Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor poekske » vr feb 23, 2018 06:19

Snel moet het niet gaan, maar moet wel van mij zijn en niet om een ander zen zakken te vullen zoals een investeerder of bank.
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Flyinghollander » vr feb 23, 2018 08:25

poekske schreef:Snel moet het niet gaan, maar moet wel van mij zijn en niet om een ander zen zakken te vullen zoals een investeerder of bank.

dus nu betaal je geen rente... en vult daarmee geen zakken van de bank :idea:
Flyinghollander

Berichtdoor MarcB » vr feb 23, 2018 09:06

Flyinghollander schreef:
poekske schreef:Snel moet het niet gaan, maar moet wel van mij zijn en niet om een ander zen zakken te vullen zoals een investeerder of bank.

dus nu betaal je geen rente... en vult daarmee geen zakken van de bank :idea:

Of je betaald rente en aflossing en je EV neemt toe of je betaald huur en je overgeleverd aan de grillen van je huisbaas.
En je moet gaan beleggen in pensioensparen en alle andere dingen om de belastingen weg te houden.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » vr feb 23, 2018 11:19

Ik denk dat de meeste boeren zich helemaal niet bezig moet houden met speculeren , die moeten mooi koeien melken en met het boeren beroep bezig zijn ,ik weet niet hoe veel ervaring kobonde heeft met het verhuren van huizen in dk maar ik kan je wel vertellen dat het geen vetpot is,of je moet een appartement in een grote stad hebben die je kunt verhuren aan studenten,wij hebben geluk gehad en hebben jaren een goede huurder gehad en nu 2 keer een ellende gehad en het huis staat leeg en heb aangevraagd voor sloop premie .andere huis woont een dochter
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor wijnbergen » vr feb 23, 2018 11:37

Zelfde hier, huis verhuren brengt maar net de onkosten op, t lieftste stak ik m in brand vanwege het gezeur wat je er mee hebt.
Heb het al vaker gezegd, maar naar mijn mening moet je toch naar een 30% ev om een beetje stabiel te zijn, en volgens mij is dat in iedere sector normaal.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor boer 19 » vr feb 23, 2018 11:43

:yes: hier een huis verhuurt aan medewerkers en een ander huis aan het opknappen zodat ik er kan wonen.
boer 19

Berichtdoor kobonde » vr feb 23, 2018 17:06

boer pieter schreef:Ik denk dat de meeste boeren zich helemaal niet bezig moet houden met speculeren , die moeten mooi koeien melken en met het boeren beroep bezig zijn ,ik weet niet hoe veel ervaring kobonde heeft met het verhuren van huizen in dk maar ik kan je wel vertellen dat het geen vetpot is,of je moet een appartement in een grote stad hebben die je kunt verhuren aan studenten,wij hebben geluk gehad en hebben jaren een goede huurder gehad en nu 2 keer een ellende gehad en het huis staat leeg en heb aangevraagd voor sloop premie .andere huis woont een dochter

Pieter, Voor alle duidelijkheid. in ben tegen opsparen in huizen/appartementen tenzij het een huis is waar je zelf in woont. Als iemand de opvatting heeft dat ik het een goed idee vind om een huis te kopen voor de verhuur, is dat een misvatting.
Vandaar mijn advies aan Poekske om zijn gebouw met Slagerij/ apartementen te verkopen, en een huis te kopen om Zelf in te wonen en daar in opsparen.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Grazy » vr feb 23, 2018 17:17

Mijn advies aan Poekske is om NIET te verkopen en terug te huren, van huren is nog nooit iemand rijk geworden :no: Dat huis komt vanzelf wel, genoeg onderpand :yes:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor postma friesland » vr feb 23, 2018 20:11

Jup als de business goed doet zit er ook genoeg in voor een huis

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor kobonde » za feb 24, 2018 10:17

Je wil niet weten hoeveel particulieren, veel geld verloren hebben aan het investeren in onroerendgoed. Investeren i onroerend goed met geleend geld is extreem risicovol. Als aternatiev voor geld op de bank kan je het overwegen. Daarnaast is voor bedrijven sale en læse back erg interesant, omdat je EV niet vast komt te liggen in bakstenen. En je kunt je richten op je kernaktiviteit, en je hoeft je niet bezig houden met dingen waar je geen verstand van hebt. Om als boer of slager, huizen of apartementen te verhuren omdat je die meekoopt met het bedrijf dat je koopt, is zelden winst gevend. Het beste is deze proberen te verkopen. Daarnaast is het beter om prive op te sparen dan in het bedrijf, je weet namelijk nooit of tegen de tijd at je wil stoppen je bedrijf wel zoveel waard is dan je op dit monent denkt.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Richt » za feb 24, 2018 10:39

Huizen word je niet gouw rijk van als je ze met geleend geld moet kopen, maar als er direkt naast je stal een huisje tekoop komt moet je em eigelijk wel kopen om gezeur te voorkomen, bij verhuur kun je zelf nog kiezen wat erin komt, koopt iemand het en het is zoon groene buurman ben je der maar mooi klaar mee..
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor wijnbergen » za feb 24, 2018 12:54

Kobonde, vetrouw je je pensioenfond wel dan, stel ik spaar een miljoen op in mn pensioen, die miljoen kan je over 40 jaar mischien net een klein autootje van kopen. Ik bedoel dat is toch evengoed risico
wijnbergen

Berichtdoor wijnbergen » za feb 24, 2018 12:55

de vrouw grond kopen en dan van haar huren, dat lijkt me een beter idee.
wijnbergen

Berichtdoor Jds » za feb 24, 2018 13:07

Ik weet niet hoe het bij samen is geregeld, maar hij kan ook de slagerijen appartementen privé hebben gekocht en (als hij dat heeft) de bvba van hem laten huren. Als je kijkt naar de huurprijzen in onze regio is dat niet verkeerd om te verhuren. Voor 750 euro heb je hier weinig tot niets gehuurd.
Als zijn slagerij van hem is, hoeft hij ook geen rekening te houden met een investeerder ofzo als hij wil vernieuwen ofzo.
Werkt veel gemakkelijker vind ik.
Maarja, de Vlaming mett zijn baksteen in zijn maag. ..
Jds

Beroep: Melkveehouder, staalnemer

Berichtdoor boer pieter » za feb 24, 2018 13:19

wijnbergen schreef:de vrouw grond kopen en dan van haar huren, dat lijkt me een beter idee.

:yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie