waar schreef ik dat ik slim ben en de anderen dom?
poekske

Berichtdoor hulsteins » do feb 22, 2018 21:48

kobonde schreef:Waarom ben je altijd zo negatiev, Als je buiten de gelijnde paden denkt zijn er veel moglijkheden, waarom moet je in het bedrijf opsparen(aflossen op grond), je kan net zo goed buiten het bedrijf opsparen of je vrouw grond laten kopen en die vervolgens huren. Het gaat er om risiko beter af te dekken dan we gewend zijn.

tis gewoon een gevalletje van er door de deur uitgeschopt zijn en er via 't raam weer in willen kruipen

zeg nou zelf , dat men met dat soort constructies moet starten
is toch gewoon een teken dat alles tot op 't bot verrot is ?

en wat is daar dan nog voor lol aan ?
je bent voor 100 % van alles en iedereen afhankelijk

Maar goed , een dikke 20 jaar terug kon je nog met 30 K Hfl op een huurbedrijf starten , en daarna doorstarten .
Tegenwoordig zijn de bedrijven groter , zegt Pieter ,
maar 't zijn vooral de banken die grotere bedragen aan vers geld willen om 'n nieuw slachtoffer uit te zuigen
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor kobonde » do feb 22, 2018 22:33

poekske schreef:Ja vooral speculatie ja... Na 20 jaar issut wel va' jezelf, huurders blijven betalen... Huis kopen doen we de eerste jaren wel, of liever een farm om men eigen koeien te kweken :P

Jouw, droom om een farm om koeien te kweken, kan je sneller bereiken als je je vermogen vrij maakt van die bakstenen.
kobonde

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie