LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor Hans van Bergen » do sep 13, 2018 12:06

NMV een paar honderd leden Netwerk Grondig/milieudefensie paar leden. DDB iig 1 lid ikke onder protest omdak nie uitgeschreve wor
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » do sep 13, 2018 12:07

NMV heeft heel laf zich niet achter de fosfaat bisnis geschaard. Daar hadden zij toch gelijk in :yes: Tis een schande hoe bestuurders zich verrijkt hebben en tis een chaos :x
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Gerben77 » vr sep 14, 2018 07:58

LTO geeft WUR opdracht onderzoek te doen naar het ledenaantal van de belangenorganisatie die zelf een ledenadministratie heeft. Het zal wel toeval zijn dat S. Korver en lid is van de Raad van Toezicht van WUR en voorzitter van de Raad van Commissarissen van LTO bedrijven. Laat nu een groot deel van de inkomsten van WUR uit rijksbijdragen en doelsubsidies bestaan en ook LTO ontvangt geld van de overheid. Het toppunt van kringlooppolitiek.

Stukje uit een internet artikel,,,, blijf het vreemd vinden waarom LTO niet met 1 druk op de knop weet hoeveel leden ze heeft.
Geeft bij mij als LTO lid een slecht gevoel. En dat een andere organisatie dat dan weer moet uitzoeken :roll:
Tering zo ingewikkeld kan het toch niet wezen ???
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor hendrik83 » vr sep 14, 2018 09:45

Gerben77 schreef:LTO geeft WUR opdracht onderzoek te doen naar het ledenaantal van de belangenorganisatie die zelf een ledenadministratie heeft. Het zal wel toeval zijn dat S. Korver en lid is van de Raad van Toezicht van WUR en voorzitter van de Raad van Commissarissen van LTO bedrijven. Laat nu een groot deel van de inkomsten van WUR uit rijksbijdragen en doelsubsidies bestaan en ook LTO ontvangt geld van de overheid. Het toppunt van kringlooppolitiek.

Stukje uit een internet artikel,,,, blijf het vreemd vinden waarom LTO niet met 1 druk op de knop weet hoeveel leden ze heeft.
Geeft bij mij als LTO lid een slecht gevoel. En dat een andere organisatie dat dan weer moet uitzoeken :roll:
Tering zo ingewikkeld kan het toch niet wezen ???

maak er een stageopdracht van en het kost je bijna niks
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Henk » vr sep 14, 2018 12:39

Klopt Gerben :yes: Ze weten wel naar wie jaarlijks de factuur en de Nieuwe Oogst gestuurd moet worden :yes: : want elk lid heeft een eigen lidnummer :yes: dus idd heel erg raar dat LTO desondanks geen idee heeft hoeveel leden ze hebben :roll:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik1979 » vr sep 14, 2018 13:18

Henk schreef:Klopt Gerben :yes: Ze weten wel naar wie jaarlijks de factuur en de Nieuwe Oogst gestuurd moet worden :yes: : want elk lid heeft een eigen lidnummer :yes: dus idd heel erg raar dat LTO desondanks geen idee heeft hoeveel leden ze hebben :roll:

Dat weten ze goed. Het zijn er heel weinig. In ieder geval weinig die er voor uitkomen.

Trouwens als het er veel waren dan liet zo'n rijke club dat graag onderzoeken om deze vragen te onderdrukken. Beter weerwoord als notariële cijfers zijn er niet.
Erik1979

Berichtdoor Roderick » vr sep 14, 2018 14:14

Tuurlijk weten ze wel hoeveel leden ze hebben. :yes: :yes: Waarschijnlijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder dan ze iedereen willen laten geloven. En als het uitkomt dat ze maar een klein % van de boeren vertegenwoordigen mogen ze OF niet meer aanschuiven en konten likken bij de overheid, OF ze worden totaal niet meer serieus genomen terwijl ze konten aan het likken zijn. :no:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor G.U. » vr sep 14, 2018 14:38

Ik vraag me dan ook wel af hoe serieus een minister hun neemt als ze gevraagt zeggen niet weten hoeveel leden ze hebben en maar gauw een paar aantallen noemen met een spreiding van 15.000! en dat de wur onderzoek doet naar het exacte aantal
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor jan.nl » vr sep 14, 2018 15:11

Erik1979 schreef:
Henk schreef:Klopt Gerben :yes: Ze weten wel naar wie jaarlijks de factuur en de Nieuwe Oogst gestuurd moet worden :yes: : want elk lid heeft een eigen lidnummer :yes: dus idd heel erg raar dat LTO desondanks geen idee heeft hoeveel leden ze hebben :roll:

Dat weten ze goed. Het zijn er heel weinig. In ieder geval weinig die er voor uitkomen.

Trouwens als het er veel waren dan liet zo'n rijke club dat graag onderzoeken om deze vragen te onderdrukken. Beter weerwoord als notariële cijfers zijn er niet.

Veel leden zijn afgelopen jaren opgstapt, schat dat ruim 60 % hier nog lid is,plaatselijk en provinciaal doen ze goed werk (y)
Ook Europees zit het wel goed,probleem zit meer op landelijk nivo,noord zuid blijft een strijd...
Alternatief is nmv,die nix klaarbakt of grondig... :|
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Erik1979 » vr sep 14, 2018 15:19

jan.nl schreef:
Erik1979 schreef:

Veel leden zijn afgelopen jaren opgstapt, schat dat ruim 60 % hier nog lid is,plaatselijk en provinciaal doen ze goed werk (y)
Ook Europees zit het wel goed,probleem zit meer op landelijk nivo,noord zuid blijft een strijd...

Het enige waar ik mee eens ben is dat er geen alternatief is.

Verder is het een zooitje. Dat is in bijna alle landen zo. Ik kan er niet goed over oordelen maar ik denk dat het in Frankrijk beter is.

Europees doet lto volgens mij niet veel goeds. Lokaal ligt aan waar je zit.

Wordt tijd om je opnieuw te verenigen! En de oude zooi achter je te laten.
Erik1979

Berichtdoor Erik1979 » vr sep 14, 2018 15:20

Roderick schreef:Tuurlijk weten ze wel hoeveel leden ze hebben. :yes: :yes: Waarschijnlijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder dan ze iedereen willen laten geloven. En als het uitkomt dat ze maar een klein % van de boeren vertegenwoordigen mogen ze OF niet meer aanschuiven en konten likken bij de overheid, OF ze worden totaal niet meer serieus genomen terwijl ze konten aan het likken zijn. :no:

:yes: :yes: :yes:
Erik1979

Berichtdoor Henk » za sep 15, 2018 10:55

jan.nl schreef:Veel leden zijn afgelopen jaren opgstapt, schat dat ruim 60 % hier nog lid is,plaatselijk en provinciaal doen ze goed werk (y)

Klopt Jan :yes: over het lokale ZLTO heb ik ook geen klagen (y)
Helaas heeft dit nagenoeg geen enkel raakvlak met het landelijke LTO...

Ik vergelijk het maar met RFC.
Toen het nog Campina was heb ik enkele jaren in de ledenraad gezeten. Ving je klachten op dan kaarte je dat aan bij 1 der bestuursleden. Vaak belde die dezelfde dag nog terug nadat ie contact had gehad met de bobo's :yes: (y)

Gegeven moment merkte ik dat deze lijn stroever werd. Ipv een antwoord op klachten had je steeds vaker te maken met schipperende bestuursleden omdat zij boven in het melktorentje geen gehoor meer kregen :no:
Hoog tijd dus om dat circus vaarwel te zeggen :yes:

Tegenwoordig is een bestuur nix meer of minder dan het doorgeefluik vanuit het melktorentje.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » ma sep 17, 2018 16:37

das al 150 jaar zo alleen jij had da nie door :no:
Hans van Bergen

Vorige

Keer terug naar Koe en economie