Wat vinden we van de nieuwe Campina plannen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Uw mening over de nieuwe Campina plannen

>
U bent Campina lid en bent voor
18
33%
>
U bent Campina lid en bent tegen
14
25%
>
U bent geen Campina lid maar u wilt zich er toch mee bemoeien en bent voor
11
20%
>
U bent geen Campina lid en hebt er dus niets mee te maken maar bent toch tegen
12
22%

Totaal aantal stemmen : 55

Re: Wat vinden we van de nieuwe Campina plannen

Berichtdoor van wijk » do jun 21, 2018 10:17

Ook wat gerekend met dat model.
Het komt er op neer dat een kg aangekocht fosfaat bij de ene meer kg melk mag leveren dan bij de andere. Afhankelijk van hoeveel melk per kg fosfaat je in 2015 had.
Terwijl de aankoop van fosfaat voor iedereen even duur is ( ja op t zelfde moment)
Volgens mij is dit dus niet eerlijk... of zie ik wat over t hoofd???

Gewoon per kg aangekocht fosfaat 180-200 kg melk leveren. Dat zou toch eerlijk zijn???
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor dutchcowboy » do jun 21, 2018 10:40

van wijk schreef:Ook wat gerekend met dat model.
Het komt er op neer dat een kg aangekocht fosfaat bij de ene meer kg melk mag leveren dan bij de andere. Afhankelijk van hoeveel melk per kg fosfaat je in 2015 had.
Terwijl de aankoop van fosfaat voor iedereen even duur is ( ja op t zelfde moment)
Volgens mij is dit dus niet eerlijk... of zie ik wat over t hoofd???

Gewoon per kg aangekocht fosfaat 180-200 kg melk leveren. Dat zou toch eerlijk zijn???

De meest intensieve veehouders worden weer het beste beloond :?
Idd referentie naar keuze met daar bij opgeteld aangekocht fosfaat x kgmelk
dutchcowboy

Berichtdoor jan.nl » do jun 21, 2018 12:20

john jakobs schreef:MELDEN ,,,,,,, zou zeggen je hoogste referentie en daar die rechten vol boven op , want wie koop er nu rechten om jongvee mee op te fokken

Dan moet je eerst alle jv weg doen en daarna rechten kopen,anders koop je rechten om jv opfok in stand te houden. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » di jun 26, 2018 09:27

Gisteren was de officiële opening van de EVZ langs de beek. Omdat wij 85% van het benodigd land hebben geleverd mochten wij ook delen in de festiviteiten :cheers:
Deze natuurstrook gaat strax beheerd worden door enkele veehouders die aan de andere kant van de beek zitten. Uiteraard komt na de verplichtingen bij het :cheers: ook het geboer ter sprake :) en dus ook de RFC.

Zou dit een steekproef zijn geweest zouden we kunnen stellen dat 100% van de veehouders pislink is op de RFC :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Wim R » di jun 26, 2018 22:22

Henk schreef:Gisteren was de officiële opening van de EVZ langs de beek. Omdat wij 85% van het benodigd land hebben geleverd mochten wij ook delen in de festiviteiten :cheers:
Deze natuurstrook gaat strax beheerd worden door enkele veehouders die aan de andere kant van de beek zitten. Uiteraard komt na de verplichtingen bij het :cheers: ook het geboer ter sprake :) en dus ook de RFC.

Zou dit een steekproef zijn geweest zouden we kunnen stellen dat 100% van de veehouders pislink is op de RFC :idea:

Die gedachte heb ik ook. Op een paar na grote onvrede over het totale beleid van RFC in onze regio.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor van wijk » wo jun 27, 2018 09:58

Soep wordt minder heet gegeten dan dat ie opgediend wordt: die plannetjes worden zachtjes aangepast maar dat willen er veel niet horen. En dat RFC stiekum een goeie prijs betaalt mag ook niet gezegd worden op het natuurstrookfeestje aan de Run. :mrgreen: :mrgreen:
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor sivert » wo jun 27, 2018 12:20

van wijk schreef:Soep wordt minder heet gegeten dan dat ie opgediend wordt: die plannetjes worden zachtjes aangepast maar dat willen er veel niet horen. En dat RFC stiekum een goeie prijs betaalt mag ook niet gezegd worden op het natuurstrookfeestje aan de Run. :mrgreen: :mrgreen:

Het enige wat echt is veranderd is de harde toezegging van 1,5 % er bij in de eerste 2 jaar en dat er geen aanpassing in de melkprijs komt i.v.m. basismelkproducten. Ik vind dat niet echt spectaculair.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » wo jun 27, 2018 12:44

van wijk schreef:Soep wordt minder heet gegeten dan dat ie opgediend wordt: die plannetjes worden zachtjes aangepast maar dat willen er veel niet horen. En dat RFC stiekum een goeie prijs betaalt mag ook niet gezegd worden op het natuurstrookfeestje aan de Run. :mrgreen: :mrgreen:

:lol: nou ben maar niks nie bang Arie :wink: Er was zelfs nog kritiek onder de boeren op de nieuwe EVZ en die werd daar ook gewoon geventileerd :yes: en zelfs dan mocht je gewoon blijven :cheers: :yes:

ZLTO waren deze veehouders ook unaniem helemaal klaar mee trouwens :yes:

Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jun 27, 2018 13:04

@Henk het zal met die boeren wel net zo zijn als bij jou. Veel kritiek maar ondertussen Campina, Zlto Rabo Agrifirm en verder niet durven denken :yes: En als Campina zegt jullie gaan nou allemaal op 1 been staan pissen dan doen jullie dat :yes: :yes: :yes: :yes: En ondertussen maar klagen en op een vergadering niks durven zeggen :no: :no: :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor boer pieter » wo jun 27, 2018 13:07

Is hier precies zo, en als je wel iets zegt dan krijg je later boze mensen aan de telefoon (n)
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » wo jun 27, 2018 16:08

Vanavond maar even naar de extra vergadering. Ben benieuwd hoe en wat
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » wo jun 27, 2018 18:57

Hans van Bergen schreef:@Henk het zal met die boeren wel net zo zijn als bij jou. Veel kritiek maar ondertussen Campina, Zlto Rabo Agrifirm en verder niet durven denken :yes: En als Campina zegt jullie gaan nou allemaal op 1 been staan pissen dan doen jullie dat :yes: :yes: :yes: :yes: En ondertussen maar klagen en op een vergadering niks durven zeggen :no: :no: :no:

Is al jaren hetzelfde liedje. Kritiek wordt heel slim weerlegd met de woorden dat er later op teruggekomen gaat worden.
Of ze lullen er een verhaaltje omheen waar geen touw aan vast te knopen is :no:

Maar daar heb ik geen leed meer van (y) ZLTO lid ben ik al jaren niet meer :no: Agrifirm of een ander, het maakt weinig uit :no:Ik heb het graag overzichtelijk :yes: kunstmest en voer van Agrifirm, zaaigoed etc van Alliance, en weiter heb ik niet veul nodig.

Henk

Berichtdoor sivert » wo jun 27, 2018 23:41

Hans van Bergen schreef:@Henk het zal met die boeren wel net zo zijn als bij jou. Veel kritiek maar ondertussen Campina, Zlto Rabo Agrifirm en verder niet durven denken :yes: En als Campina zegt jullie gaan nou allemaal op 1 been staan pissen dan doen jullie dat :yes: :yes: :yes: :yes: En ondertussen maar klagen en op een vergadering niks durven zeggen :no: :no: :no:

Op de vergaderingen wordt er wel degelijk kritiek geuit, ze doen er alleen helemaal niets mee. De directie beslist en de regioraadsleden die ons eigenlijk zouden moeten vertegenwoordigen zeggen alleen maar ja en amen. Afgelopen voorjaar op de vergadering beweerde Keurentjes persoonlijk nog dat fosfaat aangekocht voor halverwege april (datum weet ik zo niet meer) op een bepaalde manier zou worden meegeteld. Nu blijkt dat daar absoluut geen sprake van is, ze liegen je gewoon keihard voor. Eigenlijk leveren we wat democratisch gehalte aangaat net als jij aan een particulier, je hebt 0,0 in te brengen en als het je niet aan staat kun je opzouten.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Hans van Bergen » do jun 28, 2018 09:47

Ja dat had ik 30 jaar geleden al door :lol: En das ok logisch want je ken nie met 10.000 leden eens worre :no: Een vergadering is de plek om je irritaties te lozen en niet op een feestje met derden die geen mvh zijn of geen Campina lid. Want dat is fucking irritant kan ik je uit ervaring melden. En triest :yes: Je hebt nog je melkweb waar je kunt zeveren , vtf en prikbord of Boerderij site
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » do jun 28, 2018 09:51

Daarnaast verbijster ik me er vaak over wat voor achterlijke standpunten boeren er op na houden (n) En daarnaast erger ik me kapot aan het feit dat campina boeren enerzijds 50 k in de fabriek hebben zitten MAAR NOOIT OF TE NIMMER IN EEN SUPERMARKT KOMEN :idea: :idea: en derhalve nog geen begin van ook maar een gedeelte van enig besef wat er op de verse zuivelmarkt zich afspeelt.
Hans van Bergen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie