Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor jan.nl » do jul 05, 2018 22:36

melker schreef:Interessante discussie over verhuur fosfaatrechten in de tweede kamer, motie aangenomen om 10% huur zonder korting toe te staan om te fine tunen.
We zijn nu ruim halverwege jaar weten nog steeds niet wat boete is op overschrijding, worden idiote prijzen betaald voor huur maar zo lang we niet weten wat boete is ook maar een gok. Volgens mij kan je juridisch niet zo maar boete opleggen achteraf, ik voel nodige rechtszaken alweer aankomen :?:

Over je p quotum heengaan is economisch delict :shock:(is nog gekker als de boete) dat risico wil je niet lopen,dus goede zaak om de lease in te zetten om eind van het jaar de boel weer in gareel te krijgen.
Heb dit jaar groot gedeelte vd korting maar binnen geharkt,heb weer wat af te schrijven komende jaren.Niet leuk om de gestolen p weer terug kopen maar de show must go on.. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Wim R » vr jul 06, 2018 12:58

jan.nl schreef:
melker schreef:Interessante discussie over verhuur fosfaatrechten in de tweede kamer, motie aangenomen om 10% huur zonder korting toe te staan om te fine tunen.
We zijn nu ruim halverwege jaar weten nog steeds niet wat boete is op overschrijding, worden idiote prijzen betaald voor huur maar zo lang we niet weten wat boete is ook maar een gok. Volgens mij kan je juridisch niet zo maar boete opleggen achteraf, ik voel nodige rechtszaken alweer aankomen :?:

Over je p quotum heengaan is economisch delict :shock:(is nog gekker als de boete) dat risico wil je niet lopen,dus goede zaak om de lease in te zetten om eind van het jaar de boel weer in gareel te krijgen.
Heb dit jaar groot gedeelte vd korting maar binnen geharkt,heb weer wat af te schrijven komende jaren.Niet leuk om de gestolen p weer terug kopen maar de show must go on.. :yes:

Is eigenlijk noodzakelijk. Je hebt te maken met levend vee, weersomstandigheden en meer zaken waar je weinig tot geen invloed op hebt.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor wit » vr jul 06, 2018 14:47

Je kunt natuurlijk een (heel)veilige marge aanhouden :yes:
Maar de meeste(incl wit) willen natuurlijk geen productieruimte onbenut laten.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » di jul 24, 2018 19:01

Wat ik elders al zei; vandaag hadden we een spar-ochtend met onze accountant. En dan kom je nog es iets te weten van je collega's :yes:
De meeste melkveehouders hebben nog niet geanticipeerd op het benodigd aantal fosfaatrechten :no: Ze schuiven het maar voor zich uit terwijl elke maand extra die je wacht de impact alleen maar groter wordt :idea:

Daar stonden sommigen niet eens bij stil :shock: :no: terwijl ze aangaven fosfaat bij te willen kopen.
Waarom ze deden wachten wisten ze zelf eik niet...
Om die reden brainstormden we dat het fosfaat momenteel wellenswaar zakt in prijs maar dat ie dit jaar prijshoudend zal blijven omdat velen alsnog moeten kopen voor dit jaar :yes:

Oja, banken zeiden geen fosfaat te financieren. Dat klopt dus niet want ze financieren weldegelijk :yes:
De bank wil dat je aflost in 5 jaar maar dat lukt bijna niemand :no: en nu is 10 jaar ook oke :yes: mits het de bank behaagt dat jij als melkveehouder mag blijven bestaan :idea:
omvang is niet meer heilig :no: Terwijl ze een veehouder met 60 koetjes laten doorgaan trekken ze bij 1tje van 150 koeien zo de stekker dr uit...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor sivert » di jul 24, 2018 20:25

Op quotum.nu viel me op dat de minst dure fosfaatrechten worden aangeboden door VH melkvee. Is Van Bakel (Vreba-Hoff) weer in business?
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » wo jul 25, 2018 09:24

zijn nooit weg geweest ze huren ook nog al wat land in fryslan
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor maistro » vr aug 17, 2018 17:38

Ze stijgen lekker :?
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor sivert » vr aug 17, 2018 19:56

Door de droogte en het winterrantsoen wat ze nu krijgen komen wij nu een klasse lager uit met de melkproductie, wij hoeven gelukkig niet meer te kopen.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor G.U. » vr aug 17, 2018 20:36

Ik vind het maar duur dat spul, ben benieuwd wat de prijs in januari gaat doen
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor jan.nl » vr aug 17, 2018 22:00

G.U. schreef:Ik vind het maar duur dat spul, ben benieuwd wat de prijs in januari gaat doen

Koei naar de slager brengen,brengt goud geld op :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor maistro » za aug 18, 2018 06:35

jan.nl schreef:
G.U. schreef:Ik vind het maar duur dat spul, ben benieuwd wat de prijs in januari gaat doen

Koei naar de slager brengen,brengt goud geld op :yes:

(y)
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Erikjan » za aug 25, 2018 21:06

momenteel 245 euro.
Erikjan

Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor poekske » za aug 25, 2018 21:28

Melkkoeien zijn afgeslagen vorige week hoorde ik
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor bertus » di aug 28, 2018 07:10

gister bood een makelaar mij 250.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Talis » di aug 28, 2018 10:49

bertus schreef:gister bood een makelaar mij 250.

prijs aan het opdrijven???
Talis

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie