Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor wit » ma aug 06, 2018 09:26

Ik persoonlijk vind het wel gevaarlijk om al je geld op de melkfabriek te zetten.

Heb ook niet al m'n geld in RFC zitten :no: veruit het grootste deel is belegd in grond :wink:
Maar da's ook al niet goed begrijp ik hier,waardeloos rendement en ook niet zonder risico :mrgreen: :mrgreen:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Erik1979 » ma aug 06, 2018 09:48

wit schreef:
Ik persoonlijk vind het wel gevaarlijk om al je geld op de melkfabriek te zetten.

Heb ook niet al m'n geld in RFC zitten :no: veruit het grootste deel is belegd in grond :wink:
Maar da's ook al niet goed begrijp ik hier,waardeloos rendement en ook niet zonder risico :mrgreen: :mrgreen:

Wat niet goed is moet ieder voor zich bepalen. Het totale bedrijfsvermogen wat de bedrijven van mijn vrouw in èèn organisatie hebben zitten gaat nu in no time bij ons over de miljoen. Daar heb ik best wel buikpijn van. Beetje risico spreiding is volgens mij niet verkeerd.
Erik1979

Berichtdoor Richt » ma aug 06, 2018 10:18

Erik1979 schreef:
Richt schreef:
Erik1979 schreef:

De meeste fabrieken betalen de voorschot pas minstens na een maand. De nabetaling na ruim een jaar. De cooperaties hebben ook nog iets van ledenkapitaal. Dit loopt soms bijelkaar op naar 50% van je eigen jaar omzet.

Wij doen regelmatig kijken naar de risicos van het bedrijf. Bij ons is het verreweg het grootste risico dat de melkfabriek omvalt. Kans is wel heel klein. Maar er zijn er al veel omgevallen. Ik spoor bij ons iedereen aan om zo min mogelijk geld erin ze laten. Het is een reden om zelfs op de spotmarkt te leveren als die wekelijks betalen. Kunnen beter een cent minder beuren dan èèn keer een failliete melkfabriek

Waar leveren jullie dan?

Hochwald. Niets mis mee. Degelijke cooperatie. Moeten eigenlijk wel beter betalen. Wel arogant.

Ja goed altijd beter als DMK natuurlijk
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer pieter » ma aug 06, 2018 10:20

wij zitten vast aan arla maar die hebben onderhand ook al een mooi potje geld van mij ,maar hier heb je bijna geen keus
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » di aug 07, 2018 08:31

boer pieter schreef:wij zitten vast aan arla maar die hebben onderhand ook al een mooi potje geld van mij ,maar hier heb je bijna geen keus

Pieter toen jij en ik begonnen was het ledenkapitaal niet op naam je kreeg het erbij als je een bedrijf overnam, bij
de verschillend fusies is een gedeelte op naam gekomen en dat krijg je als je uittreed. Nieuweleveranciers moeten nu inleggen
om te mogen leveren, dit is om te voorkomen dat sommigen op de spotmakt leveren als die hoog en aan Arla als de
spotmarkt laag is.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor opelmanta » vr aug 10, 2018 23:41

Verdikke, nu gaan ze wel erg ver met het wegtreiteren van leden.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » za aug 11, 2018 05:55

Wiebren van Stralen is niet geschikt voor enige representatieve functie binnen de Royal Friesland Campina.
opelmanta

Berichtdoor G.U. » za aug 11, 2018 05:56

opelmanta schreef:Wiebren van Stralen is niet geschikt voor enige representatieve functie binnen de Royal Friesland Campina.

Wat komt die minkunkel doen dan?0
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor opelmanta » za aug 11, 2018 05:59

Strategisch iets met nog wat om aparte melkstromen te verwaarden. Per 1 September, hij twittert erover. En hij prikkebord ervan, het is wat een babbelkous.
opelmanta

Berichtdoor G.U. » za aug 11, 2018 06:37

V stralen was toch naar natuurmonumenten gegaan ofzo?
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor jan.nl » za aug 11, 2018 06:56

G.U. schreef:V stralen was toch naar natuurmonumenten gegaan ofzo?

Hij wilde natuurinclusief boeren in Friesland van de grond helpen,en uitrollen in nl,is mislukt,zal nu proberen wat van de melkprijs af te knabbelen om boeren te dwingen ,zo werkt dat :|
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor M H » za aug 11, 2018 07:06

jan.nl schreef:
G.U. schreef:V stralen was toch naar natuurmonumenten gegaan ofzo?

Hij wilde natuurinclusief boeren in Friesland van de grond helpen,en uitrollen in nl,is mislukt,zal nu proberen wat van de melkprijs af te knabbelen om boeren te dwingen ,zo werkt dat :|

het wordt tijd voor vakantie voor je Jan.nl. laatste tijd knap negatief. ben ik niet van je gewend.
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor G.U. » za aug 11, 2018 07:32

Dat natuurinclusief is ook weer zo’n achterlijk modewoord zonder lading. Probeer maar eens zonder de natuur de boeren, lukt je niet :no:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Schoonvelde » za aug 11, 2018 09:54

G.U. schreef:Dat natuurinclusief is ook weer zo’n achterlijk modewoord zonder lading. Probeer maar eens zonder de natuur de boeren, lukt je niet :no:

Kom net terug van een vakantie in Sud Tirol en Toscane. Als ik zie hoeveel biologisch en streekproducten daar zelfs bij de Lidl staan. Verbaasde mij hoeveel van dergelijke producten daar de karretjes in gaan. Een groot deel van de consumenten laat zich naast de bulkproducten daadwerkelijk wel verleiden tot productie met een verhaal , emotie en meerwaarde.
Lijkt mij goed dat RFC daar op in zet. De tijd van meer witte melk produceren en daar ook nog een marge op maken ligt achter ons. Laat dat maar over aan Michigan, Oost Europa etc.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor W.A » za aug 11, 2018 10:43

Erik1979 schreef:
Richt schreef:
Erik1979 schreef:[quote="wit"]meeste van ons zijn gewoon melkveehouder die wat buffer achter de hand willen hebben.
En als je dat voor 3% bij RFC kan parkeren is dat niet waardeloos :no:
Melker geeft het al aan "aandelen doen het momenteel veel beter".
Zo'n buffer kun je weleens nodig hebben :yes: Alleen jammer als de aandelen op dat moment toevallig in een dipje zitten.
Bij een hoger rendement hoort een hoger risico en daar zitten de meeste van ons ook niet op te wachten :no:

De meeste fabrieken betalen de voorschot pas minstens na een maand. De nabetaling na ruim een jaar. De cooperaties hebben ook nog iets van ledenkapitaal. Dit loopt soms bijelkaar op naar 50% van je eigen jaar omzet.

Wij doen regelmatig kijken naar de risicos van het bedrijf. Bij ons is het verreweg het grootste risico dat de melkfabriek omvalt. Kans is wel heel klein. Maar er zijn er al veel omgevallen. Ik spoor bij ons iedereen aan om zo min mogelijk geld erin ze laten. Het is een reden om zelfs op de spotmarkt te leveren als die wekelijks betalen. Kunnen beter een cent minder beuren dan èèn keer een failliete melkfabriek

Waar leveren jullie dan?

Hochwald. Niets mis mee. Degelijke cooperatie. Moeten eigenlijk wel beter betalen. Wel arogant.[/quote]De laatste die failliet ging in Du. Was dat niet net een handelaar?! Beetje fabriek zit meer body achter dan de lopende rekening van een spothandelaartje..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie