Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor jan.nl » di jun 05, 2018 09:15

opelmanta schreef:Iemand had die man tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.

Lijkt op een soort loopgraven oorlog,advocaten waren ook goed in beeld inkl hun dure jaquars...
Melken is je inkomen,vanaf dag 1 moet het goed lopen ,als er problemen zijn binnen een 14 dgn moet het opgelost zijn anders kost het klauwen met geld.Bij een schade van 1 miljoen ,komt nog halve ton advocaten kosten bij,is zijn bedrijf kapot en de boer zelf ook..
Niet te snel aan beginnen dus ,in den minne oplossen of anders je verlies nemen, is gezonder voor jezelf, hou je de tank in ieder geval vol en draag je ook geen geld naar geld.. :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » di jun 05, 2018 09:40

Richt schreef:heb de docu nog niet gezien, maar zie veel staal in de stal, hoorde laatst van iemand dat zulke problemen veel voorkomen bij stallen met stalen spanten en algemeen veel staal en veel minder bij hout met cement platen :?:

verder zou ik als zoon probleem zich zolang voor doet snel een belletje met Dairymaster plegen, laat ze maar een mobiele melkstal neer zetten zodat die koeien goed gemolken worden

Stalen spanten worden al gebruikt zolang loopstallen bestaan...
Wat eruit springt is dat het eerste half jaar het probleemloos liep. Vanaf toen wilden de koeien de robots niet meer in.

Gegeven moment hebben ze voor nood een doorloopmelkstal geplaatst.
Binnen een paar dagen waren de koeien weer de oude...
Voor zover ik weet melken ze daar nog steeds in, alhoewel ik onderweegs ook es hoorde dat hij een nieuwe melkstal wilde laten maken...

Bijna alle koppen die op tv voorbij kwamen ken ik persoonlijk. Coppens is ook onze dealer/stalinrichter. Johan ben ik in mn jonge jaren wel es mee op stap geweest. Mn ex was een vriendin van Maria.

Die Stef vond ik vaag. Beetje blazen en boeren, waarna Johan kon betalen via de PIN....
Maar kan me voorstellen dat je gegeven moment echt alles aangrijpt.

Voor zover ik weet melken ze nog. Hebben hun grond verkocht aan een regionale investeerder en pachten deze terug. Dit vooral om onder de hete adem van de bank uit te komen. Hadden ze dit niet gedaan waren ze boer af geweest...

Ik hoop voor hen dat ze uit het zwarte gat kunnen komen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » di jun 05, 2018 10:02

jan.nl schreef:
opelmanta schreef:Iemand had die man tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.

Lijkt op een soort loopgraven oorlog,advocaten waren ook goed in beeld inkl hun dure jaquars...
Melken is je inkomen,vanaf dag 1 moet het goed lopen ,als er problemen zijn binnen een 14 dgn moet het opgelost zijn anders kost het klauwen met geld.Bij een schade van 1 miljoen ,komt nog halve ton advocaten kosten bij,is zijn bedrijf kapot en de boer zelf ook..
Niet te snel aan beginnen dus ,in den minne oplossen of anders je verlies nemen, is gezonder voor jezelf, hou je de tank in ieder geval vol en draag je ook geen geld naar geld.. :no:

Nee dat lijkt mij ook betere oplossing, goed nu weet ik niet hoe die dealer is, hier ook vlak bij een boer, tot ein 2015 in ouwe 6 stands doorloop melkstal gemolken met 80 koeien, nieuwe melkstal gebouwd met krachtvoer erin, koe herkenning liep eerste jaar niet, dealer niet reactief genoeg, dikke problemen in de productie omdat koeien soms wel en soms niet de goede hoeveelheid krachtvoer kregen, bleek achteraf dat Delaval een serie transponders met slechte contacten had, deden soms wel, soms niet, hebben daar van alles lopen prutsen, andere koeherkenning, straling gemeten, andere TL balken in de stal, uiteindelijk maar 80 nieuwe transponders erin, alles was opgelost...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer pieter » di jun 05, 2018 11:09

heb het ook even gezien :shock: wat een stel gekken bij elkaar 8) ze hebben het veel tever laten komen die advocaten en die gek die beetje war taal uitslaat (n) dan weet dat je hebt verloren ,delaval die de dealer de schuld geeft (n) wat een stel ,delaval had het gewoon moeten oplossen met de dealer en de boer ,robotten er uit en een goedkope melkstal er in bouwen en klaar iedereen blij ,dan neem je allemaal wat verlies maar kun je elkaar wel in de ogen kijken ,nu komt het nooit weer goed
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor opelmanta » di jun 05, 2018 11:37

Iemand had die man tegen zichzelf in bescherming moeten nemen. Het is nu de man met de boerende ghost-buster. Ik ging er in de handel met een grote boog omheen.
Ik vind het ook maar een rare trapeze-artiest. Lopen ze met 5 peoples boven op een dak met een goothoogte van 4 meter.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Kasé5 » di jun 05, 2018 13:04

Net uitzending gemist gekeken, gisteravond leuker vertier :wink:

Wat een drama zeg.
Maar zonder meer veel te ver laten komen.
We hebben in het verleden grote problems gehad met een melkstal, die met die melkmetrers die met elektroden werkt :|
Vanaf het begin liep het nooit echt fijn, veel trapperij en constant teveel uierontsteking. langzamerhand werd het echter steeds erger. Dealer wou alles maar niks lukte. We zijn goed uit elkaar gegaan.
later hoorde je dat er meer bedrijven waren met flinke problemen met dat soort maar er zijn er ook die er al 20 jr goed mee draaien. Dan weet je toch dat een rechtsgang geen zin heeft...
Verlies (veel melk, koeien, antibiotica) genomen en weer verder. Hoort erbij.
Als je bedrijfsmiddel koopt wat heel goed uitpakt wil je ook geen naheffing
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Richt » do jun 07, 2018 20:35

http://www.horsthandel.nl/bekijk.php?id=2027

mocht iemand nog een onderdelen donor zoeken, denk niet dat je er nog mee kunt melken :lol:
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Mellek » ma jun 11, 2018 14:47

Op zich die m4use en de vacuumpomp, melkpomp passen mij wel, misschien wat printplaten, maar de laser en de rest kan zo bij oud ijzer. Maar 2500 is dan nog te veel geld, over een paar jaar staat marktplaats vol met die dingen.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor van wijk » vr jun 15, 2018 16:14

Henk schreef:
Bijna alle koppen die op tv voorbij kwamen ken ik persoonlijk. Coppens is ook onze dealer/stalinrichter.

Aangetrouwd familie via mn zwager 8)
Uiteraard hoor je t dan van 1 kant maar toen die boer zn dak volkalkte hadden ze t bij de dealer wel gehad ja.
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Kasé5 » za jun 16, 2018 09:50

Eén van deze drie robots draait bij onze dealer.
Probleemloos...

Misschien had die boer beter die dingen op de platte kar kunnen plaatsen met z'n verreiker, er 200 km mee rondrijden en misschien was het probleem dan over geweest :?: :idea:
Had hem niet meer manuren gekost dan dat gevaarlijke gedoe op dat dak
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Gerben77 » di jun 26, 2018 12:04

Komt DELAVAL met nieuwe Robot ? nieuwe Arm/ nieuwe Camera en nieuwe Software ?
Gerben77

Berichtdoor Henk » di jun 26, 2018 12:52

Gerben77 schreef:Komt DELAVAL met nieuwe Robot ? nieuwe Arm/ nieuwe Camera en nieuwe Software ?

:yes: iig met camera ipv laser :yes: Dat wisten sommige Laval boeren zelfs eerder dan hunnie dealer... :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » di jun 26, 2018 14:16

word het daar beter van
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » di jun 26, 2018 15:02

Henk schreef:
Gerben77 schreef:Komt DELAVAL met nieuwe Robot ? nieuwe Arm/ nieuwe Camera en nieuwe Software ?

:yes: iig met camera ipv laser :yes: Dat wisten sommige Laval boeren zelfs eerder dan hunnie dealer... :D

Henk, Alle delaval robots hebben læser en camera. Er komt inderdaad een vernieuwd model, met een verbeterde camera.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor maistro » di jun 26, 2018 15:14

morgen onthulling op site vms
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken