Wat zouden jullie doen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Wat zouden jullie doen

Berichtdoor Wes » ma jun 18, 2018 16:18

Wat denken jullie. Is het mogelijk als je een huis een stal en 15 hectare grond plus 20 koeien krijgt geen hypotheek geen schuld! En dit is in Polen! Is dit levensvatbaar dus kan je als gezin hier van leven of is dit een fantasie die belachelijk is? Graag hoor ik wat jullie denken als dit je start kans is zou je het doen of niet!
Wes

Re: Wat zouden jullie doen

Berichtdoor willem74 » ma jun 18, 2018 16:38

Wil je buitenshuis erbij gaan werken daar? Je hebt dan als 't goed is anders wel veel tijd over. Ook al is je inrichting verouderd en kost niet veel, wel vervanging incalculeren. Dus als je naar 50 mk kan of zo is al wat beter dacht ik. Of zeg minder en zelf kazen. Kan in mijn ogen alleen dicht bij grote stad. Maar Polen is geen ontwikkelingsland. Arbeid kost minder maar bijv benzine is net zo duur. Eerst kijken waar je melk heen moet.
willem74

Beroep: boer
Interesses: koei, gezin, geld verdienen en gemak werken

Berichtdoor Wes » ma jun 18, 2018 17:05

Hey Willem de melk afzet is er al dus dat blijft. Naar de 50 mk is altijd voor later een optie maar eerst zal ik het met dit moeten doen want ff grond bij kopen is al lastig daar heel veel regels nu is het wel mogelijk omdat mijn vrouw Pools is dus dat kan maar daar zal wel eerst centen verdiend moeten worden en eigen geld hebben we maar dat willen we eigelijk bewaren om de tegenslagen die iedereen heeft op te vangen dus het moet in eerste instatie de aan komende jaren met dit gebeuren
Wes

Berichtdoor W.A » ma jun 18, 2018 18:04

Wes schreef:Hey Willem de melk afzet is er al dus dat blijft. Naar de 50 mk is altijd voor later een optie maar eerst zal ik het met dit moeten doen want ff grond bij kopen is al lastig daar heel veel regels nu is het wel mogelijk omdat mijn vrouw Pools is dus dat kan maar daar zal wel eerst centen verdiend moeten worden en eigen geld hebben we maar dat willen we eigelijk bewaren om de tegenslagen die iedereen heeft op te vangen dus het moet in eerste instatie de aan komende jaren met dit gebeuren
Hoop particulieren afzet dan... Hier zou je tenminste over geleverd zijn aan de haaien. (Lees, erg lage melkprijs). Met te klein melkvolume

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Keer terug naar Koe en economie