LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor jan.nl » di apr 24, 2018 22:43

Erik1979 schreef:
jan.nl schreef:
Clown schreef:Nu ik de commotie zie bij fcdf snap ik lto niet
Die waren voor afschaffing van quotum samen met
De zuivelindustrie wat heeft het gebracht ?
Wij zijn geen lid van lto omdat ik vind dat ze meer met
Iedereen te please bezig zijn als met een verdienmodel voor de toekomst

Bij lto gebeuren ook goede dingen (zoals je weet) daar profiteer jij ook van,maar je wil niet betalen....
Dat houd in dat weer betaal voor jou... :yes:

Fout antwoord.

Jij moet zeggen: wij hebben toch de hoogste melkprijs.

Dat doe je namelijk altijd. Waarom nu niet. Er is namelijk geen ander argument om de bende te verdedigen.

Waar slaat dat op :|
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor willemk » wo apr 25, 2018 04:04

Het is denk ik een uiting van diepe frustratie :idea: Nederland staat met zijn , vooral landbouwbeleid, nu heel dicht met hoe er in het communistische tijdperk met boeren omgegaan werd. Jammer dat er in nederland geen vuist meer gemaakt kan worden door de boeren. De enige keus die overblijft is slikken en blijven zitten ( met wat extra mg pilletjes) of stoppen of biezen pakken en naar een land verhuizen waar nog wat vrijheid is van ondernemen en leven. Ben blij dat ik dat hele circus niet mee hoef te maken
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor Erik1979 » wo apr 25, 2018 18:30

@ is misschien flauw .... sorry

Maar ik stoor mij aan het beleid van LTO en bauernverband.

Ze hebben voor het grootste deel van de leden gewoon gefaald. Geef het gewoon toe. Het is een bende geworden.

Daarna kun je weernormaal praten. Maar iemand die zijn fouten niet toe geeft kun je gewoon niet serieus nemen. En Nogmaals LTO zat zeker goed fout!

En dat ik van de zijlijn mee lul is niet waar. Ik heb er jammer genoeg iedere dag mee te maken. Als je wilt weten waarom moet je maar langs komen want dat schrijf ik hier niet.
Erik1979

Berichtdoor Gerben77 » di mei 08, 2018 20:55

Zag net ff wat op Ned 2,,,ook vrouw die namens LTO sprak....die vond ook en ziet dat ammoniak van lanbouw sommige
habitat /natuurgebieden aantast :shock: :evil: :twisted: :twisted: .

Vraagg me werkelijk af waarom ik nog lid ben !
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor h.groothuis » di mei 08, 2018 21:07

Gerben77 schreef:Zag net ff wat op Ned 2,,,ook vrouw die namens LTO sprak....die vond ook en ziet dat ammoniak van lanbouw sommige

heb mn contributie ook nog niet betaald :roll: en weet ook nog niet of ik het ga doen :|
h.groothuis

Berichtdoor Hindrik » di mei 08, 2018 21:45

Hier al wel, en ik zeg niet dat het [alleen] LTO's verdienste is, maar met deze kunnen we het [iig deels] weer terughalen;

01 mei 2018 Boeren en tuinders kunnen de btw terugvragen. Het gaat om btw, die is betaald over onroerende en roerende zaken, voorraden en opfokkosten vee in één van de aangiften omzetbelasting 2018.

LTO Nederland en VLB (belastingadviseurs) hebben hier recent praktische afspraken over gemaakt met de Belastingdienst. De afspraken zijn gemaakt na afschaffing van de BTW Landbouwregeling per 1 januari 2018. Dit besluit van het Kabinet had direct gevolgen voor agrarische ondernemers, die tot die datum de BTW Landbouwregeling hebben toegepast.

Uit de wet op de omzetbelasting volgt dat de voorbelasting mag worden afgetrokken op het moment dat de btw in rekening is gebracht of op het moment van de levering van de producten, waarvoor de inkopen zijn verbruikt. Het is de uitdaging om de voordruk btw van de (vee)voorraad per 31 december 2017 te bepalen. Deze uitdaging is complex, ingewikkeld en tijdrovend. LTO Nederland en VLB hebben daarom met de Belastingdienst afspraken gemaakt om hiervoor normpercentages te hanteren en complexe berekeningen achterwege te laten.

Om gebruik te kunnen maken van deze mogelijkheid is afgesproken dat de hiervoor vermelde herziening in één van de aangiftetijdvakken over 2018 wordt verwerkt. Boeren en tuinders kunnen hiervoor de normpercentages voorraad dieren en voorraad agrarische producten hanteren. De normpercentages kunt u hier vinden.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor M H » wo mei 09, 2018 09:47

hier ook gewoon nog lto lid, ben ook niet altijd met alles eens wat er gezegd wordt. maar heb zelf 8 jaar in de plaatstelijke afdeling gezeten, dan kom je erachter dat een overkoepelend orgaan wel handig is. daar haal je nl je kennis vandaan, (voor niks)

ook hebben ze vaak geholpen met bezwaren van natuurplannen.

de top heeft niet altijd goede keuzes gemaakt. maar valt ook niet mee voor iedere veehouder goed te doen. zelf heb ik tot op heden weinig pijn aan de veranderende regelgeving. ben grondgebonden, wil niet meer koeien melken. voldoe zo ongeveer aan hetgeen overheid en melkfabriek wil. dus kan mij er goed in vinden. maar de buurman die heel anders boert, die heeft er veel meer problemen mee.

toch durf ik wel te stellen dat zonder een standsorganisatie het helemaal niks meer zou worden. dan is het ieder voor zich in het kwadraat
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Hans van Bergen » wo mei 09, 2018 10:02

@ MH leuk verhaal maar het ging erover dat LTO op TV zegt dat veehouderijen natuurgebieden aantasten door ammoniak. En das een leugen DAAR GAAT HET OVER.
Wat denk je van Wiebren Verstralen????? Hij raadde minder bekende boeren aan hun vee gerust te verkopen want de datum was al gepasseerd. Ook accepteerde hij Milieu defensie 2 keer aan de P tafel door NG toe te laten. Dan dat gezever met die grond gebondenheid. Daarna gaar hij voor een milieu organisatie werken.

Niet leden krijgen ook de schade die met name LTO noord aanricht voor hun kiezen :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Jozef » wo mei 09, 2018 10:13

Jozef

Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor M H » wo mei 09, 2018 12:45

Hans van Bergen schreef:@ MH leuk verhaal maar het ging erover dat LTO op TV zegt dat veehouderijen natuurgebieden aantasten door ammoniak. En das een leugen DAAR GAAT HET OVER.
Wat denk je van Wiebren Verstralen????? Hij raadde minder bekende boeren aan hun vee gerust te verkopen want de datum was al gepasseerd. Ook accepteerde hij Milieu defensie 2 keer aan de P tafel door NG toe te laten. Dan dat gezever met die grond gebondenheid. Daarna gaar hij voor een milieu organisatie werken.

Niet leden krijgen ook de schade die met name LTO noord aanricht voor hun kiezen :idea:

ik kijk geen tv, daar wordt nl zelden de waarheid verteld. maar dat terzijde

jij denkt als LTO, of Wiebren van Straalen niet aan tafel had gezeten, de uitkomst een stuk gunstiger was geweest?????? ik vraag het mij af, maar zou kunnen.......

wat betreft dat advies, van hem aan veehouders voor verkoop vee, zou kunnen, had dat niet eerder gehoord
M H

Berichtdoor Henk » wo mei 09, 2018 13:31

Gerben77 schreef:Zag net ff wat op Ned 2,,,ook vrouw die namens LTO sprak....die vond ook en ziet dat ammoniak van lanbouw sommige

:lol: het houdt maar niet op he :lol: LTO blijft grossieren in uiterst onhandige uitspraken :lol: :lol:
En het zure voor de leden is dat hunnie die wartaal uitslaande mevrouw dr salaris betalen :mrgreen:

Hans van Bergen schreef:@ MH leuk verhaal maar het ging erover dat LTO op TV zegt dat veehouderijen natuurgebieden aantasten door ammoniak. En das een leugen DAAR GAAT HET OVER.

Klopt Hans :yes: Maar eik zeiden alle LTO bobo's al in een eerder stadium dat we nog effe geduld moesten hebben want Bevrijdingsdag (1-4-15) kwam eraan :cheers:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » wo mei 09, 2018 13:33

Hindrik schreef: BTW

Wat probeer je nu eik uit te leggen Hindrik :?: Dat je de btw terug krijgt van bedrijfsuitgaven :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » wo mei 09, 2018 14:19

Jozef schreef:http://www.boerenbusiness.nl/boerenbusiness/column/10878431/het-best-bewaarde-geheim-van-lto?utm_source=Nieuwsbrief-daily_melkvee-28565-1074&utm_medium=email&utm_campaign=daily_melkvee&idhash=18a5d5760172c73fc04637d85fdd1a5c#.WuycBfj6jJY.facebook

een leeglopende tent :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hindrik » wo mei 09, 2018 23:04

Henk schreef:
Hindrik schreef: BTW

Wat probeer je nu eik uit te leggen Hindrik :?: Dat je de btw terug krijgt van bedrijfsuitgaven :?:

Voor zover die uitgaven bij het huidige jaar of daarna horen is dat helder Henk, nu noch even wat van vorig jaar terughalen
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Berichtdoor john jakobs » wo mei 09, 2018 23:18

vroeger als je over ging kon je 5 of 10 jaar terug nog alles terug halen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie