Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor Henk » di apr 17, 2018 09:47

Arno schreef:Als ik een attractie wil worden ga ik wel voor het circus werken :yes:

:lol: :lol: :lol:

Probleem hier is dat wij in NL zitten en die zg verbreding kon nog wel es steeds vaker broodnodig zijn, gezien de meest recente ontwikkelingen op zuivelgebied bij RFC.
Simpel gezegd; de NL melkveehouderij wordt muurvast gezet (n) ist niet linksom dan rechtsom (n)
Beetje jonge gast die koetjes wil melken moet zorgen dat ie asap ergens in het buitenland aan de slag gaat :idea:
Of het moet zijn dat je van over het erf scharrelende bejaarden, criminelen of mensen met een beperking houdt, dan kun je dr voor kiezen om te verbreden.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Rob MB » di apr 17, 2018 10:14

3/4 van de melkveehouders is al 55+ en heeft geen opvolger Henk.

Wil je die laatste 25% ook nog buiten de deur hebben?
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor boer pieter » di apr 17, 2018 11:57

die moeten dan wel eerst stoppen anders is er geen ruimte :)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor W.A » di apr 17, 2018 12:02

Niels schreef:Zon campinghuisje en terrasje voor de toeristen is natuurlijk ook net hobby, dan kun je beter een fendt 724 kopen (y)
Voor je het weet krijg je teveel stress en laat je je door HVB van het veeteeltforum pesten 8)
Hahaha..[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor king » di apr 17, 2018 12:04

Corjan schreef:
Jij werk toch samen met je broer :?:

Klopt, maar veranderd het verhaal niet zo veel van, sterker nog, ben zelf meer koeienman en broer doet meer machine/land/onderhoudswerk, dus dat vult elkaar prima aan :yes:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Corjan » di apr 17, 2018 13:56

Na ja iedereen verschillend dus :wink: Ik moet er niet aan denken om met familie te moeten werken :no: Familie moet je wandelen en niet handelen :idea: ! En een medewerker kun je uitzoeken ! Familie krijg je :wink: Das mijn mening. En ik vind onze hulp nog steeds een super aanvulling (y) En ik zou eigenlijk niet meer zonder wat hulp van een medewerker willen boeren :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Hans van Bergen » di apr 17, 2018 14:08

Niels schreef:Zon campinghuisje en terrasje voor de toeristen is natuurlijk ook net hobby, dan kun je beter een fendt 724 kopen (y)
Voor je het weet krijg je teveel stress en laat je je door HVB van het veeteeltforum pesten 8)

Ik heb nog nooit iemand van geen 1 forum gepest of gepest waar en hoe dan ook. Misschien zou je je eens een voorbeeld aan mij kunnen nemen door zinvolle informatie, gedachtes, ideeen en humor aan dit forum toe te voegen behalve dit zinlose geneuzel (n)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Corjan » di apr 17, 2018 14:33

Waar zijn Sander en Walmart gebleven HvB :?: :mrgreen:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor boer pieter » di apr 17, 2018 14:47

jij hebt toch ook zo¨n vakantie huisje heb ook van jou wel eens gehoort dat het goede handel was :lol: en pesten valt ook allemaal wel mee ,
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Rob MB » di apr 17, 2018 16:22

Global dairy trade:

WMP +0,9%
SMP +3,6% !
boter +2,9%

De handel zit alweer 2 á 3 weken in de lift.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Hans van Bergen » di apr 17, 2018 16:37

Corjan schreef:Waar zijn Sander en Walmart gebleven HvB :?: :mrgreen:

Iedere reactie die eindigt op het groene gnuivende mannetje is niets goeds. Bel die mensen ff op. Stuur ze een fb berichtje as je niet durft te bellen :yes: (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » di apr 17, 2018 16:42

Farmel melkprijs (let op dus niet meer MIJN melkprijs maar dezelfde pries voor iedereen) maart 2018 bij 4.47 vet en 3.84 eiwit 38.93 cent incl alles komt geen nabetaling over. Farmel neemt geen leveranciers meer aan aldus de laatste vergadering :no: :no:
Hans van Bergen

Berichtdoor Niels » di apr 17, 2018 19:01

boer pieter schreef:

jij hebt toch ook zo¨n vakantie huisje heb ook van jou wel eens gehoort dat het goede handel was :lol: en pesten valt ook allemaal wel mee ,

Van dat vakantiehuisje kunnen we niet leven maar van 120 koeien melken wel.
Niels

Berichtdoor G.U. » di apr 17, 2018 20:12

Hans van Bergen schreef:Farmel melkprijs (let op dus niet meer MIJN melkprijs maar dezelfde pries voor iedereen) maart 2018 bij 4.47 vet en 3.84 eiwit 38.93 cent incl alles komt geen nabetaling over. Farmel neemt geen leveranciers meer aan aldus de laatste vergadering :no: :no:

Hier €38,73 met 4,675 vet 3,562 eiwit incl btw exlc toeslagen en nabetaling. Jouw farmel prijs is +1ct?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hans van Bergen » di apr 17, 2018 20:28

Nee this is it. Er wordt 0.7 cent weidegeld ingehouden en deelbeweiding betalen ze niet.
Hans van Bergen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie