Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor opelmanta » zo aug 12, 2018 06:33

G.U. schreef:Nee nee nee, nútsjesmoar is de juiste benaming :yes:

Dan is het een streek product. Kun je aan Schoonvelde verkopen in de Lidl.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor boer pieter » ma aug 13, 2018 17:11

Vandaag ook wel weer gelachen Nederlandse boeren zijn echt kampioen in kostprijs verhogen met de studie club bij een Nederlandse boer geweest .had de hele melk stal gemoderniseerd met melkmeters celgetal etc maar had ook melkcontrole hij kon alles zien in de computer met mooie grafieken enz . verder was hij aan het prakken op zijn manier omdat ze dan minder konden sorteren maar hij had kracht voer boxen en bijna geen kv in zijn blanding molk 3keer per dag en had amper 30 liter nee dat kan niet goed komen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » ma aug 13, 2018 18:58

Sympathieke gast dat ie jullie de boekhouding liet zien :yes: (y)
En 30 liter is vlgs mij nog altijd een stukkie hoger dan het NL gemiddelde :wink:

Khad ook ooit een melkstal met alles dr op en dr an met koppeling medde pc en hoop toeters bellen slingers ik kom klaar je kent het wel :yes: Helaas deed ik helemaal niks met al die overdadige info :no: :oops: laat staan dat ik onder het melken tijd had om info op te vragen van koetje zus of koetje zo :roll:
Dat was de reden dat mn laatste melkstal maximaal low-cost was :yes: Melkstal moet je melken, niet spelen :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Nix » di aug 14, 2018 06:00

Daar zijn er een massa meer van. Veel data uit een robot trekken en CRV blijven spekken. Bij de rode werknemer kost de celgetalmeting volgens mij minder dan € 1k. Kun je zelf wel uit rekenen wat de terug verdien tijd is. En minder sores, hier liep het niet echt lekker tijdens en de dag na MPR.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor john verhaar » di aug 14, 2018 12:44

boer pieter schreef:Vandaag ook wel weer gelachen Nederlandse boeren zijn echt kampioen in kostprijs verhogen met de studie club bij een Nederlandse boer geweest .had de hele melk stal gemoderniseerd met melkmeters celgetal etc maar had ook melkcontrole hij kon alles zien in de computer met mooie grafieken enz . verder was hij aan het prakken op zijn manier omdat ze dan minder konden sorteren maar hij had kracht voer boxen en bijna geen kv in zijn blanding molk 3keer per dag en had amper 30 liter nee dat kan niet goed komen

Dat heb je die man toch wel verteld Pieter :?: en daarna heb je hem ff jou diensten aangeboden :idea:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor boer pieter » di aug 14, 2018 13:53

dat hoeft niet john hij wist alles al beter (y
boer pieter

Berichtdoor Nix » di aug 14, 2018 18:25

Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor boer pieter » wo aug 15, 2018 08:33

hier zijn ook van die idiooten zo als wakker dier ,het best is er geen aandacht aan besteden
boer pieter

Berichtdoor G.U. » wo aug 15, 2018 09:44

boer pieter schreef:hier zijn ook van die idiooten zo als wakker dier ,het best is er geen aandacht aan besteden

Precies, in hun ogen kunnen we het toch nooit goed doen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor opelmanta » wo aug 15, 2018 11:07

Wakker dier heeft gelijk met de Campina. Campina praat onzin.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » do aug 16, 2018 11:22

Ik begrijp dat de Sanderman zich opt melkweb woedend aant maken is over Wiebren. :yes: (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor melker » do aug 16, 2018 12:22

Ja, Sander heeft wel punt. Zolang ze hem gebied zuid geven heb ik er geen problemen mee, hij kan goed communiceren en is openmineded, leest ook alle fora en reageert overal op, in zijn LTO tijd. Zal nu wel onder RFC protocol vallen en niet meer mogen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor sivert » do aug 16, 2018 21:19

En dat er iemand van Wakker Dier in 1 of ander adviesclubje van NZO blijkt te zitten vind ik ook te gek voor woorden.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor G.U. » do aug 16, 2018 21:58

sivert schreef:En dat er iemand van Wakker Dier in 1 of ander adviesclubje van NZO blijkt te zitten vind ik ook te gek voor woorden.

Krankzinnig of briljant. Dat is niet eerder te zeggen dan wanneer alles uitgegeten is. Welke kant die pipo’s uitwillen moge duidelijk zijn. Die margret wenker kun je iig niet serieus nemen en mischien is dat de bedoeling ook wel van nzo
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » vr aug 17, 2018 14:42

sivert schreef:En dat er iemand van Wakker Dier in 1 of ander adviesclubje van NZO blijkt te zitten vind ik ook te gek voor woorden.

En in de Melkvee 100plus 2 pagina's ingeruimd voor het WNF om poep te praten :?
Mens ligt te orakelen dat NL het enigste land is waar mest een afvalstof is :roll: en waar dik geld bij moet om er vanaf te komen.
Uiteraard weer dat achterlijk blabla-gekakel over het klimaatakkoord en dat in NL 40% van de veestapel weg moet om aan het klimaatdoel te voldoen :roll: :?
Stom mens dat het is :!: Wedden dat het ruimen van die 40% niks helpt tbv het klimaat :no:
Doos heeft ook geen enkel benul waarom en wat de derogatie (er) is... :roll:

En dan denk je, betaalt het WNF zo schandalig veel om in een vakblad voor de veehouderij te mogen staan :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Community