Welke voermengwagen deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor boer pieter » vr apr 20, 2018 14:30

dat zeg jij nu wel en ik hoor het ook wel regelmatig ,maar waarom is dat zo ,een medewerker mag wel melken kalfjes oppassen wat in mijn ogen net zo belangrijk is ,maar voerladen ,jullie doen net of dat hogere wiskunde is ,heb zelf ook jaren voor andere boeren gewerkt en daar ook heel wat karretjes voer geladen zo moeilijk is dat nou ook weer niet ,vooral boeren met 200 300 koeien voeren altijd zelf omdat bla bla ,volgens mij hebben ze gewoon geen zin in melken en gaan ze zelf een beetje in de trekker of loader zitten :yes:
en op grote bedrijven met 1000 koeien of meer hebben ze toch vaste mensen voor dat werk ,waarom altijd alles controleren daar door krijg je volgens mij ook scheve gezichten ,vertrouwen is helemaal weg (n) overal cameras lekker werken
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor poekske » vr apr 20, 2018 15:37

Djeezes maar weeral eens duidelijk hoeveel ervaring je met personeel hebt...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor G.U. » vr apr 20, 2018 15:46

poekske schreef:Djeezes maar weeral eens duidelijk hoeveel ervaring je met personeel hebt...

Moah, is erg afhankelijk van wie je arbeider is. Ik ken genoeg jongens die fanatiek en secuur zijn in hun werk. Er zijn er helaas ook genoeg die ik liever niet op het erf heb. Bij de laatste categorie moet je er continu bovenop zitten anders lopen ze snel de kantjes er af
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » vr apr 20, 2018 16:10

Daarom is het belangrijk om goed personeel te hebben die je kunt vertrouwen
boer pieter

Berichtdoor boer pieter » vr apr 20, 2018 16:42

Je kunt het ook van de andere kant bekijken het is toch niet leuk om ergens te werken waar je konstant in de gaten wordt gehouden
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » vr apr 20, 2018 17:00

boer pieter schreef:Je kunt het ook van de andere kant bekijken het is toch niet leuk om ergens te werken waar je konstant in de gaten wordt gehouden

Grote onzin Pieter. Ja hebben camera's op alle belangrijke plekken. Doen we niet geheimzinnig over, personeel weet precies hoe en wat.
Mijn voerkosten zijn rond de 65% van alle mijn kosten, logisch dat ik wil zien wat er gebeurd en afspeeld.

Zelfde in alle trekkers,auto's zit GPS met fuel registratie en wie er rijd.

En niemand heeft er een probleem mee, dat maak JIJ er van . Het is net hoe je met de info omgaat naar je medewerkers, als je het alleen als een stok om te slaan werkt het averechts.
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » vr apr 20, 2018 17:05

Wat doe je dan wel met al die informatie
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » vr apr 20, 2018 18:14

Bekijken waar het fout gaat.

Als jij toch niet weet wat er precies in de mixer gaat en de melk dropt, waar moet je zoeken? GPS alleen kijken waar is de machine, is er gewerkt. Diesel ivm stelen.
Camera's weinig alleen als er koe iets heeft kijken of je oorzaak kan zien,als personeel normaal doet, zal er weinig aan hun te verwijten zijn.

En mag ik dat controleren als ik mijn personeel ook gewoon normaal betaal. Je kijkt toch ook op de bon als je bezine haalt of het klopt. Of de melkafrekening?
Flyinghollander

Berichtdoor wijnbergen » za apr 21, 2018 09:53

vetrouwen is goed, controle is beter, zo simpel is het. het lijkt me wel handig met voorraden etc. nou is de silo nog wel eens leeg op het verkeerde moment :oops:
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor boer pieter » za apr 21, 2018 19:40

Big brother :lol: vind het nog steeds overdreven ,ik laat Best veel doen en dat ga ik echt niet allemaal controler
boer pieter

Berichtdoor Joris Laan » zo apr 22, 2018 16:39

je hoeft langniet altijd alles te controleren :no: maar als iedereeen weet dat je de mogelijk hebt om terug te zoeken als er iets aan de hand is dan worden veel dingen beetje beter gedaan (y) . En dan is het net wat voor mensen je aan het werk hebt en hoe je dat brengt naar je medewerkers. :yes:

Ik heb ook een aantal die hier al langer werken en hoef je eigelijk nooit te controleren maar dat will niet zeggen dat je ze af en toe wat advise kan geven. :D
Joris Laan

Beroep: Veehouder
Interesses: veehouderij in breedste zin van het woord

Berichtdoor melker » zo apr 22, 2018 17:16

Goede medewerkers zijn duur maar boert wel relaxter dan met grote halen snel thuis jongens :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor boer pieter » zo apr 22, 2018 18:45

zo ist wel,goede mensen zijn nooit te duur ,ben een paar week terug nog bij melker geweest en dat liep als een tierelier ,simpel alles in een groep en gaan ,zie hier heel veel mensen vreselijk ingewikkelt doen met weet ik niet hoeveel groepen ,camera s overal computers op de trekker voermenger ,en allemaal om te controleren ,er is gewoon geen vertrouwen meer in mensen ,
boer pieter

Berichtdoor poekske » zo apr 22, 2018 19:22

Je moe met ze toch in de gaten kunnen houden en beetje controleren. Maargoed, jij bent degene met het meeste ervaring dus je hebt gelijk. Ik heb wss allemaal slechte lopen
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Flyinghollander » ma apr 23, 2018 02:29

boer pieter schreef:zo ist wel,goede mensen zijn nooit te duur ,ben een paar week terug nog bij melker geweest en dat liep als een tierelier ,simpel alles in een groep en gaan ,zie hier heel veel mensen vreselijk ingewikkelt doen met weet ik niet hoeveel groepen ,camera s overal computers op de trekker voermenger ,en allemaal om te controleren ,er is gewoon geen vertrouwen meer in mensen ,

Zucht is het een doel om overal wat niet gelijk is aan jou ideaal om er tegen te trappen?
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie