Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor jan.nl » vr apr 13, 2018 20:37

Erik1979 schreef:
jan.nl schreef:
Erik1979 schreef:Een goede start is lidmaatschap van lto opzeggen. Dan komen er minder kapot makende rapporten!

Is de weg van de -minste weerstand,en dan sta je aan de zijkant te roeptoeteren.Voorkeur lid te blijven en als ik het nodig vind kan ik nog mijn zegje nog doen.Dan moet het bestuur maar zien wat ze er mee doen. :yes:

Jullie moeten tegen gas geven. Actie voeren. Positief of negatief met acties in het nieuws komen omdat jullie je belazerd voelen. Dan krijg je respect. En dan kun je weer gaan werken aan een beter imago.

Misschien iets van de Fransen leren. Die komen wel op voor de boeren. En ik denk dankzij de auto banden en niet ondanks.

Fransen zijn levensgenieters,daar kunnen we idd nog wat van leren :cheers: :D voor de rest heeft het niet zoveel uitgehaald met de acties daar,hun melkprijs is altijd lager als in nl. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor jan.nl » vr apr 13, 2018 20:55

Henk schreef:
jan.nl schreef:
Erik1979 schreef:Een goede start is lidmaatschap van lto opzeggen. Dan komen er minder kapot makende rapporten!

Is de weg van de -minste weerstand,en dan sta je aan de zijkant te roeptoeteren.Voorkeur lid te blijven en als ik het nodig vind kan ik nog mijn zegje nog doen.Dan moet het bestuur maar zien wat ze er mee doen. :yes:

Niet mee eens Jan :no: En jouw zegje heeft toch geen invloed :no: evenmin als van andere individuen :no: Liever langs de zijlijn me verwonderen over al die onzin dan contributie betalen voor die onzin, tenminste als jij denkt dat ze naar jou luisteren :wink:

Betaalde ruim 1000 euri contributie per jaar. Mooi al een paar jaar in de tes gehouwe (y) Ondertussen is LTO nog steeds van het padje, voorheen met fosfaat gedoe, toen met tweelingfraude en nu door hun zegen te geven over deze onzin :roll:
Waarom zou je als boer hier bij willen horen...

Mijn zegje heeft wel degelijk invloed :yes: heb gemerkt dat bestuurder niet alles (kunnen) weten.Het gaat niet alleen over invloed,ook discussie kan zinvol zijn.Je weet zelf ook ,in de wandelgangen vind het beste ,,gesprek,, plaats. :wink:
Wat lto betreft,ze zitten in brussel en spreken de minister geregeld,heb het idee dat het met schouten beter lukt als met van dam....
1500 euro is veel geld,maar ben nogal collegiaal weet je :wink:
jan.nl

Berichtdoor van wijk » ma apr 16, 2018 15:33

RFC stelt nieuwe referentie voor produktieregulering.

16 april 16.00 uur is de nieuwe deadline....
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor melker » ma apr 16, 2018 19:01

Heeft ook voordeel, fosfaatrechten zakken waarschijnlijk als baksteen in prijs.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » ma apr 16, 2018 21:33

melker schreef:Heeft ook voordeel, fosfaatrechten zakken waarschijnlijk als baksteen in prijs.

Kan je jongvee weer thuis opfokken :yes:
jan.nl

Berichtdoor Kees99 » ma apr 16, 2018 21:46

jan.nl schreef:
melker schreef:Heeft ook voordeel, fosfaatrechten zakken waarschijnlijk als baksteen in prijs.

Kan je jongvee weer thuis opfokken :yes:

Met inlevering van melk rechten. O nee duitsland heeft dat nog niet.
Kees99

Berichtdoor maistro » ma apr 16, 2018 22:47

hoe kom je bij rfc rechten :?:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Henk » di apr 17, 2018 09:50

Zijn idd al aan het zakken. Denk stiekem da'k blij moet zijn dat ik ze al verhandeld heb...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » di apr 17, 2018 20:11

Henk schreef:

Zijn idd al aan het zakken. Denk stiekem da'k blij moet zijn dat ik ze al verhandeld heb...

Alles al verkocht :|
jan.nl

Berichtdoor Henk » wo apr 18, 2018 06:40

:no: alleen wat ik kwijt wilde. Kan nu nog 275 jv houden op mn fosfaat plus a lot of zoogkoeien :yes:

Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » wo apr 18, 2018 10:15

Als je de grafiek van de prijs van fosfaat bekijkt dan zie je een ski helling. Al driekwart jaar zakt de prijs dagelijks en als je een lineaal langs die ski baan grafiek legt dan zie je 2 dingen

1 Als je nog wilt kopen dan is wachten het devies. iedere dag dat je niet koopt verdien je

2 Als je wilt verkopen dan is onmiddellijk eruit gooien het devies. Zeker met het koopverbod van Campina boeren, toch ruim 80%, is de vraag wellicht krimpende
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Rob MB » wo apr 18, 2018 11:32

Volgens boerenbiz zitten de fosfaatrechten al sinds feb in de lift. vorige week wel 3,- gezakt, en vandaag zijn ze wat laat met hun sms dienst,
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor wit » wo apr 18, 2018 12:43

2 Als je wilt verkopen dan is onmiddellijk eruit gooien het devies. Zeker met het koopverbod van Campina boeren, toch ruim 80%, is de vraag wellicht krimpende

RFC boeren hebben geen "koopverbod" :no:
kunnen gewoon rechten bijkopen om de evt 8,3% korting op te vullen.
En daar bovenop waarschijnlijk nog 2 a 3%.
Late groeiers die vorig jaar wel hun stal ver vol hadden ( min 12% de laatste maanden) maar geen fosfaatrechten genoeg kunnen ook "gewoon" hun tekort aan rechten bijkopen.
Dat de vraag wellicht krimpende is kan natuurlijk wel komen doordat de boeren even afwachten tot ze beter geïnformeerd zijn over de voorgestelde maatregelen.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » wo apr 18, 2018 12:44

Klopt niet Hans. De afgelopen 4 maanden schommelde de prijs tussen pakweg 180 en 190 euro. Ene keer wat dr af, keer dr op weer wat dr op :yes: Ja op de studieclub en aan dn toog deed fosfaat 200+ ...8)

Elke scheet heeft invloed op de prijs :yes: Na het bericht van het willen her-invoeren van het melkklotum door RFC was er meteen paniek en zakte ie een paar euro :yes: maar vandaag issie weer een paar euro gestegen :yes:

Wachten met kopen is als met alles wachten :yes: :arrow: je komt altijd als tweede :idea:
Degenen die allang P gekocht hebben mogen strax van RFC meer melk leveren dat degenen die nog niks gekocht hebben :yes:
Hunnie zullen nu nog langer afwachten om te zien of RFC werkelijk hey melkklotum weer in voert :yes: Nu kopen heeft voor hunnie geen enkele zin :no:

Henk

Berichtdoor sivert » wo apr 18, 2018 13:29

Ik ben in ieder geval wel blij dat ik al redelijk wat had gekocht. Voor de rest is het natuurlijk waardeloos wat Friesland Campina doet. Degenen die nog wat fosfaat nodig zijn om genoeg te hebben voor hun melkproductie kunnen dat nu nog bij kopen, maar dat zal ook beperkt zijn. Met 75% minder kopers kan de prijs maar 1 kant op gaan. Het laatste fosfaat kwam trouwens ook al uit het zuiden, deze keer niet uit Brabant maar uit Limburg.
sivert

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie