Stierenpraat (deel 10)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Stierenpraat (deel 10)

Berichtdoor opelmanta » ma mei 14, 2018 08:33

Heeft hier iemand Bube's aan de melk? Het is de Beacon keer Jeeves. Ik kan hem bijna overal opgooien, hij vererft misschien wat lage gehaltes.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor boerenkoe » ma mei 14, 2018 15:52

opelmanta schreef:Heeft hier iemand Bube's aan de melk? Het is de Beacon keer Jeeves. Ik kan hem bijna overal opgooien, hij vererft misschien wat lage gehaltes.

Gemiste stier denk ik idd. Als je de cijfers van Beacon erbij pakt zijn er heel weinig stieren die dat niveau evenaren. (y)

Kan mooi op Big Winner :yes: worden ze lekker wakker van :wink:
boerenkoe

Beroep: doe maar wat, maar het lukt altijd!
Interesses: goeie koeien

Berichtdoor Hans van Bergen » di mei 15, 2018 10:26

-0.45vet om -0.27 eiwit :lol: :lol: :lol: Er zijn duizenden en duizenden stieren en dan kom je met zoiets :roll:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » di mei 15, 2018 10:31

Idd een bul van niks (n) Mss voor het mooi of zo maar voor je rc is zoiets teleurstellend...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hip » di mei 15, 2018 12:41

Als je in gnoom fokkerij geloofd kun je beter zijn zoon Bernell gebruiken. Wel een lager inet maar wel een plusje voor het eiwit en fantastische cijfers voor functionele kenmerken
hip

Beroep: ZZP
Interesses: Fokkerij/ verkeerde grappen

Berichtdoor opelmanta » wo mei 16, 2018 09:15

Het kan maar zo dat ik alle pinken er onder zet. Ik ga mij niet blind staren op productie. Exterieur met iets wijdere speenplaatsing en een niet grotere koe lijkt wel aardig. Gezondheid is ook aardig en een hogere melksnelheid.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor sivert » vr mei 18, 2018 21:29

Volgens mij zijn er wel geschiktere stieren die de gehaltes er wel bij houden. Nu met de fosfaattegels en de productiebeperkende maatregelen van FC kun je beter maar zorgen dat je de gehaltes er bij houdt. Alle beperkingen liggen op de kg melk en niet op kg vet en eiwit.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Hans19 » vr mei 18, 2018 21:38

sivert schreef:Volgens mij zijn er wel geschiktere stieren die de gehaltes er wel bij houden. Nu met de fosfaattegels en de productiebeperkende maatregelen van FC kun je beter maar zorgen dat je de gehaltes er bij houdt. Alle beperkingen liggen op de kg melk en niet op kg vet en eiwit.
Als ik het goed heb houdt RFC wel rekening met kg's vet en eiwit. Fosfaatgebeuren uiteraard niet.
Hans19

Berichtdoor jvt » vr mei 18, 2018 22:41

opelmanta schreef:Heeft hier iemand Bube's aan de melk? Het is de Beacon keer Jeeves. Ik kan hem bijna overal opgooien, hij vererft misschien wat lage gehaltes.

Nee, melk wel een een 25 jeeves dochters en denk een stuk of 10 beacons. Van alle shottlezonen die ik gebruikt heb uiteindelijk denk ik toch de beste, beacon. Had een mindere beenscore, daarom wat meer trigger en doberman gebruikt, maar beacon fokt wel een echte boerenkoe (y)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor sivert » za mei 19, 2018 10:13

Hans19 schreef:
sivert schreef:Volgens mij zijn er wel geschiktere stieren die de gehaltes er wel bij houden. Nu met de fosfaattegels en de productiebeperkende maatregelen van FC kun je beter maar zorgen dat je de gehaltes er bij houdt. Alle beperkingen liggen op de kg melk en niet op kg vet en eiwit.
Als ik het goed heb houdt RFC wel rekening met kg's vet en eiwit. Fosfaatgebeuren uiteraard niet.

De korting is 10 cent per kg melk, dat gaat dus niet naar kg vet en eiwit.
sivert

Berichtdoor Hans19 » di mei 22, 2018 13:59

sivert schreef:
Hans19 schreef:

De korting is 10 cent per kg melk, dat gaat dus niet naar kg vet en eiwit.

Als het goed is niet. Ik citeer uit de brief van RFC het volgende: "Hiertoe is een onderdeel van het voorstel dat een vergelijkingsvolume wordt vastgesteld, op basis van de door u geleverde kilogrammen vet, eiwit en lactose"
Hans19

Berichtdoor sivert » di mei 22, 2018 21:38

@Hans 19 Als dat in de brief staat zal dat neem ik aan kloppen, ik baseerde mij vooral op wat gezegd werd op de ledenvergadering.
sivert

Berichtdoor john jakobs » za jun 16, 2018 08:38

deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor king » za jun 16, 2018 14:20

Nope :no:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Hans van Bergen » za jun 16, 2018 16:58

Neef :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij