Nieuwbouwstallen (deel 7)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Nieuwbouwstallen (deel 7)

Berichtdoor Arie » zo maart 04, 2018 18:01

Frans V schreef:
Rob MB schreef:Luchtwassers in de rundveehouder is nu ook afgeschoten.

http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij/Nieuws/2018/3/Luchtwasser-melkveestal-van-RAV-lijst-gehaald-254780E/

De aantal opties om emissie arm te bouwen worden kleiner. Kiezen welk systeem je neemt is dan weer makkelijker. :?

Tis blijkbaar echt de bedoeling dat een massa boeren ermee stopt, en niet dat ze investeren in een luchtwasser en verder boeren in hun huidige stal...

Ze proberen het zo te sturen dat je ze gewoon noodgedwongen buiten moet doen, want dan heb je een hoger toegestane emmissiefactor. Ze zorgen er voor dat de factor bij volledig opstallen technisch onmogelijk te halen valt. :roll:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Hindrik » zo maart 04, 2018 18:58

Arie schreef:
Frans V schreef:
Rob MB schreef:Luchtwassers in de rundveehouder is nu ook afgeschoten.

http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij/Nieuws/2018/3/Luchtwasser-melkveestal-van-RAV-lijst-gehaald-254780E/

De aantal opties om emissie arm te bouwen worden kleiner. Kiezen welk systeem je neemt is dan weer makkelijker. :?

Tis blijkbaar echt de bedoeling dat een massa boeren ermee stopt, en niet dat ze investeren in een luchtwasser en verder boeren in hun huidige stal...

Ze proberen het zo te sturen dat je ze gewoon noodgedwongen buiten moet doen, want dan heb je een hoger toegestane emmissiefactor. Ze zorgen er voor dat de factor bij volledig opstallen technisch onmogelijk te halen valt. :roll:

Het voordeel van weiden hebben ze ook al aardig ingeperkt, is nu nog maar 5 % reductie tov niet weiden
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Arie » zo maart 04, 2018 19:59

Hindrik schreef:Het voordeel van weiden hebben ze ook al aardig ingeperkt, is nu nog maar 5 % reductie tov niet weiden

Ok, dat wist ik niet...

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Arie

Berichtdoor Hindrik » zo maart 04, 2018 21:55

Anders had ik het ook niet geweten Arie, maar lopende mijn aanvraag voor de nb wet vergunning is het 1 en ander gewijzigd waardoor er een aangepaste aanvraag gedaan moest worden.
Voorheen had weiden een eigen ammoniakemissie die aanzienlijk lager was dan opstallen, na de wijziging is het een reductiemaatregel van 5% op het stalsysteem.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Arie » ma maart 05, 2018 08:13

Hindrik schreef:Anders had ik het ook niet geweten Arie, maar lopende mijn aanvraag voor de nb wet vergunning is het 1 en ander gewijzigd waardoor er een aangepaste aanvraag gedaan moest worden.
Voorheen had weiden een eigen ammoniakemissie die aanzienlijk lager was dan opstallen, na de wijziging is het een reductiemaatregel van 5% op het stalsysteem.

En... dat heeft geen gevolgen voor alle al reeds uitgegeven NB vergunningen? :roll:
Arie

Berichtdoor G.U. » ma maart 05, 2018 10:12

Arie schreef:
Hindrik schreef:Anders had ik het ook niet geweten Arie, maar lopende mijn aanvraag voor de nb wet vergunning is het 1 en ander gewijzigd waardoor er een aangepaste aanvraag gedaan moest worden.

En... dat heeft geen gevolgen voor alle al reeds uitgegeven NB vergunningen? :roll:

Voor bestaande vergunnigen niet maar als je een nieuwe nb wet vergunning aanvraagt dan ben je wel aan de beurt
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Vorige

Keer terug naar Koe en stal