Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Hans van Bergen » ma sep 03, 2018 17:34

Weet ik niet. Kun je dat even uitleggen :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Gerben77 » ma sep 03, 2018 18:19

Door strategische samenwerking met en verkoop van een deelbelang aan het beursgenoteerde Chinese zuivelbedrijf Ausnutria Dairy Corporation ontstaat in 2011 Ausnutria Hyproca.

De totale verwerkte melkplas in Nederland omvat circa 140 miljoen kilo melk. De geitenmelk krijgt Ausnutria aangevoerd via eigen boeren, de koeienmelk via melkbedrijf Farmel in Emmeloord, dat voor de helft eigendom is van Ausnutria.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Hans van Bergen » di sep 04, 2018 09:53

Ik bedoel te zeggen hoezo zit ik onder de duim van een chinees. Wat een f#cking flauwekul.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor G.U. » di sep 04, 2018 11:04

Dat was niet persoonlijk bedoeld hoor, sorry als je dat zo opvat. dat ausnutria voor 50% eigenaar is heeft die vast heel wat in de brei te brokkelen over het gaan en staan van farmell
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hans van Bergen » di sep 04, 2018 12:09

Tis geen coop so weinig off my bisnis. Ausnutria wil melk veilig stellen zal met aandeelhouderswaarde te maken hebben. Met name geitenmelk die isser nie zoveel en Farmel heeft dat wel. Verder was/is Farmel half van Schep. Als je altied lid van een coop bent gewest issut best lastig om te omdenken maar dat went ok weer. Ik ga ok nie speciaal vur onze Jan Ausnutria babyvoeding kopen hoewel ze dat wel her en der hebben maar niet overal. Ze hebben in Heereveen of Kampen of Ommen ws ok gen bordje hangen 'Wij verwerken melk van Hans van Bergen uut Oeffelt' :no:
Hans van Bergen

Berichtdoor melker » vr sep 14, 2018 15:41

Heb de plannen voor de supermelk van RFC even bekeken, weidemelk, soja vrij(althans niet uit Zuid of Noord Amerika afkomstig),iedere koe lig en vreetplek en jongvee ook weiden en 10% van areaal kruidenrijk grasland. Dit alles voor een plus van 3cent per kg melk, met paar kleine aanpassingen is dat nog wel te doen lijkt mij. Zal wel weer grote categorie opstappen want die moeten dit betalen natuurlijk :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor opelmanta » vr sep 14, 2018 17:30

Heb je dit uit de A-ware/Albert Hein folder?
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor sivert » za sep 15, 2018 20:28

melker schreef:Heb de plannen voor de supermelk van RFC even bekeken, weidemelk, soja vrij(althans niet uit Zuid of Noord Amerika afkomstig),iedere koe lig en vreetplek en jongvee ook weiden en 10% van areaal kruidenrijk grasland. Dit alles voor een plus van 3cent per kg melk, met paar kleine aanpassingen is dat nog wel te doen lijkt mij. Zal wel weer grote categorie opstappen want die moeten dit betalen natuurlijk :(

Waar staat die 3 cent eigenlijk? Ik heb wel gelezen dat het eerste jaar een plus van 1 cent oplevert en later 2 cent.
sivert

Berichtdoor Jappie » za sep 15, 2018 20:36

Weiden plus 1, vlog plus 1 en topline plus 2, totaal 4 cent. Toch een leuk inkomen 8)
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor G.U. » za sep 15, 2018 21:02

sivert schreef:
melker schreef:Heb de plannen voor de supermelk van RFC even bekeken, weidemelk, soja vrij(althans niet uit Zuid of Noord Amerika afkomstig),iedere koe lig en vreetplek en jongvee ook weiden en 10% van areaal kruidenrijk grasland. Dit alles voor een plus van 3cent per kg melk, met paar kleine aanpassingen is dat nog wel te doen lijkt mij. Zal wel weer grote categorie opstappen want die moeten dit betalen natuurlijk :(

Waar staat die 3 cent eigenlijk? Ik heb wel gelezen dat het eerste jaar een plus van 1 cent oplevert en later 2 cent.

Keurentjes zei voor minder dan drie cent doen we het niet
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor melker » zo sep 16, 2018 09:41

Bovendien bij A-Ware/ AH loopt al vergelijkbaar programma, dan is het toch logisch dat RFC met vergelijkbare eisen komt anders hoef je ook niet te beginnen met topline product. Misschien dat ze weiden naar 8 uur per dagen 150 dagen opkrikken en nog wat extra eisen op gezondheidskenmerken maar veel meer is amper mogelijk, in NL :(
melker

Berichtdoor Gerben77 » zo sep 16, 2018 09:47

Moet nog zien of de consument zoveel extra topline product gaat kopen.
Of alles moeten als standaard topline verkocht worden , net zoals merkloze consumptie melk en kaas die al weidemelk proof is vaak. Anders zie ik de consument hier niet voor kiezen.
De vergoeding is eerst 1 ct na 2020 2 ct...meen ik op frica web gelezen te hebben.
Gerben77

Berichtdoor melker » zo sep 16, 2018 10:13

Zolang die melk gewoon wit is en niet anders smaakt lijkt het mij altijd moeilijk er extra voor te vragen. Zal op zijn minst A2A2 melk moeten zijn om je enigszins meetbaar te onderscheiden. Hoorde gister op radio dat bij eieren inmiddels meeste winkels scharrel eieren verkopen, bij kip veel met beter leven stikker maar in verwerkte producten vrijwel nog alles plofkip. Zolang 70 % de grens over moet zal het vooral kwaliteit moeten zijn, ingewikkeld verhaal izit vrijwel niemand op te wachten.
melker

Berichtdoor sivert » zo sep 16, 2018 10:55

Volgens mij valt er al een heel groot deel af door de eis van beheerpakket. Je moet al in een gebied waar dat mogelijk is en eigenlijk ook extensief, van dergelijk land (minimaal 10% van het areaal) komt geen voer voor melkkoeien. Zelf gaan we deze winter op een perceel plas-dras aanleggen (de laagte zit er al) en morgen wordt dit perceel doorgezaaid met een kruidenrijk mengsel. Dit mag pas na 15 juni worden gemaaid en er mag geen kunstmest of drijfmest op.
sivert

Berichtdoor Jappie » zo sep 16, 2018 11:12

Ik heb al 80% van mijn areaal in meer of mindere mate in het beheer, minst zwaar is legselbeheer, zwaarst is 15 juni tenzij de 1e snee bv 10 juni is dan 14 dagen later. Tis wel wat puzzelen om dat voer omtezetten in melk aangezien we geen jv hebben.
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie