Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor Corjan » di apr 10, 2018 14:00

Hadden het beter A4 next kunnen noemen :wink: Een hoop herrie om wat achterstand bij de competitie in tehalen :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor M H » di apr 10, 2018 15:42

tja, dat doet mijn monoboxje idd ook al. mag toch hopen dat er nog meer nieuw aan de robot is. anders is het meer een update
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Grazy » di apr 10, 2018 16:55

Weet niet of je nou blij moet worden dat er meer elektrisch gaat :?: Lever gewoon een goeie compressor bij een robot :!:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor maistro » wo apr 11, 2018 08:02

Ben wel blij met door ontwikkeling van a4 elektrische arm is gewoon rustiger (niet met stapjes,klepjes)en betrouwbaar 20% minder energie is toch weer plus!
Minder reinigings middel!
Inmelken automatisch
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Arie » wo apr 11, 2018 09:31

Corjan schreef:Hadden het beter A4 next kunnen noemen :wink: Een hoop herrie om wat achterstand bij de competitie in tehalen :wink:

De tijd dat elke nieuwe versie er totaal anders uit ziet dan de vorige is wel zo ongeveer voorbij denk ik.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor maistro » wo apr 11, 2018 11:26

Heb gehoord dat die stupid melkzakpomp ook nu gewoon melk pomp is

Net als bij smartphone nieuwste type wel beter maar minder inoverend als bij introductie.

Wel goed dat ze hem fatsoenlijk hebben getest 18mnd als bij a3 en a4 waarbij continu kinder ziekten waren
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Henk » wo apr 11, 2018 12:55

Zag op feestboek dat bij 1 der Verhaar telgen weer een nieuwe stal bij komt :yes: Deze keer geen Lely maar GEA las ik...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » wo apr 11, 2018 13:57

maistro schreef:Ben wel blij met door ontwikkeling van a4 elektrische arm is gewoon rustiger (niet met stapjes,klepjes)en betrouwbaar 20% minder energie is toch weer plus!
Minder reinigings middel!
Inmelken automatisch

Aansluit techniek was hopeloos oud. Nu hebben ze het zelfde als de competitie :wink: Maar handmatig kan dat nu ook?

De cylinders denk ik soms dat het gewoon met de patenten te maken heeft. Lokaal ophalen kun je nu niet omdat ze net wat aangepast zijn en ze ze daarom niet mogen en kunnen leveren. Dus koop je ze voor 3 voudig bij Lely. Dus verhaal om kosten voor de boer te drukken vind ik een beetje raar. Maar denk niet dat alleen Lely dat doet. :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor maistro » wo apr 11, 2018 14:56

Henk schreef:Zag op feestboek dat bij 1 der Verhaar telgen weer een nieuwe stal bij komt :yes: Deze keer geen Lely maar GEA las ik...

Pa john melkt gewoon toch
maistro

Berichtdoor Henk » wo apr 11, 2018 15:49

maistro schreef:
Henk schreef:Zag op feestboek dat bij 1 der Verhaar telgen weer een nieuwe stal bij komt :yes: Deze keer geen Lely maar GEA las ik...

Pa john melkt gewoon toch

Er zijn 4 jonge Verhaartjes en die melken allemaal koeien waarvan dacht 2 met botjes. allemaal Lely tot heden :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » wo apr 11, 2018 20:14

maistro schreef: Ben wel blij met door ontwikkeling van a4 elektrische arm is gewoon rustiger (niet met stapjes,klepjes)en betrouwbaar 20% minder energie is toch weer plus!

ik sprak laatst een Fullwwood hersteller
over de robot, ik vroeg hem of Fullwood nog steeds de Lely- arm gebruikte?
Waarop hij zei dat er in een Lely méér Fullwood onderdelen zitten dan dat er Lely onderdelen in een Fullwood zitten.
Zou misschien nu toch kunnen uitkomen zo met die nieuwe elektrisch gestuurde arm van Lely?

maistro schreef:Heb gehoord dat die stupid melkzakpomp ook nu gewoon melk pomp is

Wat is een melkzakpomp? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Bedoel je een membraanpomp oid?
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor sivert » wo apr 11, 2018 21:25

MelkboerLuc schreef:
maistro schreef: Ben wel blij met door ontwikkeling van a4 elektrische arm is gewoon rustiger (niet met stapjes,klepjes)en betrouwbaar 20% minder energie is toch weer plus!

ik sprak laatst een Fullwwood hersteller
over de robot, ik vroeg hem of Fullwood nog steeds de Lely- arm gebruikte?
Waarop hij zei dat er in een Lely méér Fullwood onderdelen zitten dan dat er Lely onderdelen in een Fullwood zitten.
Zou misschien nu toch kunnen uitkomen zo met die nieuwe elektrisch gestuurde arm van Lely?

maistro schreef:Heb gehoord dat die stupid melkzakpomp ook nu gewoon melk pomp is

Wat is een melkzakpomp? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Bedoel je een membraanpomp oid?

De melkpomp van Lely op de A4 is een soort langgerekte zak die met luchtdruk wordt leeg gedrukt.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor john jakobs » za apr 21, 2018 10:15

deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » za apr 21, 2018 11:09

john jakobs schreef:https://www.melkvee.nl/artikel/79220-fullwood-introduceert-batch-robotmelken-voor-grote-melkveebedrijven/?tid=TIDP98049X25ED8729FD3F48E8A8A937220B2CA47CYI5&utm_campaign=2018_Melkvee&utm_medium=Email&utm_source=E-mail&utm_content=20182104_MV_NB mooi systeem

Met deze opstelling zou je 750 koeien twee keer daags kunnen melken. Moet alsnog iemand bij aanwezig zijn en elk uur koeien wisselen. Met een draaimelkstal ben je beter af
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Arie » za apr 21, 2018 11:53

Lijkt me dat gewoon recht een stuk goedkoper bouwen is.
Arie

Interesses: melkkoeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken