Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor melker » do mei 24, 2018 14:31

Dat hadden ze in Dokkum bijna in de topweken, nu is de werkelijkheid een 0 minder. Als bij Gotschalk koe of deel er van wordt afgekeurd krijg je foto van betreffende deel en duidelijke verklaring waarom. In Leeuwarden schijnt de NVWA te bepalen wat ervgeslacht wordt :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor opelmanta » do mei 24, 2018 15:00

Dokkum was de laatste paar jaar toch ook al een stuk strenger. Beestjes die 100 % zijn gaan bij mij over de markt. Als er wat aan mankeert naar klein slachthuis in de provincie.

@ G.U. als ze over de markt gaan dan kunnen ze toch ook wel worden afgekeurd?
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor G.U. » do mei 24, 2018 15:48

opelmanta schreef:Dokkum was de laatste paar jaar toch ook al een stuk strenger. Beestjes die 100 % zijn gaan bij mij over de markt. Als er wat aan mankeert naar klein slachthuis in de provincie.

@ G.U. als ze over de markt gaan dan kunnen ze toch ook wel worden afgekeurd?

Wrakke koeien gaan over het algemeen niet over de markt. Als ze goed lopen gaan ze hier wel over de markt. Twijfelgevallen gaan rechtstreeks. Maar verkocht is verkocht, of de inkoper moet al specifiek zn twijvel uitspreken
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » vr mei 25, 2018 08:44

tjonge jonge wrakke koeien koeien die niet 100% zijn enz enz zijn er dan geen goede koeien die naar de slager gaan :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hindrik » vr mei 25, 2018 11:57

Slachterij per direct gesloten voor enkele maanden ivm kinderziekten :shock: en hoog deel afkeuringen
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor poekske » vr mei 25, 2018 14:23

boer pieter schreef:tjonge jonge wrakke koeien koeien die niet 100% zijn enz enz zijn er dan geen goede koeien die naar de slager gaan :yes:

Jawel, de mijne zijn allemaal 100% (y)
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor boer pieter » vr mei 25, 2018 18:56

hier gaat niet éen slechte koe naar de slager ,die nemen ze niet eens mee ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor melker » za mei 26, 2018 20:21

Wat doen ze daar met de jerseys dan, worden hier als slechte koe gekwalificeerd :roll:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hindrik » zo jun 17, 2018 18:33

Henk schreef:Belangrijker; hoe lang laten we ons nog bedonderen :evil:
Het is 200% duidelijk dat er van alle kanten wordt getracht de NL veehouderij te decimeren :idea:

We worden nu al een paar jaar met leugens en foutieve feiten om de oren geslagen :evil:
Staat er nog een belangenbehartiger op om de oorlog te verklaren aan al deze bullshit :?:
Toevallig dat ik gisteren vernam dat een ZLTO bestuurder op pad was om emissie-arme vloeren te bekijken.
Dan denk ik laat die vloeren en besteed die tijd om de waarheid naar buiten te brengen :idea:

Raad van Bestuur WUR blokkeert vrijgave ammoniakdata.
https://www.prikkebord.nl/topic/150850/
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor G.U. » zo jun 17, 2018 18:38

Vreemde jongens daar bij de wur... maar de onderste steen zal wel boven komen. Zo als het nu lijkt kan het nooit minder worden voor ons. Wur en rivm raken steeds verder verstrikt in hun leugens en halve waarheden
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor jan.nl » zo jun 17, 2018 18:58

G.U. schreef:Vreemde jongens daar bij de wur... maar de onderste steen zal wel boven komen. Zo als het nu lijkt kan het nooit minder worden voor ons. Wur en rivm raken steeds verder verstrikt in hun leugens en halve waarheden

JC Vogelaar zit ze flink achter de broek aan :yes:
Schouten zal nog flink in moeten binden,vooral nu ook de nvwa een tekort heeft van 59 miljoen,ze smijten met belasting geld en ondertussen noemen ze boeren fraudeurs... :yes:
https://www.ad.nl/politiek/kamer-bezorg ... ~ac7c023b/
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » zo jun 17, 2018 19:20

jan.nl schreef:
G.U. schreef:Vreemde jongens daar bij de wur... maar de onderste steen zal wel boven komen. Zo als het nu lijkt kan het nooit minder worden voor ons. Wur en rivm raken steeds verder verstrikt in hun leugens en halve waarheden

Schouten zal nog flink in moeten binden,vooral nu ook de nvwa een tekort heeft van 59 miljoen,ze smijten met belasting geld en ondertussen noemen ze boeren fraudeurs... :yes:

Plus er duiken steeds meer ammoniak-meetpunten op die te dicht bij een veehouderij liggen.
Ik las dat die meetstations eik helemaal niet bedoeld waren om ammoniak te meten :no: maar Zwavel-uitstoot :yes:

Gedeputeerde van Houten was er als de kippen bij om te roepen dat het RIVM best wel weet waar ze mee bezig zijn... :roll:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » zo jun 17, 2018 19:53

Henk schreef:
jan.nl schreef:

Plus er duiken steeds meer ammoniak-meetpunten op die te dicht bij een veehouderij liggen.
Ik las dat die meetstations eik helemaal niet bedoeld waren om ammoniak te meten :no: maar Zwavel-uitstoot :yes:

Gedeputeerde van Houten was er als de kippen bij om te roepen dat het RIVM best wel weet waar ze mee bezig zijn... :roll:

http://www.interessantetijden.nl/2018/0 ... eem-30-op/
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » ma jun 18, 2018 08:17

Dat dus :idea: :?
Maar goed, vaak denk ik dat ik zwat de enigste ben die vindt dat het helemaal van de pot gerukt is dat wij gedwongen worden tot hoge investeringen op basis van bedrog :?
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Community