videoanalyse

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: videoanalyse

Berichtdoor boer pieter » do maart 22, 2018 16:01

dat weet ik ook wel maar als iemand komt om te melken dan weet ie toch wat ie moet doen of niet ,en wat je ook wel eens ziet is dat ze een camera in de melkstal hebben (n) niet best
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » do maart 22, 2018 16:48

Henk schreef:Zo werkt het niet Pieter :no: Als je iemand hebt die 100% aansturing nodig hebt kun je die wel het dubbele gaan betalen maar daar gaat ie niks vlugger van kijken... :no:

Heb je ook met stagiaires :yes: De ene snapt het spelletje en pikt het meteen op (y) en sommigen hebben er helemaal geen kijk op en leren het nooit :no: Gelukkig valt het met verreweg de meesten mee (y) :yes:

Jup, vooral bij stagelopers, de ene zeg je dit en dat moet je doen en die kan gewoon een uur of 2 alleen verder, de ander moet je elke 10mn achteraan en alles voor doen.

Camera in de melkstal, tja, zou niet nodig moeten zijn, maar If you pay peanuts, you get monkeys :yes:
Hoeft geen probleem te zijn, je moet er alleen zo mee om (kunnen) gaan. Onze melkster kan gelukkig zonder opzichter alleen goed melken, zodat ik tijd heb voor ander werk als zij er is.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor poekske » do maart 22, 2018 16:52

Pieter, duidelijk veel ervaring met mensen te werk stellen, behalve een inspringende melker...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » do maart 22, 2018 17:35

Haha zou je denken maar ik laat bijna alles doen . melken doe ik veel zelf gewoon omdat ik het graag doe . Trekker werk en voeren kun je volgens mij makkelijk uitbesteden is ook veel gemakkelijker in te passen
boer pieter

Berichtdoor john verhaar » do maart 22, 2018 19:21

Toch als ik me niet vergis Pieter heb niet vaak meer dan 1 man voor je werken :?: word natuurlijk heel anders als je meerdere locatie's heb en zoals hier 24/7 365 mensen nodig heb en hier is het aantal mede werkers al tot rond de 50 opgelopen
Dus wij hebben veel cameras :yes: en dat is niet omdat we onze mensen niet vertrouwen maar omdat controleren nou eenmaal beter is :idea:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor boer pieter » do maart 22, 2018 19:35

dat is ook wel zo als je zo groot word is het ook anders , :yes: die cameras waar gebruiken jullie die precies voor en wat zijn de reseltaten er van ,waar mijn dochter werkt hebben ze ook een paar hangen maar als ze aan het melken zijn hangen ze er een melkdoek overheen :lol: die medewerkers hebben er een groot hekel aan ,maar zulke bedrijven als jullie zijn hier niet en dan verbaas ik mij er altijd over dat een boer zo als wij met ongeveer 100 tot 150 mk altijd het melken het eerst uitbesteden ,terwijl ik zelf al het andere werk veel gemakkelijker kan uitbesteden ,bv voeren kuilbulten open maken ,plastic opruimen kalver hokjes legen ,kun je makkelijk op kantoor uren doen hoef je zelf alleen nog maar te melken ,en met die aantallen hoeft dat ook geen uren te duren ,
boer pieter

Berichtdoor poekske » do maart 22, 2018 20:17

Als je loonwerker iets komt doen, werkt zijn personeel niet voor jou maar voor de loonwerker.
poekske

Berichtdoor Flyinghollander » do maart 22, 2018 20:18

boer pieter schreef:dat is ook wel zo als je zo groot word is het ook anders , :yes: die cameras waar gebruiken jullie die precies voor en wat zijn de reseltaten er van ,waar mijn dochter werkt hebben ze ook een paar hangen maar als ze aan het melken zijn hangen ze er een melkdoek overheen :lol: die medewerkers hebben er een groot hekel aan ,maar zulke bedrijven als jullie zijn hier niet en dan verbaas ik mij er altijd over dat een boer zo als wij met ongeveer 100 tot 150 mk altijd het melken het eerst uitbesteden ,terwijl ik zelf al het andere werk veel gemakkelijker kan uitbesteden ,bv voeren kuilbulten open maken ,plastic opruimen kalver hokjes legen ,kun je makkelijk op kantoor uren doen hoef je zelf alleen nog maar te melken ,en met die aantallen hoeft dat ook geen uren te duren ,

Was bij mij een waarschuwing en volgende keer wieberen. Gebruik de camera's niet als straf punt, maar zien wat er beter kan of waarom iets fout is gegaan en anti-diefstal
Flyinghollander

Berichtdoor W.A » do maart 22, 2018 20:30

boer pieter schreef:dat is ook wel zo als je zo groot word is het ook anders , :yes: die cameras waar gebruiken jullie die precies voor en wat zijn de reseltaten er van ,waar mijn dochter werkt hebben ze ook een paar hangen maar als ze aan het melken zijn hangen ze er een melkdoek overheen :lol: die medewerkers hebben er een groot hekel aan ,maar zulke bedrijven als jullie zijn hier niet en dan verbaas ik mij er altijd over dat een boer zo als wij met ongeveer 100 tot 150 mk altijd het melken het eerst uitbesteden ,terwijl ik zelf al het andere werk veel gemakkelijker kan uitbesteden ,bv voeren kuilbulten open maken ,plastic opruimen kalver hokjes legen ,kun je makkelijk op kantoor uren doen hoef je zelf alleen nog maar te melken ,en met die aantallen hoeft dat ook geen uren te duren ,
Ja, dan wordt het helemaal mooi!
Begin van het einde is dan dichtbij... Baas moet dan natuurlijk even een belletje doen.
Boerderij niveau volk heeft gewoon een strakke controlerende hand nodig,en dan loopt het best. EN het relext!wrijving tussen diegene die het goed willen doen en die de kantjes ervanaf lopen moet je zoveel mogelijk voorkomen

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Rob MB » vr maart 23, 2018 09:20

één vaste medewerker kun je makkelijk vertrouwen.

zodra je meer personeel hebt en het wisselt wel eens kun je niet meer voor iedereen het vertrouwens proces doorlopen wat gewoon een aantal dagen/weken/maanden duurt. Op dat moment is het gewoon camera ophangen en klaar.

Dat is ook de reden dat elke grote bouw/installateur GPS in de busjes heeft. op de zaak koffie drinken, halverweg tanken (en koffie drinken), 10uur saucijsjes halen, 12u pauze, 14:00 onderdeeltje op de zaak halen, 16:00 de boel inpakken, terugweg koffie drinken, 16:55 terug op de zaak. Dat is met GPS meteen afgelopen.

Zeker op dit moment in de bouw & agri sector is het moeilijk om aan goed personeel te komen.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Hindrik » vr maart 23, 2018 12:43

W.A. schreef; ''Boerderij niveau volk''
Rob mb schreef: ''Zeker op dit moment in de bouw & agri sector is het moeilijk om aan goed personeel te komen.''

Hoe zou dat nou kunnen :?:
Toch iets met apen :?:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor boer pieter » vr maart 23, 2018 13:00

ik weet zeker dat het met geld temaken heeft ,je moet niet vergeten dan in mijn geval de melktijden voor een burger gewoon kloten tijden zijn ,dus laat ik veel dingen doen in kantoor uren en melk zelf vaak ,ipv zelf kuilbulten openen voeren ,op het land bezig zijn enz en omkeutelen op het erf en iemand laten melken
boer pieter

Berichtdoor poekske » vr maart 23, 2018 17:05

Je bent duidelijk helemaal mis Pieter! Hier worden de flexijobben ook super betaald, maar morgen is het van 1 de laatste kans. Lonen liggen 3 euro per uur boven barema, netto
poekske

Berichtdoor opelmanta » ma maart 26, 2018 05:13

poekske schreef:Je bent duidelijk helemaal mis Pieter! Hier worden de flexijobben ook super betaald, maar morgen is het van 1 de laatste kans. Lonen liggen 3 euro per uur boven barema, netto
Wat ben jij vroeg, heb je een vacature?
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor poekske » ma maart 26, 2018 14:28

opelmanta schreef:
poekske schreef:Je bent duidelijk helemaal mis Pieter! Hier worden de flexijobben ook super betaald, maar morgen is het van 1 de laatste kans. Lonen liggen 3 euro per uur boven barema, netto
Wat ben jij vroeg, heb je een vacature?

Voor een flexie, maar is al ingevuld 8)
poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid