Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor van wijk » wo feb 21, 2018 11:21

Henk schreef:Iedereen kan op het fietske gaan :yes: Tis maar net hoe lang je onderweg wil zijn... :wink:

2 locaties: 3.1 km en 8.2 km...
Dat ene ding is bij de achterste wei over de brug linksaf :D :D
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Frans V » do feb 22, 2018 13:47

https://www.frieslandcampina.com/nl/nie ... melkprijs/

2,66 cent totaal op garantieprijs (n) (n)
Gaat sterk stijgen want dit wordt 7! cent in 2019 is ons allemaal beloofd. Daarom moest er verhoogd worden naar 50% in dode hand. Tis jammer dat Sander weg is, had graag zijn reacties gelezen op dit financieel slechte jaar voor FC NV
Don't call it a dream. Call it a plan.
Frans V

Berichtdoor Kasé5 » zo maart 18, 2018 21:26

Zijn er al mensen naar een ondernemingsbijeenkomst (nieuw) geweest die vanaf 8 maart gehouden worden?
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor john jakobs » ma maart 19, 2018 06:13

jep ze hadden hier een bus gerocheld
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor john jakobs » ma maart 19, 2018 09:35

werd opgehaald door de afdelings- c.e.o , naar de opstapplaats voor de bus vervolgens naar de volgende opstap plaats en door naar Arnhem . waar we ontvangen werden met koffie en een dikke koek, vervolgens de zaal in waar bleek dat 20 % afdelings bestuurders waren . dan was onze kring toch goed vertegenwoordigd door met een bus te gaan , verder heb ik in de veeteelt een verslag gelezen , wat heel aardig klopt .. wat daar niet vermeld stond ,,,,, MOMENTEEL WORDT AL HET ONDERHOUD UITGESTELD ,,,,,,, krijgen we binnen kort meer gevallen al la melker, :?: :?: , de zit was toch wel lang , want er waren er verschillende die moesten vechten om de oogjes open te houden , opzicht wel aardig om een keer de hoofd ceo aan te horen en hoe alles in elkaar zit,, daarna hebben we nog goed geluncht en wat Campina producten geprobeerd , en weer met het busje naar huis , alles bij elkaar voelde ik me aan het eind van de dag toch wel een pamper boer , alles netjes voor me geregeld
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Berichtdoor G.U. » ma maart 19, 2018 10:08

Dat er geen of maar beperkt onderhoud gedaan word is niet nieuw. Elke fabriek heeft een budget voor onderhoud en ik vraag me wel af hoe goed ze dat allemaal besteden. Hoor wel eens wat dat er niet echt nagedacht wordt over kosten...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Rob MB » ma maart 19, 2018 10:09

In bepaalde sectoren is het heel normaal dat je met een busje word opgehaald en gebracht, koffie, koek erbij, verwarming lekker hoog.

Wat bedoel je trouwens met: Onderhoud word uitgesteld?

[EDIT] vraag al beantwoord door GU.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor opelmanta » ma maart 19, 2018 10:19

Onderhoud uitstellen kan ook nodig zijn om de melk te verwerken. Waarom wordt onderhoud uitgesteld john jacobs?
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor john jakobs » ma maart 19, 2018 12:13

omdat er dan een lijn stil word gezet , en nu draait alles dus door ,tot er minder melk komt
john jakobs

Berichtdoor W.A » ma maart 19, 2018 17:51

Vandaag hier ook een stukje in 't vakblad. Over de tweeling fraude in Nl. En de mestoverschotten met alle natuur rampen als gevolg....
Achja,net zoals zoveel nieuws waait dat ook wel weer over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Hans van Bergen » ma maart 19, 2018 17:51

Waarom flikkeren ze Rijkevoort dan dicht :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » ma maart 19, 2018 20:38

Hans van Bergen schreef:Waarom flikkeren ze Rijkevoort dan dicht :?:

omdat in theorie de fabrieken dubbel zoveel capaciteit hebben dan er werkelijk gehaald wordt. Bij doc wordt er 1 miljoen liter melk per arbeider verwerkt en bij frica is dat 400.000 liter per arbeider. Dat is wel een dik verschil. Er zal nogal wat meer overhead bij frica zitten wat het verschil deels verklaart maar dan is het nog minder dan de helft van doc. Ik wil ook weer niet te veel zeuren want de melkprijs van doc wil ik liever niet mee ruilen (sorry doc'ers :oops: ) Maar het is zeker een puntje waar verbetering in zit :idea:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor john jakobs » ma maart 19, 2018 20:58

heb ergens gehoord dat rijkevoort nog doordraait
john jakobs

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di maart 20, 2018 09:36

john jakobs schreef:heb ergens gehoord dat rijkevoort nog doordraait

Volgens mij ook. Sluiting was volgens bericht uit 2015 gepland in het derde kwartaal van 2017. Met de verwachting dat de capaciteit krap zal zijn lijkt me dat dan geen optie.

https://www.frieslandcampina.com/nl/nie ... productie/
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Richt » di maart 20, 2018 20:03

G.U. schreef:
Hans van Bergen schreef:Waarom flikkeren ze Rijkevoort dan dicht :?:

omdat in theorie de fabrieken dubbel zoveel capaciteit hebben dan er werkelijk gehaald wordt. Bij doc wordt er 1 miljoen liter melk per arbeider verwerkt en bij frica is dat 400.000 liter per arbeider. Dat is wel een dik verschil. Er zal nogal wat meer overhead bij frica zitten wat het verschil deels verklaart maar dan is het nog minder dan de helft van doc. Ik wil ook weer niet te veel zeuren want de melkprijs van doc wil ik liever niet mee ruilen (sorry doc'ers :oops: ) Maar het is zeker een puntje waar verbetering in zit :idea:

Das hier in DE ook zo als je DMK vergelijkt met een kleinere coop als Ammerland, voordeel van niet teveel locaties hebben is dat je niet overal dubbel of vier dubbel mensen voor nodig bent.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie