Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Kasé5 » di maart 20, 2018 22:10

Soms vraag je je af hoe lang DOC het nog volhoudt; elke DOC-er die ik de laatste weken spreek heeft afscheid genomen of overweegt het sterk :yes:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor john jakobs » wo maart 21, 2018 06:28

ben ik de enigste die op de frica vergadering is geweest
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor ramos fan » wo maart 21, 2018 08:10

john jakobs schreef:ben ik de enigste die op de frica vergadering is geweest

Nee hier ook naar groningen.
Was goed en netjes geregeld.
1 minpunt ze hadden een marktplein waar ik wat vragen over had.
Het merk vifit sport waren ze heel hoopvol over.
Mijn vrouw koopt ook van die repen en er zit altijd een 50% korting sticker op. omdat ze bijna over datum zijn.
Het is een heel duur product word veel reclame voor gemaakt. Ligt in elke supermarkt onder in een donker hoekje.
En werkelijk in elke supermarkt let ik erop, zitten er kortings stickers op met de korting omdat ze bijna over de datum zijn.
Dus mijn vraag aan die jongen op het marktplein hoeveel marge zit er op zoon reep hoeveel worden er daadwerkelijk verkocht.
Hij wist het niet maar we waren het er wel over eens dat een snicker lekkerder was en dat je na het sporten beter een bakje kwark kon eten.
Dat ze het onderhoud uit stellen kan ik heel goed begrijpen ze hebben nu veel melk te verwerken en in de zomer minder.
Dus net als dat wij moeten proberen vlakker te leveren moeten zijn hun onderhoud beter plannen op de te verwerken melk.
Voorbeeld heb bij de NAM gewerkt daar moet je in de winter ook geen locatie dichtdoen voor onderhoud als de gasvraag hoog is.
Het verhaal wat ze hadden over de cijfers gaat mij boven de pet.
Zal moeten zich maar bewijzen.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Hans van Bergen » wo maart 21, 2018 17:32

Hookwood Holsteins schreef:
john jakobs schreef:heb ergens gehoord dat rijkevoort nog doordraait

Volgens mij ook. Sluiting was volgens bericht uit 2015 gepland in het derde kwartaal van 2017. Met de verwachting dat de capaciteit krap zal zijn lijkt me dat dan geen optie.

https://www.frieslandcampina.com/nl/nie ... productie/

Lijken en denken hejje nie zoveel aan. Personeel in Riekevort is al weg so ik denk da het dicht zit/ soon closing. In die fabriek is overigens jaar geen reet geinvesteerd. Mijn oudste broer heeft er gewerkt en mijn neefje nu weekend job allemaal nog hetzelfde
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » do maart 22, 2018 10:43

Hans van Bergen schreef: mijn neefje nu weekend job allemaal nog hetzelfde

Als Rijkenvoort dicht zou zijn werkte je neefje er denk ik niet, Hans... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » do maart 22, 2018 11:05

T schijnt dat frica ook een klein legertje beveiligers in dienst heeft... mischien doet hans zn neefje dat voor werk
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Kasé5 » do maart 22, 2018 11:11

Toen Frica hier een 20 jr geleden de fabriek in Kolderveen sloot kwam er weinig zorgvuldigheid meer aan te pas; :no: Hoorde toen dat de slopers de buro's, kasten (met inhoud :!: :!: ) konden verdelen/"opruimen"
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Hans van Bergen » do maart 22, 2018 11:31

Henk schreef:
Hans van Bergen schreef: mijn neefje nu weekend job allemaal nog hetzelfde

Als Rijkenvoort dicht zou zijn werkte je neefje er denk ik niet, Hans... :wink:
Denken heb je niet zoveel aan. Riekevort heb 2 Campina fabrieken maar mijn neefje werkte bij de kaas. Hij studeert en woont tegenwoordig in Eindhoven so volgens mien werkt ie daar nie meer.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » do maart 22, 2018 11:32

Kasé5 schreef:Soms vraag je je af hoe lang DOC het nog volhoudt; elke DOC-er die ik de laatste weken spreek heeft afscheid genomen of overweegt het sterk :yes:

Hier hetzelfde beeld. Al weg gaat weg of wil weg.
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » do maart 22, 2018 11:34

G.U. schreef:T schijnt dat frica ook een klein legertje beveiligers in dienst heeft... mischien doet hans zn neefje dat voor werk

Die hebben jouw een keer van het terrein afgeflikkert of wah :?:
Hans van Bergen

Berichtdoor auke » zo maart 25, 2018 11:52

G.U. schreef:omdat in theorie de fabrieken dubbel zoveel capaciteit hebben dan er werkelijk gehaald wordt. Bij doc wordt er 1 miljoen liter melk per arbeider verwerkt en bij frica is dat 400.000 liter per arbeider. Dat is wel een dik verschil. Er zal nogal wat meer overhead bij frica zitten wat het verschil deels verklaart maar dan is het nog minder dan de helft van doc. Ik wil ook weer niet te veel zeuren want de melkprijs van doc wil ik liever niet mee ruilen (sorry doc'ers :oops: ) Maar het is zeker een puntje waar verbetering in zit :idea:

volautomatisch alleen grote blokken kaas maken is iets anders dan babypoeder oid maken .
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor opelmanta » zo maart 25, 2018 16:52

Ik weet een paar fabriekjes zitten van FrieslandCampina. Het is veel ouwe troep op schijtlocaties. Inventaris zal wel op orde zijn maar het is niet te vergelijken met Doc en A-ware.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor van wijk » zo maart 25, 2018 23:53

opelmanta schreef:Ik weet een paar fabriekjes zitten van FrieslandCampina. Het is veel ouwe troep op schijtlocaties. Inventaris zal wel op orde zijn maar het is niet te vergelijken met Doc en A-ware.

:yes: Beilen, Bedum, Marum, Gerkesklooster, Leeuwarden om maar eens wat te noemen. Tegenover Hoogeveen en Heerenveen
De fabriek in Bergeijk moest zo nodig dicht en die was beter te berijden dan die ik hier noem,.
Nieuwe poedertoren in Bedum had nooooit op die plek gebouwd mogen worden...
Punt is wel dat die fabrieken met weinig rmo kilometers volgereden worden. En dat was dan in Bergeijk weer niet zo.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor opelmanta » ma maart 26, 2018 05:01

Betrekkelijk punt. Mijn melk is een vrachtwagenuur aan het rijden naar Bedum of drie kwartier naar Leeuwarden. Gerkesklooster is een kwartier rijden maar daar kunnen ze mijn product niet gebruiken.
Workum kun je er ook bij zetten, onbereikbaar. Ze brengen de melk toch niet per boot.

Er zit nog iemand met veel meer koeien dan ik 500 meter van Gerkesklooster maar die man zijn spul wordt ook naar Leeuwarden gereden.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor G.U. » ma maart 26, 2018 05:55

Ik meende dat in gerkesklooster alleen weidemelk verwerkt wordt
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie