Agrarische ongevallen (deel 3)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Agrarische ongevallen (deel 3)

Berichtdoor jan.nl » wo aug 01, 2018 12:56

melker schreef:Niks spectalairs maar had het wel kunnen zijn, de oplader van de elektrische heftruck vloog spontaan in de brand :shock: was toevallig op enige afstand toen ik zo maar vuur zag. Ding staat altijd aan op krachtstroom aansluiting zonder dat er gelaagd moest worden, bij nacht was hele stal afgebrand. Voor mij voorlopig geen Tesla :no:

Zit er geen zekering in,normaal vliegen de stoppen. er eerst uit :yes:
Maar tis opletten nu met de droogte,1 vonk en alles fikt af.
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Richt » wo aug 01, 2018 12:58

melker schreef:Niks spectalairs maar had het wel kunnen zijn, de oplader van de elektrische heftruck vloog spontaan in de brand :shock: was toevallig op enige afstand toen ik zo maar vuur zag. Ding staat altijd aan op krachtstroom aansluiting zonder dat er gelaagd moest worden, bij nacht was hele stal afgebrand. Voor mij voorlopig geen Tesla :no:

Dat probleem met heftrucks hadden ze bij mijn ma eind jaren 80 al op het werk dat er heftruck ladestations in de brand vlogen, 1 keer s'ochtends de hele toko in de hens toen ze op kantoor aankwam.
Ook voor mij altijd vraagtekens bij dat spul.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Hindrik » za aug 04, 2018 22:08

Hoorde gisteren dat een boerenzoon van 19 hier uit de buurt in Amerika is verongelukt met een soort van kleine quad?
Schijnt een voertuig te zijn wat gebruikt word om van de ene naar de andere stal[len] te rijden, en wat max zo'n 10 km rijd.
Is ermee met de voorwielen in een greppel gereden en daardoor gelanceerd, heeft nog enkele dagen aan apparatuur gelegen maar mocht niet meer baten helaas.
Je zult het bericht maar krijgen ....
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor G.U. » ma aug 20, 2018 20:52

Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Talis » ma aug 20, 2018 21:21

G.U. schreef:https://nos.nl/artikel/2246889-jongen-7-overleden-na-aanval-van-koe.html
Trieste zaak :cry:

ja niet best. zal wel pasafgekalfde koe zijn denk ik. Laatst mijn dochter van drie kreeg ook al een tikkie van net afgekalfde koe. blijft altijd link met kleine kinderen..
Talis

Berichtdoor poekske » ma aug 20, 2018 21:26

Tis zo mooi Kids bij kalfjes, maar zorg dat de koe er aub niet bijkan dan
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » di aug 21, 2018 09:28

Ongeluk zit in een klein hoekje. Te dicht bij het voerhek komen en een koe die (speels) een keer bokt. Maar voor t zelfde geld was het een gekalfde koe die haar kalf wilde beschermen. We weten het niet he.

Mn ex-buurman heeft op zn nieuwe stek wat hobbyvee lopen waaronder enkele Blonde's.
Wanneer die kalven/hebben gekalfd kun je het beste ver uit de buurt blijven zei ie. Ooit moest ie assisteren bij de geboorte. Hij zei ik heb m tot halverwege gekrikt, meteen de oornummers in geknepen, de krik weggehaald en het hok uit :yes:
Hij insemineert ze ook niet meer :no: en wil er zo snel mogelijk vanaf.
Hij vindt het uitgerekend een ras wat je bij stoppers/pensionada's vaak ziet, terwijl het helemaal geen geschikt hobby-ras is, aldus hummie :yes:

Maar even goed was 1 van zn lakenvelders agressief na het kalven. Ik zou het dier mat kalf overnemen maar hij durfde het spul niet meer aan mij te verkopen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » di aug 21, 2018 09:51

Lees net dat het bij koeien halen om te melken was gebeurd...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » di aug 21, 2018 10:49

Henk schreef:Ongeluk zit in een klein hoekje. Te dicht bij het voerhek komen en een koe die (speels) een keer bokt. Maar voor t zelfde geld was het een gekalfde koe die haar kalf wilde beschermen. We weten het niet he.

Mn ex-buurman heeft op zn nieuwe stek wat hobbyvee lopen waaronder enkele Blonde's.
Wanneer die kalven/hebben gekalfd kun je het beste ver uit de buurt blijven zei ie. Ooit moest ie assisteren bij de geboorte. Hij zei ik heb m tot halverwege gekrikt, meteen de oornummers in geknepen, de krik weggehaald en het hok uit :yes:
Hij vindt het uitgerekend een ras wat je bij stoppers/pensionada's vaak ziet, terwijl het helemaal geen geschikt hobby-ras is, aldus hummie :yes:

Maar even goed was 1 van zn lakenvelders agressief na het kalven. Ik zou het dier mat kalf overnemen maar hij durfde het spul niet meer aan mij te verkopen.

Mijn ma is eens door een normale Holstein koe te grazen genomen toen ze even wou kijken of het een vaars of stierkalf was, ras zegt niet veel, pas gekalfde koe kan altijd onbetrouwbaar worden. Die koe hadden we nooit problemen mee gehad, en na tijd ook nooit weer.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor melker » di aug 21, 2018 14:56

Hier alle kruisling koeien goed opletten, ben meermalen door koe weggepomt en in het land kan je er zonder quad beter maar niet bij in de buurt komen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Wim R » do aug 23, 2018 21:36

Richt schreef:
Henk schreef:Ongeluk zit in een klein hoekje. Te dicht bij het voerhek komen en een koe die (speels) een keer bokt. Maar voor t zelfde geld was het een gekalfde koe die haar kalf wilde beschermen. We weten het niet he.

Mijn ma is eens door een normale Holstein koe te grazen genomen toen ze even wou kijken of het een vaars of stierkalf was, ras zegt niet veel, pas gekalfde koe kan altijd onbetrouwbaar worden. Die koe hadden we nooit problemen mee gehad, en na tijd ook nooit weer.

Diep triest en had nooit meer gebeuren. Feit is dat een kind nooit alleen bij de koeien mag komen. Welk ras dan ook. Wordt op plekken toch wel anders over gedacht, zelfs bij volwassenen blijft het opletten.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Nix » vr aug 24, 2018 16:58

Met zulke verwijten kun je wat als ouders van zo'n ventje. Strax krijgen krijgen ze nog ander leed. Mensen gaan je ontwijken. Confrontatie vermijden.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor Wim R » za aug 25, 2018 08:17

Nix schreef:Met zulke verwijten kun je wat als ouders van zo'n ventje. Strax krijgen krijgen ze nog ander leed. Mensen gaan je ontwijken. Confrontatie vermijden.

Is bij mij geen enkel verwijt naar de ouders. Weet ook niet wat er heeft afgespeeld. Wat ik bedoel is meer een algemeen iets, en dat er in de praktijk soms te weinig rekening mee gehouden wordt dat je met levend spul werkt en er te makkelijk mee wordt omgegaan tot er iets gebeurd. Geldt ook voor gereedschap, trekkers, werktuigen en ander spul waar kids eigenlijk niet bij thuis horen.
Gaat heel lang goed tot :( .
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Talis » za aug 25, 2018 13:05

Wim R schreef:
Nix schreef:Met zulke verwijten kun je wat als ouders van zo'n ventje. Strax krijgen krijgen ze nog ander leed. Mensen gaan je ontwijken. Confrontatie vermijden.

Is bij mij geen enkel verwijt naar de ouders. Weet ook niet wat er heeft afgespeeld. Wat ik bedoel is meer een algemeen iets, en dat er in de praktijk soms te weinig rekening mee gehouden wordt dat je met levend spul werkt en er te makkelijk mee wordt omgegaan tot er iets gebeurd. Geldt ook voor gereedschap, trekkers, werktuigen en ander spul waar kids eigenlijk niet bij thuis horen.
Gaat heel lang goed tot :( .

ja maar het punt is, dat zul je moeten accepteren. Je kunt niet alles voorkomen.. Helaas gebeuren er nu eenmaal ongelukken waar dan ook. Dat valt niet te voorkomen. gelukkig loopt het 99.9 x van de 100 x wel goed af.
Talis

Berichtdoor koen » zo aug 26, 2018 16:50

broerte had gisteren een kleine trap van een vaars gehad,gelukkig alleen een schaafwondje,vaars was vanmorgen wat rustiger,maar krijgt de komende dagen met melken ff een beugel om.
de groetjes van mijn koetjes
koen

VorigeVolgende

Keer terug naar Community