Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor melker » wo jul 11, 2018 18:06

Wat mij het meest bevreemd is dat er helemaal geen kritiek op komt, iedereen slikt dat blijkbaar. Het betekend dat je eigenlijk voor de zekerheid een procent onder je referentie moet blijven, paar kg erboven kan je hele bedrijf kosten :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Kasé5 » wo jul 11, 2018 20:06

Halve wereld verhongerd en hier wordt je 10x zwaarder gestraft dan de grootste beroepscrimineel als je één rundje teveel hebt volgens één vd 5 mestregels
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Hindrik » wo jul 11, 2018 21:55

Is vorige week tijdens debat toch motie aangenomen voor 10% huur/verhuur van je rechten ivm kleine onder/overschrijding?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Wim R » wo jul 11, 2018 22:07

melker schreef:Wat mij het meest bevreemd is dat er helemaal geen kritiek op komt, iedereen slikt dat blijkbaar. Het betekend dat je eigenlijk voor de zekerheid een procent onder je referentie moet blijven, paar kg erboven kan je hele bedrijf kosten :(

Waarop is de laatste jaren wel kritiek geweest. Alles wordt als zoete koek geslikt. Of de wetgeving nu van regering, provincie of onze eigen coöperaties komt. Vanuit LTO moet je ook niets verwachten. hebben we met de invoer van de fosfaat regelgeving mee
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor jan.nl » wo jul 11, 2018 23:29

melker schreef:Wat mij het meest bevreemd is dat er helemaal geen kritiek op komt, iedereen slikt dat blijkbaar. Het betekend dat je eigenlijk voor de zekerheid een procent onder je referentie moet blijven, paar kg erboven kan je hele bedrijf kosten :(

Iedereen beseft dat het menes is..derogatie moet binnen boord blijven anders gaat helft boeren failliet :yes: Maar blijft een hele opgave om de kortingen te compenseren,moeten weer geld uitgeven voor lucht :| :|
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor maistro » do jul 12, 2018 00:44

En die lucht heet CO2 de volgende beerput is al geopend :no:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor jan.nl » do jul 12, 2018 07:17

maistro schreef:En die lucht heet CO2 de volgende beerput is al geopend :no:

Dat lijkt grotere opgave als de fosfaat regeling, is wel wereld wijd :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » do jul 12, 2018 09:06

jan.nl schreef:

Pfff dat wereldwijd valt ook reuze mee. K weet geen enkel ander land dat hiermee zo doorgeslagen is...
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » do jul 12, 2018 10:32

G.U. schreef:
jan.nl schreef:

Pfff dat wereldwijd valt ook reuze mee. K weet geen enkel ander land dat hiermee zo doorgeslagen is...

Juist :idea: Het leeuwendeel van alle landen wil er medio jaar 2030 wel es naar kijken... :roll:
Ondertussen haalt de BV Nederland weer uiterst nedrig een bruine milieu-arm :roll: door mijlenver vooruit te lopen (n)
Wereldwijd is elk land blij met het schone aardgas. Veel landen investeren er nog steeds in (y) Behalve Nederland, u weet wel, dat ienimini klein landje dat de pretentie heeft om in dr eentje effe de hele wereld te gaan redden :lol:

Daar moet uiterst geforceerd alles en iedereen van het gas af :roll: Ondertussen wordt er in Drenthe weer een flinke gasbel aangeboord, maar daar zullen ze wss wel een museum van maken of zo :yes: 8) zodat de mensen in de toekomst kunnen zien hoe er vroeger energie werd gewonnen :yes: :roll:

Wist u trouwens dat het 'klimaatakkoord' nog steeds is gebaseerd op bevindingen van de milieu-rakkers :?: En dat degenen die wel enigszins neutraal zijn hierin mee zijn gegaan met het idee van 'ach het schaadt niet dus laten we dit maar doen :yes: '

Overigens, met het akkoord dat er nu ligt is 'becijferd' dat de temperatuur op aarde 0,003 graden lager blijft dan voorheen :yes:
Hoe ze dat becijferd hebben vraagt u :?: Geen idee :roll: en dat hebben hunnie ook niet :no: want het is niet becijferd :lol: laat staan dat het te becijferen is :lol:
Het is een aanname, gedaan door milieu-rakkers :idea:

Uiteraard wordt dit klimaatgeneuzel weer 1 grote flop, zal over -tig jaar blijken :yes:

Het jammere hieraan is echter dat deze bullshit ondertussen de landbouw de nek heeft afgedaan :idea: Want terwijl het vliegverkeer ongebreideld mag uitdijen wordt de veehouderij als de grootste boosdoener aangewezen :evil: en wordt er van ons een onmogelijke opgave verwacht (n)
En dat terwijl nu al vast staat dat net NUL NOPPES NADA impact zal hebben op het klimaat :idea:
Ja, op papier zullen de (discutabele) grafiekjes ongetwijfeld halelujah jubelen :yes: want daar gaat het tegenwoordig om, zolang het op papier klopt is het goed :yes: en door de landsgrenzen heeft NL strax een buitengewoon verantwoord klimaat :mrgreen: want daar houdt het immers op toch?, bij de grens :yes:

Stelletje mafklappers zijn het :!:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » do jul 12, 2018 10:36

Wim R schreef:

Waarop is de laatste jaren wel kritiek geweest. Alles wordt als zoete koek geslikt. Of de wetgeving nu van regering, provincie of onze eigen coöperaties komt. Vanuit LTO moet je ook niets verwachten. hebben we met de invoer van de fosfaat regelgeving mee

Klopt. We doen het ons zelf aan. En de beleidmakers weten dat :yes: Zij weten dat ze ons echt ALLES kunnen flikken :yes: want zelf slikken we het braaf. En 'onze' RFC en LTO doen alleen maar enthousiast mee met de beleidmakers :evil:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik1979 » vr jul 13, 2018 13:29

Ik heb vanmorgen onze architect gesproken wegens een nieuwe vergunning voor o.a. diesel opslag.

Hij had het nu rustig. In de veehouderij in Duitsland worden de milieu maatregelen steeds strenger. Hij bevestigde de problematiek van de vele bedrijven in de dierhouderij. En voorspelde ook dat de schaalvergroting nu in een sneltreinvaart gaat.

De media en veel organisaties zeggen dat ze tegen grote bedrijven zijn maar de wetgeving en de acties dwingen de boeren tot extreem snelle schaalvergroting. Ratrace lijkt steeds sneller te gaan aldus onze architect.
Erik1979

Berichtdoor wit » vr jul 13, 2018 16:05

de wetgeving en de acties dwingen de boeren tot extreem snelle schaalvergroting

En de beschuldigende vinger wijst weer naar een ander.
Vlgs mij hebben de meeste boeren niet tegen hun zin in uitgebreid rond het eind van de quotering.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor W.A » vr jul 13, 2018 16:44

wit schreef:

Vlgs mij hebben de meeste boeren niet tegen hun zin in uitgebreid rond het eind van de quotering.
Ja, en volgens mij @1979 ook niet..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Erik1979 » vr jul 13, 2018 20:02

wit schreef:

Ik beschuldig hier niemand.

Ik vind het ironisch dat veel mensen zeggen dat ze die grote bedrijven niet willen en met wetgeving dwingen ze ons om flink op te schalen.
Erik1979

Berichtdoor Grazy » vr jul 13, 2018 20:37

Waarom zou de wetgeving je dwingen om op te schalen :?: Is natuurlijk weer grote onzin :?
Grazy

Beroep: Master Grazier

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie